Hjælp til og blive gravide ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

Anonym trådstarter

vælger lige og være anno, da jeg har en del familie og venner her inde

mig og min kæreste har besluttet vi gerne vil lave ønske baby nu . 

jeg skal ned til lægen og have min p-stav ud her i næste uge .. 

1)hvordan kan man ''regne'' ud hvornår / hvad dage der er bedst og størst chance for og blive gravide på? 

2) er det bedst morgen eller aften?

3) nogle måder man kan ligge på/side på bag efter

en samlej så sæden får lov og blive der oppe og ikke bare flyder ud ? eller hjælper dette ikke? 

for tror næppe mig og kæresten vil ligge og hygge i 30 dage i træk vær morgen og aften

Knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

1)hvordan kan man ''regne'' ud hvornår / hvad dage der er bedst og størst chance for og blive gravide på? 

en samlej så sæden får lov og blive der oppe og ikke bare flyder ud ? eller hjælper dette ikke? 

for tror næppe mig og kæresten vil ligge og hygge i 30 dage i træk vær morgen og aften

Knus fra mig

hvis du tager nogle æg løsnings test fra din mens slutter og til den er positiv, finder du ud af ud fra den hvornår du har ægløsning og derved hvornår du skal have sex med kæresten..

men du skal også huske at det ikke er sikkert det lykkedes i første forsøg, det tog mig og kæresten 3 måneder at blive gravide og det er enda hurtigt at blive gravid.. de fleste bruger mellem 6 og 12 måneder på at blive gravide selv om de bruger æg løsnings testene..

desuden har jeg hørt at hvis du efter sex ligger med skrevet højt i vejret og overkroppen ned af sku der ikke løbe så meget ud, om det passer ved jeg ikke..

men du skal også huske at i skal tænke jer godt om, et barn er en stort forandring i ens liv.. man skal virkelig ville det, både det sure med det søde.. det forandre resten af ens liv..

men ellers held og lykke

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Knus fra mig

op

Anmeld

9. marts 2012

modesty

En tommelfingerregel er at man har ægløsning cirka 12-16 dage efter første menstruationsdag, men det er blot en tommelfingerregel og kan variere meget fra kvinde til kvinde (og fra måned til måned hos nogle kvinder).

Hvis du vil være sikker, så køb ægløsningsteste og find ud af cirka hvornår din ægløsning ligger. Testen viser positiv cirka 48 timer inden selve ægløsningen, så man skal have sex i dagene lige efter positiv test. Men det står alt sammen i indlægssedlen.

Du kan dog også vælge at droppe testen og så bare have sex hver 2.-3. dag. Så rammer I helt sikkert også plet, og det er en lidt mindre rigid og lidt mere hyggelig måde at gøre det på.

Det er ligegyldigt hvornår på dagen I har sex.

Derudover øger du dine chancer en del hvis du lader være med at drikke alkohol. Riget lavede en stor undersøgelse for et par år siden der viser at alkoholindtagelse nedsætter graviditetschanen markant. Derudover ville jeg også tænke over hvad jeg puttede i munden, dog uden at være helt fanatisk. Hvis du er overvægtig er dine chancer også lavere. I det tilfælde ville jeg anbefale dig at lægge din diæt om.

Ellers er resten af de "gode råd" blot skrøner.

Anmeld

9. marts 2012

Maja88

ja de andre har fint svaret, men jeg ville også begynde at tage gravitamin.. der er folinsyre og vitaminer kan man jo altid bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.