Anonym skriver:
Jeg skal til at købe ny bil for færste gang. før har jeg købt brugt af privat sælger. Så jeg ved alt om at køre bil og er ikke 18 år med første bil.
Jeg ved intet om hvordan man gør når man køber helt ny bil.
Skal man have en udbetaling og derefter afdrage på et lån? eller afdrager man det hele og betaler ikke udbetaling?
Hvad er det lavest mulige man kan afbetale pr. md?
hvor længe er leveringstiden?
hvorfor står der i brocuren at metallak koster 5000 kr og hvid koster 0 kr ?
Vil det sige at man betaler 5000 ekstra (end den opgivne pris) for farve eller er metallak en særlig "maling" ? der kan tilvælges?
Vil jeg blive skør af kun at have 3 døre når jeg har børn der skal have hjælp med selen?
Er der an´det jeg skal vide?
Du kan gøre, som du vil ift. at afdrage på bilen. Det er oftest billigst at gå i banken og låne pengene. Det ville jeg gøre. En tommelfingerregel siger, ifølge min far, som er bankmand, at lånet heslt ikke skal løbe mere end 5 år
Det lavest mulige afdrag pr. måned afhænger af lånets løbetid og renter - dvs. jo længere løbetid desto lavere månedlige ydelse
Leveringstiden kan være alt lige fra 3 dage til 3 mdr. afhængig af model og efterspørgsel
Metallak er metallak, så hvis du vælger en IKKE-metallak som hvid eller rød f.eks. så koster det ikke ekstra. Ellers koster det 5000 oveni prisen. Dertil skal også lægges leveringsomkostninger, og de to ekstra udgifter andrager ikke sjældent omkring 10.000 kr.
Vælg en bil med 5 døre - du vil ikke fortryde det!
Jeg ville også tænke på hvor mange km den kører på literen, prisen på reservedele, pris på grøn ejerafgift