Hvorfor økobarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.099 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

LilleChelle

Ja- jeg undre mig stadig. Hvorfor kalder man dog sit barn for et økobarn bare fordi barnet er lavet uden hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Benjamins'mor

Kigger lige med, da jeg selv ofte har undret mig over det.

Anmeld

8. marts 2012

LR85

Har aldrig hørt udtrykket før. 

Men måske fordi kvinderne bliver ældre og ældre og derfor også er i risiko for a have sværer ved a lave børn 'naturligt' -men som sagt, ved det ikke, har aldrig hørt det før

Anmeld

8. marts 2012

Heidimed lea

Det er somregel et udtryk for at man har været eller skal igennem behandling for at få sit ønskebarn.  og pludselig kommer graviditeten helt af sig selv uden hjælp.  derfor øko   jeg har selv 2 via behandling og en som kom naturligt  dog har jeg aldrig selv brugt ordet øko, men forstår og anderkender ordet som nogle vælger at bruge                       Heidi

Anmeld

8. marts 2012

Camillos

LilleChelle skriver:

Ja- jeg undre mig stadig. Hvorfor kalder man dog sit barn for et økobarn bare fordi barnet er lavet uden hjælp?

Det er fordi der er nogle kvinder der får afvide de ikke kan få børn på naturligvis. OG tænker de skal igennem Behandlings helvedet hver gang. Når det så Lykkes for dem er det Så overvældende at det er sket på : 

NATURLIGVIS derfor (Økobarn). 

Anmeld

8. marts 2012

Kløver

Bruges så vidt jeg ved også kun, hvis man har en historik indenfor barnløshedsbehandling, har kun få gange brugt udtrykket selv, men hvis man får beskeden: du kan ikke få børn, og man står til langt behandlingsforløb, og miraklet sker man alligevel bliver gravid, som i mit tilfælde, så er man meget lykkelig, for at have klaret det selv, og det af mange årsager, bla venter vi nu barn nr 2, på naturlig vis, og bliver kun 15 mdr imellem, og det er vi jo lykkelige for, at vi på trods af udsigterne, pludselig klarede det på naturlig vis.
Tror ikke man ellers bruger udtrykket, ikke mig bekendt i hvertfald

Anmeld

8. marts 2012

Kløver

Camillos skriver:

Det er fordi der er nogle kvinder der får afvide de ikke kan få børn på naturligvis. OG tænker de skal igennem Behandlings helvedet hver gang. Når det så Lykkes for dem er det Så overvældende at det er sket på : 

NATURLIGVIS derfor (Økobarn). 

thumbs up

Anmeld

8. marts 2012

Michala

LilleChelle skriver:

Udtrykket blev første gang, mig bekendt, opfundet af en  bruger der engang var herinde. Mange fulgte med i hendes indlæg og følte sig meget involveret. Dermed var det til stor glæde for mange, da hun kunne meddele at være gravid i en behandlingspause. Hun bruget navnet økobarn, og det har dermed hængt ved herinde.

Jeg synes, at det er meget sigende for den glæde der er for forældre, som har været i behandling, og alligevel oplever den overraskelse at blive gravid uden behandling. Derfor eeeelsker jeg ordet økobarn

Anmeld

9. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har altid tænkt, at når man er i barnløshedsbehandling får man ofte medicin eller indsprøjtninger for at hjælpe projektet på vej. Bliver man så pludselig gravid naturligt er det naturligvis en økonologisk baby, fordi det er blevet til uden tilsætningsstoffer.

Ligesom økologiske agurker ikke er blevet sprøjtet.

Anmeld

9. marts 2012

aarhusmor

Herinde kan du læse alt om udtrykket økologi:

http://da.wikipedia.org/wiki/%C3%98kologi

Det dækker over meget mere end økologiske grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.