Vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej de damer...

jeg har lige en problemstilling som jeg vil bede om jeres besyv ved....

jeg har et barn som går i en vuggestue hvor  mit barn er det mindste...

de andre børn er ca 1år+ ældre end mit barn...

en af de andre børn reagerer meget voldsomt på mit barn.. råber.. skriger... skubber...

ved ikke lige hvordan jeg skal reagere... ved jo godt børn bare er børn, men er jo heller ikke ok....

hvad ville i gøre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Anonym trådstarter

hehe ups.. overskriften er forkert

Anmeld

7. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Hej de damer...

jeg har lige en problemstilling som jeg vil bede om jeres besyv ved....

jeg har et barn som går i en vuggestue hvor  mit barn er det mindste...

de andre børn er ca 1år+ ældre end mit barn...

en af de andre børn reagerer meget voldsomt på mit barn.. råber.. skriger... skubber...

ved ikke lige hvordan jeg skal reagere... ved jo godt børn bare er børn, men er jo heller ikke ok....

hvad ville i gøre..

Evt. spørge pædagogerne på stuen, om hvad de gør for at forhindre det?

Anmeld

7. marts 2012

Nettemor

Jeg ville helt klart tage det op med personalet. Og hvis det ikke hjælper og dit barn ikke trives ville jeg undersøge muligheden for et andet pasningssted.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Evt. spørge pædagogerne på stuen, om hvad de gør for at forhindre det?

jamen de siger de prøver at forklare det store barn at det må man ikke og det skal forklare sig verbalt...

men hvis det ikke virker så tænker jeg...

det er jo ikke holdbart i længden og vil da ikke finde mig i mit barn skal være en man bare tryner..

Anmeld

7. marts 2012

Sara.

Jeg ville tage en snak med en pædagog.

Måske de er obs på problemet?

Børn er børn, og det er de voksne der skal hjælpe dem med at finde ud af hvordan / hvordan ikke det er okay at være.

Og så afhænger det af barnets alder. Altså hvad der kan / skal gøres.

Synes det lyder underligt at der er et helt år + op til de næste børn i vuggestuen - men så må der vel snart komme flere små?

Mvh Sara

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg ville tage en snak med en pædagog.

Måske de er obs på problemet?

Børn er børn, og det er de voksne der skal hjælpe dem med at finde ud af hvordan / hvordan ikke det er okay at være.

Og så afhænger det af barnets alder. Altså hvad der kan / skal gøres.

Synes det lyder underligt at der er et helt år + op til de næste børn i vuggestuen - men så må der vel snart komme flere små?

Mvh Sara

ja det satser jeg da på der gør...

snakkede med min sp her forleden og hun mener det andet barn måske føler at dens placering i flokken  er truet...

Anmeld

7. marts 2012

Pernille84

Nu er jeg pædagogstuderende i en vuggestue, og ud fra som jeg ser det ville jeg snakke med pædagogerne omkring problemstillingen, fordi det er da ikke iorden at dit barn bliver slået derover.

Anmeld

7. marts 2012

Anonym trådstarter

Pernille84 skriver:

Nu er jeg pædagogstuderende i en vuggestue, og ud fra som jeg ser det ville jeg snakke med pædagogerne omkring problemstillingen, fordi det er da ikke iorden at dit barn bliver slået derover.

er selv i sidste løn som pædagog og kan bare ikke finde løsningen på problemet..

pædagogerne prøver jo at være anerkendene over for det her barn, men det duer åbenbart ikke

Anmeld

7. marts 2012

Sara.

Anonym skriver:

ja det satser jeg da på der gør...

snakkede med min sp her forleden og hun mener det andet barn måske føler at dens placering i flokken  er truet...

Det kan være... Der kan jo være mange grunde, og især i vuggestuer hvor de ikke altid har sproget til at forklare følelser mm.

Der hvor min dreng går i vuggestue har de for tiden en problematik an gående et barn der bider.

Og jo, jeg vil da ikke have at det er mit barn der bliver bidt, fordi det gør ondt. Men det er begrænset hvad jeg som mor kan gøre for at forhindere det. I stedet har jeg tillid til at pædagogerne tager hånd om problemet, og hjælper barnet der bider.

Jeg tror ikke på at så små børn gør noget for at være onde.

Men håber det bliver anderledes i dit barns vuggestue.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.