Vuggestue-hjælp :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg vælger at skrive dette indlæg som annonym pga. vuggestuen, men nogle af jer kan måske gætte hvem jeg er 

Min datter går i vuggestue - der startede hun i sep. 

Hun har været syg lige siden, enten med forkølelse eller hosteri. Hun har hostet stort set lige siden hun startede - vi har haft hende til lægen 4 gange nu (+ hendes 1-års undersøgelse), hvor vi hver gang får at vide, at det er en virus, og at der ikke kan gøres mere. Hun har lidt slim på sin venstre lunge og det er det! Vi fik pæn besked på sidste gang, kun at komme igen, hvis det bliver værre. 

Vi har en pædagog i vuggestuen som er rimeligt efter os lige pt. Hun syntes ikke det kan være rigtigt at min datter bliver ved med at hoste og mistænker nu allergi (vi får den besked hver gang hun er på arbejde). Men ville lægen ikke have gjort os opmærksom på evt. allergi, tænker jeg?? Hun hoster kun og har hverken røde øjne, nyser eller andet. 

Jeg aner virkelig ikke mine levende råd mere! 

Ja, vi er i en årstid, hvor der er mange der er forkølede og hoster - og min datter er ikke enang den der hoster mest i vuggestuen, og de andres forældre er hun ikke efter. Selvfølgelig har hun dage, hvor det ikke er slemt eller ikke hoster, men de små smitter jo konstant hinanden - og sådan er det  

Hjælp, hvad skal jeg snart gøre..... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Pikku Myy

Først: Stoler du på din læge? For han ved nok som udgangspkt mere om det end pædagogen...

Der er nogen børn der lige skal igennem hele møllen når de starter i en ny institution. Sådan er det også for voksne der arbejder i institution. Der skal lige "stiftes bekendtskab" med alle de ting der nu er i omløb sådan et sted.

Der er en anden ting der kan gøre sig gældende: Når man har en virus i kroppen, kan man godt virke rask inden kroppen egentlig er klar. Hvis man så, måske som din datter, kommer i institution lidt for tidligt, blusser virussen op igen, og man bliver syg igen af samme virus.

Du skriver også at der er mange børn i din datters vuggestue der er syge. Hvis det er tilfældet kunne det måske være at der skulle kigges på om hygiejnen er i orden...

Jeg ved ikke helt hvad du tænkte på da du bad om hjælp, men her er mine tanker - håber du kan bruge dem

Anmeld

6. marts 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Først: Stoler du på din læge? For han ved nok som udgangspkt mere om det end pædagogen...

Der er nogen børn der lige skal igennem hele møllen når de starter i en ny institution. Sådan er det også for voksne der arbejder i institution. Der skal lige "stiftes bekendtskab" med alle de ting der nu er i omløb sådan et sted.

Der er en anden ting der kan gøre sig gældende: Når man har en virus i kroppen, kan man godt virke rask inden kroppen egentlig er klar. Hvis man så, måske som din datter, kommer i institution lidt for tidligt, blusser virussen op igen, og man bliver syg igen af samme virus.

Du skriver også at der er mange børn i din datters vuggestue der er syge. Hvis det er tilfældet kunne det måske være at der skulle kigges på om hygiejnen er i orden...

Jeg ved ikke helt hvad du tænkte på da du bad om hjælp, men her er mine tanker - håber du kan bruge dem

Det er i hvert fald et svar jeg kan bruge til noget - mange tak :-D

Og ja, jeg stoler skam på min læge, og på min datters velbefindende. Jeg har overvejet at spørge pædagogen, om de snart skal have en lægeerklæring på, at vi har været afsted. Jeg føler ikke hun tror på os.  

Jeg tror det bliver endnu en samtale med dem - dem har vi snart haft et par stykker af Samtidigt kan jeg få spurgt dem om deres hygiejne - rigtig godt påpeget faktisk. 

Jeg tror mere på at jeg søgte efter hjælp til, hvad vi som forældre kan gøre. Vi har kun haft problemer med pædagogen siden min datter startede. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.