En tommelfingerregel er at man har ægløsning cirka 12-16 dage efter første menstruationsdag, men det er blot en tommelfingerregel og kan variere meget fra kvinde til kvinde (og fra måned til måned hos nogle kvinder).
Hvis du vil være sikker, så køb ægløsningsteste og find ud af cirka hvornår din ægløsning ligger. Testen viser positiv cirka 48 timer inden selve ægløsningen, så man skal have sex i dagene lige efter positiv test. Men det står alt sammen i indlægssedlen.
Du kan dog også vælge at droppe testen og så bare have sex hver 2.-3. dag. Så rammer I helt sikkert også plet, og det er en lidt mindre rigid og lidt mere hyggelig måde at gøre det på.
Det er ligegyldigt hvornår på dagen I har sex.
Derudover øger du dine chancer en del hvis du lader være med at drikke alkohol. Riget lavede en stor undersøgelse for et par år siden der viser at alkoholindtagelse nedsætter graviditetschanen markant. Derudover ville jeg også tænke over hvad jeg puttede i munden, dog uden at være helt fanatisk. Hvis du er overvægtig er dine chancer også lavere. I det tilfælde ville jeg anbefale dig at lægge din diæt om.
Ellers er resten af de "gode råd" blot skrøner.
Anmeld