Emily2012<3 skriver:
Emily's vej til verden D. 02.03.12.
Så fik jeg lige overskud til at skrive FB.
Torsdag D. 01.03.12 var da en ganske almindelig dag. Jeg havde ikke lige regnet med at der ville kom gang i noget som helst.
Jeg fik mens smerter omkring eftermiddag, og tænkte bare at det var snyd som alle de andre gange hvor jeg havde haft ondt.
Kæresten og jeg spiste aftensmad og så tv og der var stadig ikke rigtig noget andet end mens smerter.
Senere på aftenen fik jeg ondt i maven og gik på wc, og tænkte stadig ikke videre over noget.
Omkring kl 21 begyndte jeg at få plukveer som jeg synes gjorde lidt små ondt og prøvede at tage tid men kunne ikke rigtig finde ud af noget som helst lige på daværende tidspunkt.
Det blev værre og værre, og ringede til FG kl 22.36 og vi snakkede i ca 7 min hvor jeg havde 2 plukveer som varede omkring 40-45 sek, og JM sagde at der skulle som førstegangsfødende være 5 min mellem veerne og så skulle de varer omkring 1 minm og det vurderede hun det til IKKE at være, så jeg fik besked på at jeg skulle tage et bad og så prøve at få noget søvn.
Men da jeg ikke lige kunne overskue et bad så hoppede jeg i seng med en flaske iskold vand. Jeg lå der i max 10 min da jeg ikke kunne holde det ud, så jeg begyndte at gå rundt og spurgte kæresten om hvor længe der var mellem mit "piveri", og da sagde han at der kun var 2-3 min og sagde jeg skulle ringe til FG igen, så fik jeg hurtigt fat i tlf og ringede til FG igen kl 23.08.
Da jeg fortalte JM at der var de 2-3 min mellem veerne så fik jeg besked på at komme ind og blive tjekket.
Kæresten ringer da til hans søster og spørger om hun ville kører os på FG og det ville hun meget gerne. Så der gik 15 min inden hun kom, og jeg fik smidt mig selv ned af trappen og ud i bilen. Turen til kolding føltes meget lang med veer som kom rimelig tit.
Vi ankommer så til FG efter 25 min ca og jeg kommer ind og bliver bedt om at smide bukser og trusser og lægge mig op. Det får jeg så gjort og JM kommer og undersøger mig og siger at hun da godt kan forstå at jeg har ondt for jeg var da 3 cm åben, puha det kom som et chok for mig for jeg troede slet ikke jeg havde veer.
Jeg får tøj på igen og får besked på at vente. Jeg går rundt og synes det hele bliver værre og værre og der kun går rundt og der er omkring 30 sek mellem veerne.
JM kommer ind og siger at hun finder en fødestue til mig og jeg tænker OKAY så bliver jeg da vist nok lige mor i nat.
Der går noget tid før hun kommer, men da hun kommer tilbage så siger hun jeg skal komme med og de har en stue klar.
Jeg kommer ind på fødestuen og der kommer så en ny JM ind til mig og hilser på og forklarer mig at jeg skal have lavement for at jeg ikke laver en masse spændende under fødslen, men ville helst ikke have det. DOG får jeg det så da jeg tænker det nok ikke ville være så fedt hvis jeg lavede på JM. Så jeg blev hurtigt undersøgt og var da 5 cm åben. Så jeg får lavementet ordnet og kommer på wc.
Da jeg så er færdig kommer JM ind og spørger om jeg er ok da jeg stadig er på wc'et men følte bare hele tiden jeg skulle skide, så jeg blev derude for IKKE at gøre det på gulvet.
Jeg får mig så taget sammen til at gå ud derfra og går faktisk bare i en trance lign tilstand i en cirkel og hver gang jeg nåede en runde komm der en ve.
JM kom ind igen og sagde jeg gerne måtte ligge mig op da hun lige skulle undersøge mig. Jeg kommer så op på briksen og hun undersøger mig og siger at hun da godt kunne forstå jeg følte jeg skulle skide, for jeg var da faktisk helt åben nu.
Derfra kan jeg faktisk ikke huske hvad der ellers bliver sagt til mig, men der går ikke lang tid før jeg får besked på at tage ilt masken, og kunne ikke få mig selv til at bruge den da jeg ikke kunne lide at det lukkede rundt om min næse og mund.
Jeg får så beked på at nu må jeg gerne presse og det gør jeg så. AV av av. Jeg ved desværre ikke hvor mange presse veer jeg havde før hun var ude.
Hun kommer til verden D. 02.03.12 kl 02.27, og bliver lagt på mit bryst.
Jeg får besked på at mit fostervand var lidt grønt og hun havde skidt lidt, så hun skulle lige tjekkes igennem.
De tager hende til side men får hende hurtigt tilbage igen da hun bare var rigtig fin. 
Vores guld er endeligt kommet til verden. 
Hun var 52 cm lang og vejde 3540g og er bare SÅ smuk.
Verdens smukkeste baby. 
VORES guld Emily. 
Jeg er verdens lykkeligste og har fået verdens største gave. 
... Hold op hvor er hun fin! Lyder til at du havde en god fødsel
.. Og så fødte du før mig