HCG hvor lidt hvor meget??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.528 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Bliss

Hej på debatten!

Jeg havde en missed abortion 22 januar, og har siden fået målt mit HCG på Rigshospitalet, nu her lidt over en måned efter MA er min HCG nede under 3, men hvad er egentlig den øvre grænse for HCG i forhold til graviditetsmuligheder? Altså kan man godt blive gravid med et HCG på 7 eller 5 fx?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Rockertand

Bliss skriver:

Hej på debatten!

Jeg havde en missed abortion 22 januar, og har siden fået målt mit HCG på Rigshospitalet, nu her lidt over en måned efter MA er min HCG nede under 3, men hvad er egentlig den øvre grænse for HCG i forhold til graviditetsmuligheder? Altså kan man godt blive gravid med et HCG på 7 eller 5 fx?

Alt under 5 er normalt og betyder ikke gravid. På forskellige tidspunkter i en helt normal cyklus kan du have både 0 og 4. Jeg har selv fået målt et HCG på 2 under en ægløsning.

Bonus-info: Mænd danner også meget små mængder HCG  

Anmeld

7. marts 2012

Bliss

tusind tak for dit svar Rockertand! - betyder det også at jeg først ka blive gravid igen når HCG er 5 eller derunder? Kan simpelthen ikke finde klart svar på dette på Google. Tak igen!

Anmeld

12. marts 2012

Bliss

P.s. Og hvor mange dage går der fra undfangelse/befrugtning før man kan måle at HCG stiger i en blodprøve?

Anmeld

12. marts 2012

Rockertand

Bliss skriver:

P.s. Og hvor mange dage går der fra undfangelse/befrugtning før man kan måle at HCG stiger i en blodprøve?

I 85% af alle graviditeter fordobles HCG hvert 2. døgn, så omkring implantationstidspunktet vil man allerede kunne aflæse en svag stigning i HCG, man skal dog have mere end én måling for at kunne spå om, hvorvidt det tyder på en normal udvikling af graviditeten eller ej.

Anmeld

12. marts 2012

Rockertand

Bliss skriver:

tusind tak for dit svar Rockertand! - betyder det også at jeg først ka blive gravid igen når HCG er 5 eller derunder? Kan simpelthen ikke finde klart svar på dette på Google. Tak igen!

Det er individuelt, nogle får først normal cyklus/ægløsning, når HCG ligger omkring 0-2, mens andre godt kan have højere HCG og stadig blive gravide igen (ses hos nogle, der får målt HCG efter en MA), der findes ikke et entydigt svar på dette.

Anmeld

12. marts 2012

Bliss

Tak! Men 'implantationstidspunktet' er lidt efter ægløsningen ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.