Marita skriver:
Ja, det var så den skønne Helena, der har fået til vane at vågne ved 4-5 tiden, som jeg gerne ville have nogle gode råd omkring.
Jeg håbede jo bare, at det var en fase, men hun holder godt nok stand. Hun begynder at vågne kl 4 og vi bliver nødt til at stå op med hende ved 5 tiden. Og det er så det vi gør. Hun er vist bare et lærkebarn.
Til gengæld har vi fundet ud af, at hun sover igennem. Hun falder i søvn LYNhurtigt mellem 19.30 og 20 og sover helt til kl 4, hvor hun begynder at mosle rundt og jeg tager hende over til mig, hvor hun gerne vil ammes lidt. Så er aftalen, at farmand står op med hende kl 5 og giver hende morgenmad. Det er også fair, da det er mig, der er vågen med hende fra 4. Sådan skiftes vi lidt og jeg får lidt ekstra søvn.
Jeg tror måske bare vi har accepteret, at hun er en lille lærke, der står tidligt op. Til gengæld er der total ro i det lille hjem senest 20. Vores drenge er 2 og 4 og kommer i seng mellem 19 og 19.30. Så vi prioriterer ro om aftenen hellere end søvn om morgenen.
Om en uge kommer Helena ind på eget værelse, så det spændende at se, hvordan det kommer til at påvirke hende.
Hun er ellers rigtig god til at sove om dagen og er glad og dejlig.... det er bare liiiige det søvn der, men vi kan vist ikke helt tillade os at klage.
Det var bare en lille opdatering herfra 
Æv, hvor lyder det surt, men ja, heldigvis får I da jeres nattesøvn..
Min datter er ikke lige så gammel (ca. 8½ måned), men hun bliver lagt ca. kl. 19.30, og sover med det samme, stort set, og så heeeeele natten, engang imellem afbrudt, hvor hun bare lige får sutten og sover videre til kl. 5, hvor jeg giver hende bryst og hun sover videre til kl. 6, hvis vi er heldige, men nogle gange skal vi også op tiiiiidligt... ZzzZzzZzZz...
Men sådan er det nok bare med nogen børn....
Jeg kom til at tænke på, hvorfor du tager hende ind til dig i sengen der når hun vågner..? Bliver hun ked af det, hvis du lader hende ligge..?? For ellers ville jeg da se om ikke hun bare sover videre efter hun har ligget og snakket lidt, eller hvad hun nu ligger og hygger med....?