hjælp til bilkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg skal til at købe ny bil for færste gang. før har jeg købt brugt af privat sælger. Så jeg ved alt om at køre bil og er ikke 18 år med første bil.

Jeg ved intet om hvordan man gør når man køber helt ny bil.

Skal man have en udbetaling og derefter afdrage på et lån? eller afdrager man det hele og betaler ikke udbetaling?

Hvad er det lavest mulige man kan afbetale pr. md?

hvor længe er leveringstiden?

hvorfor står der i brocuren at metallak koster 5000 kr og hvid koster 0 kr ?

Vil det sige at man betaler 5000 ekstra (end den opgivne pris) for farve eller er metallak en særlig "maling" ? der kan tilvælges?

Vil jeg blive skør af kun at have 3 døre når jeg har børn der skal have hjælp med selen?

Er der an´det jeg skal vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg skal til at købe ny bil for færste gang. før har jeg købt brugt af privat sælger. Så jeg ved alt om at køre bil og er ikke 18 år med første bil.

Skal man have en udbetaling og derefter afdrage på et lån? eller afdrager man det hele og betaler ikke udbetaling?

Vil det sige at man betaler 5000 ekstra (end den opgivne pris) for farve eller er metallak en særlig "maling" ? der kan tilvælges?

Vil jeg blive skør af kun at have 3 døre når jeg har børn der skal have hjælp med selen?

Man afdrager med et beløb pr måned. Jeg gav 2000kr om måneden.

Ja hvis du vil have bilen en anden farve end hvis koster det ekstra.

jeg ville klart anbefale en med bagdøre.

Anmeld

7. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja du afdrager et beløb om måneden det kan variere alt efter din økomomi og bilenspris, på en helt ny bil er låne perioden ofte længere end ved en brugt og det gør man ikke kommer til at betale det vilde i afdrag. Vi gir hvis ca 3000. Leveringstiden kan variere men en 14dage ca.

og ja 3 døre er bare træls..

hmm tænker om du har fundet den bil du vil ha for ellers ku disel motoe jo være noget du sku overveje med de priser der er nu

Anmeld

7. marts 2012

kitra

gå efter en 5 dørs det fortryder du ikke, jeg har haft 3 dørs med 2 børn der skulle ha hjælp og det er sku en smule irriterende så hvis det kan undgåes så gi den smule ekstra du fortryder det ikke. en hvid bil er billigst da det er den billigste farve at lave mener jeg  men det koster ihvertfald de 5000 kr mere for hvilken som helst anden farve end hvid

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres hjælp. Vi er i tænkeboks lige nu. Jeg havde forventet at vi kunne nøjes med en mindre (billig) bil. Men det er meget få af de små biler der har plads til tre børn på bagsædet.

Anmeld

11. marts 2012

roenlund

Der var 4 ugers ventetid på vores bil og det var selvom vi valgte aat købe den i den farve som allerede holdt i havnen i kbh, hvis vi ville havet haft en anden farve ville det havet taget meget længere. Spørg hos forhandleren...

Anmeld

11. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Du kan gøre, som du vil ift. at afdrage på bilen. Det er oftest billigst at gå i banken og låne pengene. Det ville jeg gøre. En tommelfingerregel siger, ifølge min far, som er bankmand, at lånet heslt ikke skal løbe mere end 5 år

Det lavest mulige afdrag pr. måned afhænger af lånets løbetid og renter - dvs. jo længere løbetid desto lavere månedlige ydelse

Leveringstiden kan være alt lige fra 3 dage til 3 mdr. afhængig af model og efterspørgsel

Metallak er metallak, så hvis du vælger en IKKE-metallak som hvid eller rød f.eks. så koster det ikke ekstra. Ellers koster det 5000 oveni prisen. Dertil skal også lægges leveringsomkostninger, og de to ekstra udgifter andrager ikke sjældent omkring 10.000 kr.

Vælg en bil med 5 døre - du vil ikke fortryde det!

Jeg ville også tænke på hvor mange km den kører på literen, prisen på reservedele, pris på grøn ejerafgift

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for alt hjælpen.

Vi har vlagt at købe en mindre skoda. Og låne i banken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.