hvornår stoppede i med at arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

Linsi

Jeg er ansat i en privat hjemmepleje som social og sundhedsassistent. I overenskomsten står der at jeg kan gå af 4uger før termin. Synes bare det er temmeligt sent, for mit job er meget hårdt, og travlt. Har en del med nære personforflytninger at gøre, og tænker bare hvordan det skal lade sig gøre når man først får en ordentlig dunk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

sarahb

Gik fra 4 uger inden.
Det var i butik hvor vi havde lager i kælderen, hver gang vi solgte en vare skulle vi ned af trapperne og op igen og sælge den. Og det er en mega travl butik. Så jeg kunne godt rende op og ned 30-70 gange om dagen. Samt vi fik 1-2 paller med varer.
Jo det var hårdt. Men hvis kroppen ikke kan klare det må man jo sygemelde sig.

Anmeld

8. marts 2012

L&V

Lindi skriver:

Jeg er ansat i en privat hjemmepleje som social og sundhedsassistent. I overenskomsten står der at jeg kan gå af 4uger før termin. Synes bare det er temmeligt sent, for mit job er meget hårdt, og travlt. Har en del med nære personforflytninger at gøre, og tænker bare hvordan det skal lade sig gøre når man først får en ordentlig dunk. 

Det lyder da noget underligt.. Hva fagforbund er du med i??

Anmeld

8. marts 2012

sarahb

Tror måske du vil få andre opgaver så sent i graviditeten, så må du jo slet ikke løfte så meget

Anmeld

8. marts 2012

S.Maria

Nu ved jeg ikke om det er fordi du er privat ansat, men i det kommunale mener jeg man kan gå fra 8 uger før termin som sosu assisstent. 

Ellers så siger du bare til dine kollegaer at du synes det er ved at være for meget med den og den person, om de har lyst til at tage borgeren og så kan du hjælpe nogle af deres lidt nemmere borgere. 

Anmeld

8. marts 2012

Frk.S

Som andre også skriver, så må du jo have andre arbejdsopgaver når det bliver aktuelt.

Selv arbejder jeg på en nuklearmedicinsk afd. - dvs. at vi til nogle af vores patientundersøgelser bruger radioaktivitet. Jeg meddelte det bare på arbejde tidligt, at jeg var gravid - og så blev jeg flyttet til andre arbejdsopgaver.
Det må jo være muligt at du kan flyttes til andre opgaver. Og ellers må du jo sygemeldes hvis du ikke kan holde til det.

Jeg måtte ifølge min overenskomst gå fra 8 uger før termin, og så holdte jeg en uges ferie inden - så jeg gik fra 9 uger før.

Anmeld

8. marts 2012

Linsi

Månsson skriver:

Det lyder da noget underligt.. Hva fagforbund er du med i??

Jeg er i FOA, men firmaet har overenskomst med KA-pleje.. men det kunne være jeg skulle kontskte fagforeningen og lige forhøre mig, om det kan være rigtigt

Anmeld

8. marts 2012

Linsi

S.Maria skriver:

Nu ved jeg ikke om det er fordi du er privat ansat, men i det kommunale mener jeg man kan gå fra 8 uger før termin som sosu assisstent. 

Ellers så siger du bare til dine kollegaer at du synes det er ved at være for meget med den og den person, om de har lyst til at tage borgeren og så kan du hjælpe nogle af deres lidt nemmere borgere. 

Ja det tænker jeg også, men de tunge besøg er nøje fordelt mellem hjælperen og mig. Men jeg synes nu det ville være synd for min makker, hunhar også meget tungt i forvejen..  men jeg må tage den med bossen til den tid.. mener også at de kommunale går fra otte uger før

Anmeld

8. marts 2012

LR85

Som en del a sundhedssektoren burde du gå fra 8 uger før. 

Anmeld

8. marts 2012

L&V

Lindi skriver:

Jeg er i FOA, men firmaet har overenskomst med KA-pleje.. men det kunne være jeg skulle kontskte fagforeningen og lige forhøre mig, om det kan være rigtigt

Ja det ville jeg da gøre.. Har aldrig hørt om nogle i dit arbejde kommunalt eller privat der ik gik fra 8uger før men det kan jo så vare pga de andre du nævnte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.