Huskøb.. sidder her nogen der ved??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

Den lykkelige

Jeg er bare så træt af vi har så lidt plads herhjemme.. vi mangler et værelse.. derudover ville jeg gerne have et et plans hus i stedet.. plus at jeg gerne ville have et billigere hus end det vi har nu.. hader skulle vende og dreje hver en krone altid.. Så her er mine spørgsmål:
Vores hus vil ca blive vurderet til 1,55 mill. Men hvad skal man betale mægler i provenu? Er det en procentdel af husets salgs pris eller??
Hvor meget er det nu det koster med tinglysning og advokat?? Altså ca.. Kan slet ikke huske det fra da vi købte det her..
Og hvad koster tilstandsrapport?? og energimærke..
Og ejerskifte sidste gang gav vi 15000 kr..
Hvad skal man ellers tænke på vil koste??
Jeg har fundet et hus til 995.000 kr som ville gøre at vi jo ville have mange flere tusind mere mellem hænderne om måneden.. men altså måske vi alligevel ville ende med at komme godt deropaf i pris med alle de ting man også skal betale..
Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

livhemdrup

Den lykkelige skriver:

Jeg er bare så træt af vi har så lidt plads herhjemme.. vi mangler et værelse.. derudover ville jeg gerne have et et plans hus i stedet.. plus at jeg gerne ville have et billigere hus end det vi har nu.. hader skulle vende og dreje hver en krone altid.. Så her er mine spørgsmål:
Vores hus vil ca blive vurderet til 1,55 mill. Men hvad skal man betale mægler i provenu? Er det en procentdel af husets salgs pris eller??
Hvor meget er det nu det koster med tinglysning og advokat?? Altså ca.. Kan slet ikke huske det fra da vi købte det her..
Jeg har fundet et hus til 995.000 kr som ville gøre at vi jo ville have mange flere tusind mere mellem hænderne om måneden.. men altså måske vi alligevel ville ende med at komme godt deropaf i pris med alle de ting man også skal betale..
Nogen der kan hjælpe?

Er der ikke et eller andet med den der bolig pakke så det er køber som skal betale en masse af de ting du nævner der Prøv at ringe til en given egendomsmægler at spørge de kan  give dig meget mere præcist svar.

Anmeld

8. marts 2012

kirsti

det afhænger af hvilken mægler i vælger.

Hvad angår ejerskifte skal i betale halvdelen af den billigste ejerskifteforsikring ved salg.

Når i køber kommer der tinglysning, mener vi gav 5000kr ca, ejerskifte forsikring afhænger jo af hvilken i vælger så alt mellem 5000-30,000kr

Omlægning af lån, her afhænger prisen af pengeinstituttet

synes vi havde flere udgifter da vi købte bum bum skriver det hvis jeg kommer i tanke om det

Anmeld

8. marts 2012

noah3006

Den lykkelige skriver:

Nogen der kan hjælpe?

Vi købte hus sidtse år i marts.

Men vi var heldige at det var uden om en ejendomsmægler så der sparede man jo en del. Men nogen de tager fx. 25.000 kr og op for at sælge. Men det er jo meget forskelligt fra mægler til mægler. mener man kan forhandle sig til at du får det hele ind under i handlen, så i ikke står bagefter og skal betale til højre og venstre, altså så når jeres hus bliver solgt og i køber nyt at det hele så bare foregår under samme konto, og så skal i ikke tænke på det bagefter.

Vi betalte ca 7500 kr til advokat, for skødet og div.

Håber I finder ud at det. Og ellers så sker der jo ikke noget ved du kontakter en mægler for at høre en ca pris på det du lige har spurgt om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.