baby liste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
34 svar
0 synes godt om
7. marts 2012

Princesspigen

hejsa

jeg er kun 9+1 men har idag skrevet mig en baby liste og tænkte om nogle gad kikke en gang og se om der er noget jeg sku ha glemt.. den er ret lang så bær over med mig

Baby liste :

Pusle taske

Bleer

Pusle pude

Ble spand

Vaske fad

Stof bleer (min 30)

Skum vaskeklude

Tætte kam

Baby børste

Negle saks

Baby vatpinde

Zink salve

Baby olie

Baby pudder

Thermometer

Håndklæder

Tisse underlag (gerne 2)

Vaske klude til bad

Indsats til badekar (med vilje der ikke står badekar)

D vatamin

-

Auto stol

Skrå stol

Kravle gård

-

Barnevogn

Madrass  til barnevogn, lift og vugge

Myggenet

Regn slag

Lift

Lagner til lift, barnevogn og vugge

Vugge

Baby dyne

Sengetøj (min 3 sæt)

Baby alarm

-

Strikket baby tæppe

Amme pude

Sutter

Sutteflasker

Flaske renser

Aktivitets tæppe

Musik uro

Tramme seng

Madrasse til tramme seng +  lagner

Junioer dyne

Diverse små legertøjer og rangler

-

Tøj:

10 bodystockinger

4 sæt nattøj

4 x baby bukser og bluser

4 heldragter

2 trøjer

2 huer i bomuld

5 par sokker

Flyver dragt

-

Til mor:

Lansinol salve til brystvorter

Store trusser

Store bind

Amme bher

Amme indlæg

Evt. bilka´s amme strop bluser

som sagt ret lang men kom gerne med tilføjelser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

mortilnoahogmelina

Hmm umildbart kan jeg ikk komme på mere .

Synes måske bare ikk der er så meget tøj . Men er en smagssag .
Så tænker jeg Sele til barnevogn til senere brug . Højstol

Anmeld

7. marts 2012

An&Jo

jeg synes din liste ser fin ud, men vil dog give dig nogle tips..

Bestil den gratis pakke fra babysam, der får du en gratis blespand med..

Tremmesengen kan godt undværes i starten hvis i alligevel påtænker en vugge..

Derudover, så hent alle de gratispakker du kan, og så har i sæbe, cremer osv til ihvertfald det første halve år (jeg har faktisk stadig noget af det tilbage og min dreng er snart 2 år)

Rema har fået en gratispakke hvor du får en hel pakke gratis bleer med, så den er også værd at hente..

Neglesaksen kan også godt vente, da du skal nulre babys negle i det første stykke tid, de er nemlig meget bløde..

Skråstolen anbefaler de først fra baby er større, så den kan du også vente med, og de anbefaler derudover kun at baby bruger den meget lidt..

Måske en ekstra dyne vil være rart?? Jeg havde 3, og det var faktisk rigtig dejligt, for så kunne han tisse igennem flere gange uden at det gjorde noget..

Anmeld

7. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Brystpumpe kommer til at være med på vores til den tid..
Det gør den i tilfælde af at jeg skal et sted hen hvor ejg ikke kan have baby med, så manden skal passe den. Så kan jeg malke ud så kan manden give den flaske men stadig med modermælk..
Men det er jo en ting man ikke behøver fremskaffe sig før man kan se om man overhovedet kan amme..

Anmeld

7. marts 2012

Princesspigen

Pernille08 skriver:

Hmm umildbart kan jeg ikk komme på mere .

Synes måske bare ikk der er så meget tøj . Men er en smagssag .
Så tænker jeg Sele til barnevogn til senere brug . Højstol

højstolen er ikke skrevet på fordi vi har en, men selen har jeg da glemt

Anmeld

7. marts 2012

MorDk

Det er rigtig godt at lave lister...!

Det gjorde jeg også!!! Men husk du får ikke brug for det hele med det samme så det hele behøver ikke ligge klar! Fx. hvis du skal amme så vent med at købe sutteflasker til du får brug for det. Sut brugte min søn MEGET kort tid og sutteflaske efter endt amning gad han ikke. MEN det er jo forskelligt. Ammepude brugte jeg få gange kunne kun bruge den til at støtte min lænd... det var rart men egentlig penge ud af vinduet for mig. Men tænk dig om for det er dyrt at anskaffe sig alt det og mange gange står man tilbage og tænker: hvorfor pokker købte jeg det og det ? Smiler....

Taler af erfaring! 

TILLYKKE MED MAVSEN!!

Anmeld

7. marts 2012

Princesspigen

An&Jo skriver:

jeg synes din liste ser fin ud, men vil dog give dig nogle tips..

Bestil den gratis pakke fra babysam, der får du en gratis blespand med..

Tremmesengen kan godt undværes i starten hvis i alligevel påtænker en vugge..

Derudover, så hent alle de gratispakker du kan, og så har i sæbe, cremer osv til ihvertfald det første halve år (jeg har faktisk stadig noget af det tilbage og min dreng er snart 2 år)

Rema har fået en gratispakke hvor du får en hel pakke gratis bleer med, så den er også værd at hente..

Neglesaksen kan også godt vente, da du skal nulre babys negle i det første stykke tid, de er nemlig meget bløde..

Skråstolen anbefaler de først fra baby er større, så den kan du også vente med, og de anbefaler derudover kun at baby bruger den meget lidt..

Måske en ekstra dyne vil være rart?? Jeg havde 3, og det var faktisk rigtig dejligt, for så kunne han tisse igennem flere gange uden at det gjorde noget..

ar okay ja, tak for dine råd

gratis pakkerne er påtænkt men tænker os at jeg nok ikke er langt nok henne til at sku søge efter dem endnu

Anmeld

7. marts 2012

mortilnoahogmelina

Princesspigen skriver:

højstolen er ikke skrevet på fordi vi har en, men selen har jeg da glemt

Arh okay så er det dumt at invister i
Tænker måske strømpebukser og hagsmækker. Ved ikk hvornår du har termin .

Anmeld

7. marts 2012

Princesspigen

MorDk skriver:

Det er rigtig godt at lave lister...!

Det gjorde jeg også!!! Men husk du får ikke brug for det hele med det samme så det hele behøver ikke ligge klar! Fx. hvis du skal amme så vent med at købe sutteflasker til du får brug for det. Sut brugte min søn MEGET kort tid og sutteflaske efter endt amning gad han ikke. MEN det er jo forskelligt. Ammepude brugte jeg få gange kunne kun bruge den til at støtte min lænd... det var rart men egentlig penge ud af vinduet for mig. Men tænk dig om for det er dyrt at anskaffe sig alt det og mange gange står man tilbage og tænker: hvorfor pokker købte jeg det og det ? Smiler....

Taler af erfaring! 

TILLYKKE MED MAVSEN!!

ar ja okay.. takker.. der er mange ting det skal tænkes over.. og kæresten er endnu ikke med inde over listen da han har lidt svært ved at forholde sig til det så kan jo være tingene ændres hen ad vejen

Anmeld

7. marts 2012

LR85

Fin og dyr liste.

Du kan SAGTENS spare rigtig mange a tingene væk. Hårbørste OG tættekam? 

Som andre skriver kommer du ikke til a bruge halvdelen. 

Vent med a køb alt det du kan, til i har haft baby lidt og ved hva i har brug for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.