Overtalelse - hvilke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

Dagdrømmeren

Hejsa!

Jeg er ny herinde. Jeg har 3 børn på hhv. 2, 5 og 8 år. De er skønne, raske og velfungerenede.

Nu er det bare at jeg tænker om det virkelig kan være slut. Vores hverdag fungerer optimalt, jeg er 34 og min mand 38, vi har overskud og god økonomi. Når jeg spørger min mand, hvad hans tanker er omkring barn nr.4 er han meget svingende.

Nogle gange siger han selv: "lad os smide den spiral og lave en til" (tihi, ofte inden sex)

Andre gange er han helt imod.

Han siger også, at hvis jeg smider de sidste kg som jeg har taget på i løbet af de 3 graviditeter, så er han klar (det drejer måske om 7-9kg).

Skulle jeres mænd overtales til flere børn og hvordan gjorde I?

Knus og god weekend

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Rockertand

brynald skriver:

Hejsa!

Jeg er ny herinde. Jeg har 3 børn på hhv. 2, 5 og 8 år. De er skønne, raske og velfungerenede.

Nu er det bare at jeg tænker om det virkelig kan være slut. Vores hverdag fungerer optimalt, jeg er 34 og min mand 38, vi har overskud og god økonomi. Når jeg spørger min mand, hvad hans tanker er omkring barn nr.4 er han meget svingende.

Nogle gange siger han selv: "lad os smide den spiral og lave en til" (tihi, ofte inden sex)

Andre gange er han helt imod.

Han siger også, at hvis jeg smider de sidste kg som jeg har taget på i løbet af de 3 graviditeter, så er han klar (det drejer måske om 7-9kg).

Skulle jeres mænd overtales til flere børn og hvordan gjorde I?

Knus og god weekend

Overtalelse er et virkeligt dårligt valgt ord i denne sammenhæng - det handler jo om, at begge parter har lyst til at få et barn mere, og det kan og skal ikke fremtvinges.

Derudover synes jeg, at det er bekymrende, at din mand mener, at du skal ændre din krop, før han vil overveje et barn? De 2 ting hænger ikke sammen og er da lige umiddelbart et usundt symptom på jeres forhold?

Jeg synes, at I skal lave tid til en moden, voksen samtale, der går ud på at få afklaret, hvordan fremtiden skal se ud, hvilke ønsker I hver især har, og om den fremtid overhovedet skal prioriteres på et barn mere eller der er andet indhold, I begge kunne brænde for. Forbered din mand på, at det er samtalens emne, så han har mulighed for at mærke efter, hvordan han forholder sig til det, og så skal du forberede dig på, at det både kan blive et positivt og negativt svar, og det skal du også være afklaret med.

Held og lykke med den fælles beslutning.

Anmeld

9. marts 2012

Lone Jakobsen

min historie er lidt anderledes end din, men du får den lige alligevel:

vi havde 4 sammenbragte børn, men min mand ønskede et sammen. jeg var en del modstander af det i starten, men pludselig ku jeg slet ikke få tanken ud af hovedet. min mand begyndte så at trække lidt i land, snakkede om økonomi, tid og overskud.

på et tidspunkt kom jeg dog der til at jeg virkelig ønskede et svar.... baby eller ej. jeg var nemlig begyndt at tænke rigtig meget i baby planer så jeg konfronterede ham helt simpelt, og bad om et seriøst og definitivt svar: baby eller ej?

han tænkte længe over det, men fandt til sidst ud af at han ønskede det barn lige så meget som mig.

en ting der lige springer i øjnene ved det du skriver, er at din mand næsten gør grin med dig.... du skal tabe dig først, han vil ikke have et barn mere, han vil gerne have et barn mere jeg ville sætte mig ned overfor ham og sige at du virkelig har brug for et ærligt svar.

den med at du skal tabe dig først er slet ikke fair, og som jeg ser det blot en undskylning for at udsætte projektet.

håber i får snakket det hele igennem

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.