14 dage over tid + negativ test.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.201 visninger
8 svar
2 synes godt om
8. marts 2012

Camilla30

Hej alle vordende mødre Jeg ønsker mig inderligt et godt råd fra en af jer med erfaring på gravid-området.

Jeg er 30 år, jeg har haft en stabil cyklys i nu snart 15 år, jeg stoppede med p-piller i oktober 2011 og jeg er nu gået 14 dage over tid, men uden at teste positivt på g-test. Jeg har aldrig været gravid før.

Jeg havde menstruation sidste gang d. 27. januar, jeg har haft kvalme flere morgener (særlig meget d. 13. - 17. februar ), hvoraf jeg reelt har kastet op to gange, jeg føler mig konstant tørstig og er næsten oppe hver nat for at drikke vand. Jeg har ingen smerter, men har haft en ømhed i underlivet, lidt på samme smerteniveau, som når jeg skal have menstruation, men så alligevel ikke helt den samme fornemmelse. Videre har jeg følsomme brystvorter som heletiden er stive (undskyld detaljerne, men jeg har brug for at forklare det præcist som det er ), den anden dag, hvor jeg var i bad var det ubehageligt da vandstrålerne ramte mine brystvorter og når jeg fryser føles de også anderledes end de plejer. Jeg drikker rigtig meget mælk for tiden, hvilket jeg ikke plejer at kunne lide særlig godt, min kæreste har kommenteret det og jeg er belevet opmærksom på at jeg har fået en stærk øget lyst til både mælk og æblejuice, ingen af delene plejer jeg at drikke.

Jeg har kontaktet min læge to gange, men jeg føler mig simpelthen så dum  og afvist fordi hun tydeligt giver udtryk for, at hun ikke kan teste bedre end jeg selv kan hjemme og hun sagde meget direkte til mig i dag, at hvis jeg ikke tester positivt nu, så er jeg ikke gravid.

Jeg prøver at sige til mig selv, at jeg er indbildsk gravid og at det er min psyke der kører afsted med mig, men alligevel kører det hele rundt i hovedet på mig og det undrer mig, at min psyke alene kan skabe de fysiske symptomer som virker meget virkelige for mig

Er der nogen her, der har oplevet noget lignende? Nogen der har prøvet at være indbildsk gravid og har mærket fysiske symptomer?

Ha' en skøn dag alle sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

Princesspigen

desværre har jeg ikke prøvet det samme, men er dog selv belevet gravid for første gang..

er det den samme slaks test du har taget flere gange eller har du prøvet forskellige ?

og ved ikke om din læge har sagt det men nogle mennesker produserer langsommere graviditets homoner end andre hvilke også gør at man er længede om at teste pesotiv..

jeg var lige omkring 2 uger om at teste positiv..

og ja psyken kan gøre meget ved en men om den kan give SÅ mange sympomer ved jeg ikke..

som sagt jeg kan desværre ikke hjælpe dig men vare bare lige mine tanker omkring det..

Anmeld

8. marts 2012

Camilla30

Hej - Tillykke med graviditeten! og tak for dit svar.

Jeg har taget 5 test i alt - af tre forskellige slags.

Min læge har ikke sagt noget om HCG - hun har ikke rigtig sagt noget som helst.

Jeg må prøve at google lidt om det så

Anmeld

12. november 2012

misstough

Jeg har været gravid 1 gang hvor jeg var 6 uger henne og der var ingen tegn på jeg var gravid ud over jeg havde taget på. Jeg testede 6 gange hjemme, alle negative var 2 gange ved lægen og der var den også negativ. Snakkede med en veninde som også ventede sig, og hun fortalte mig HCG .. Det vidste sig at jeg ikke udgiver nok hcg til man kan se det og fik derfor taget en hcg blodprøve, fik svare dagen efter og den var god nok så synes bestemt du skal stå fast og lavede prøven. 

Alt held og lykke

vi var super glade, desværre var jeg gravid uden for min livmoder og min krop gav op i 9 + 3 .. 

Anmeld

12. november 2012

Camilla30

misstough skriver:

Jeg har været gravid 1 gang hvor jeg var 6 uger henne og der var ingen tegn på jeg var gravid ud over jeg havde taget på. Jeg testede 6 gange hjemme, alle negative var 2 gange ved lægen og der var den også negativ. Snakkede med en veninde som også ventede sig, og hun fortalte mig HCG .. Det vidste sig at jeg ikke udgiver nok hcg til man kan se det og fik derfor taget en hcg blodprøve, fik svare dagen efter og den var god nok så synes bestemt du skal stå fast og lavede prøven. 

Alt held og lykke

vi var super glade, desværre var jeg gravid uden for min livmoder og min krop gav op i 9 + 3 .. 

Tak for dit svar Indlægget er fra 8. marts og jeg er nu i uge 35 så den var god nok Hilsner fra Camilla.

Anmeld

15. marts 2013

jette danielsen

Camilla30 skriver:

Hej alle vordende mødre Jeg ønsker mig inderligt et godt råd fra en af jer med erfaring på gravid-området.

Jeg er 30 år, jeg har haft en stabil cyklys i nu snart 15 år, jeg stoppede med p-piller i oktober 2011 og jeg er nu gået 14 dage over tid, men uden at teste positivt på g-test. Jeg har aldrig været gravid før.

Jeg havde menstruation sidste gang d. 27. januar, jeg har haft kvalme flere morgener (særlig meget d. 13. - 17. februar ), hvoraf jeg reelt har kastet op to gange, jeg føler mig konstant tørstig og er næsten oppe hver nat for at drikke vand. Jeg har ingen smerter, men har haft en ømhed i underlivet, lidt på samme smerteniveau, som når jeg skal have menstruation, men så alligevel ikke helt den samme fornemmelse. Videre har jeg følsomme brystvorter som heletiden er stive (undskyld detaljerne, men jeg har brug for at forklare det præcist som det er ), den anden dag, hvor jeg var i bad var det ubehageligt da vandstrålerne ramte mine brystvorter og når jeg fryser føles de også anderledes end de plejer. Jeg drikker rigtig meget mælk for tiden, hvilket jeg ikke plejer at kunne lide særlig godt, min kæreste har kommenteret det og jeg er belevet opmærksom på at jeg har fået en stærk øget lyst til både mælk og æblejuice, ingen af delene plejer jeg at drikke.

Jeg har kontaktet min læge to gange, men jeg føler mig simpelthen så dum  og afvist fordi hun tydeligt giver udtryk for, at hun ikke kan teste bedre end jeg selv kan hjemme og hun sagde meget direkte til mig i dag, at hvis jeg ikke tester positivt nu, så er jeg ikke gravid.

Jeg prøver at sige til mig selv, at jeg er indbildsk gravid og at det er min psyke der kører afsted med mig, men alligevel kører det hele rundt i hovedet på mig og det undrer mig, at min psyke alene kan skabe de fysiske symptomer som virker meget virkelige for mig

Er der nogen her, der har oplevet noget lignende? Nogen der har prøvet at være indbildsk gravid og har mærket fysiske symptomer?

Ha' en skøn dag alle sammen!

hej jeg kender til at være falsk gravid (det er et tabu og lægerne plejer at sige de ikke kender til det.

jeg skulle tisse hele tiden , mærkede rumlen i maven og vildest af alt min mave blev kæmpe stor, jeg kan se på bilederne med min datter at jeg var kige så stor som da jeg var i 6 måned med hende. pinligt.

dog har jeg aldrig kunne få min mens til at udblive .

Anmeld

15. marts 2013

Kløver

Jeg kender en som aldrig har kunnet teste positiv men var gravid hvilket førte til en sen abort, det samme skete noget tid senere lægen ville igen ikke tro det, men hun vidste bedre og har i dag en skøn datter

Anmeld

15. marts 2013

Silas&Mille

Jeg stoppede på p-piller i januar 2008 og vi påbegyndte projekt baby.

Jeg fik mens 2 gange helt efter skema, men så ude blev den i 3 måneder  
Testede selv flere gange hjemme og var ved Jordemoder (boede i Sverige på det tidspunkt) flere gange, men ingen forklaring og jeg var ikke gravid.

Pludselig kom den igen og fortsatte bare som den skulle, helt efter skema.

Var mega frustreret i den periode, men kom dog igennem og i dag har vi to skønne børn fra januar 2011 og februar 2012

Det kan være indbildning. Altså du tror, ønsker og håber så meget at din krop driver gøk med dig.

Anmeld

15. marts 2013

Silas&Mille

Camilla30 skriver:

Hej - Tillykke med graviditeten! og tak for dit svar.

Jeg har taget 5 test i alt - af tre forskellige slags.

Min læge har ikke sagt noget om HCG - hun har ikke rigtig sagt noget som helst.

Jeg må prøve at google lidt om det så

Hmm så så lige at det er en mega gammel tråd

Tillykke med at den var der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.