Er der nogle som kan hjælpe!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.870 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. marts 2009

musen25

Hej allesammen

Jeg skal lige høre jer om der er nogen af jeres nyfødte som har døjet meget med maven? Vi har vores lille mads som nu er lidt over 14 dage gammel. Jeg ved at det er normalt at de har maveknep og ondt i maven, fordi maven skal vænnes til diverse ting og at tarmene lige skal igang. Men jeg synes godt nok det er galt med vores lilles mave. Han laver utrolige mange presse lyde konstant især om natten og prutter helt vildt og har altid lavet lidt "remolade" i bleen, han græder heldigvis ikke, men har ondt kan vi høre og det skære dybt i hjertet over at man ikke kan gøre noget vi har masseret maven og lavet øvelser med benene osv. der er bare ikke noget som virker.....er der nogle af jer der har nogle gode råd eller erfaring med hvor lang tid det tager før det går over?

Hilsen Jeanette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2009

Diana...

musen25 skriver:

Hej allesammen

Jeg skal lige høre jer om der er nogen af jeres nyfødte som har døjet meget med maven? Vi har vores lille mads som nu er lidt over 14 dage gammel. Jeg ved at det er normalt at de har maveknep og ondt i maven, fordi maven skal vænnes til diverse ting og at tarmene lige skal igang. Men jeg synes godt nok det er galt med vores lilles mave. Han laver utrolige mange presse lyde konstant især om natten og prutter helt vildt og har altid lavet lidt "remolade" i bleen, han græder heldigvis ikke, men har ondt kan vi høre og det skære dybt i hjertet over at man ikke kan gøre noget vi har masseret maven og lavet øvelser med benene osv. der er bare ikke noget som virker.....er der nogle af jer der har nogle gode råd eller erfaring med hvor lang tid det tager før det går over?

Hilsen Jeanette

Hej søde Jeanette

Ammer du?

For det lyder præsis som vores lille lucas som er 5 uger gammel og det er luft i maven du kan ikke gøre noget ved det andet end at bøvse lidt mere med ham det er MEGET normalt at amme børn får luft i maven og børn med mme får hård mave.

Det er helt det samme som her hjemme mere om natten en dagen osv ingen forskel. vi fik bare at vide af vores SP at vi skal bøvse lidt mere og det måske ville tage noget af luften synes ikke det har gjort den store forskel her.

Held og lykke med lille manden.

Knus Diana som os synes det var hård i starten men ikke så hård mere, da jeg ikke kan gøre så meget ved det andet end at bøvse mere med ham.

Anmeld

29. marts 2009

musen25

hej diana

tusind tak for dit råd og erfaring ja glemte helt at skrive at jeg ammer...troede enlig mere det var flaskebørn som får meget luft, da der er luft i sutten, men bruger suttebrik, men tror jeg vil prøve at lære ham uden... jeg er meget i tvivl om hvor meget vi skal lade ham ligge for sig selv? man bliver jo hurtigt frustreret da man ikke føler at man kan gøre noget

knuser jeanette

Anmeld

29. marts 2009

Diana...

musen25 skriver:

hej diana

tusind tak for dit råd og erfaring ja glemte helt at skrive at jeg ammer...troede enlig mere det var flaskebørn som får meget luft, da der er luft i sutten, men bruger suttebrik, men tror jeg vil prøve at lære ham uden... jeg er meget i tvivl om hvor meget vi skal lade ham ligge for sig selv? man bliver jo hurtigt frustreret da man ikke føler at man kan gøre noget

knuser jeanette

Jeg bruger os suttebriks men er overhoved ikke klar til at prøve uden endnu vi nyder amningen nu det gjorde vi ikke før.
Ja jeg troet os det var flaskebørn der havet luft men det er det ikke flaske har hård mave og bryst luft i maven.
Lucas er ikk så glad for at lægge for sig selv mere end 10 min af gang så siger han selv fra.

Knus Diana

Anmeld

29. marts 2009

MoarViborg

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er en suttebrik?

Anmeld

29. marts 2009

musen25

hej trine

en suttebrik er en sutte du sætter på vorten så de bedre kan tage ved

knus jeanette

Anmeld

29. marts 2009

musen25

oki jamen så tror jeg da vidst også jeg vil vente lidt med at lægge den væk, men tror også at den kan give lidt luft da min lille mads virkelig forsluger sig når han spiser...men hvor tit ammer du/i.. synes han er begyndt at blive mere sulten, så her i dag har det været hver anden time han har spist og føler at han får rigtig meget i maven, men igen er det svært at vide... vores sundheds plejeske kommer for første gang imorgen så må vi høre hende

knus jeanette

Anmeld

29. marts 2009

Diana...

musen25 skriver:

oki jamen så tror jeg da vidst også jeg vil vente lidt med at lægge den væk, men tror også at den kan give lidt luft da min lille mads virkelig forsluger sig når han spiser...men hvor tit ammer du/i.. synes han er begyndt at blive mere sulten, så her i dag har det været hver anden time han har spist og føler at han får rigtig meget i maven, men igen er det svært at vide... vores sundheds plejeske kommer for første gang imorgen så må vi høre hende

knus jeanette

Prøv at læse det her indlæg https://www.baby.dk/videnom/10p151/amning-appetitspring.aspx

F
or jeg synes os det var mærkeligt at han begynde og spise så meget hele tiden følte han hang i brystet hele tiden så troet han var sulten men han tog jo mega flot på så kunne ikke forstå det så jeg gav ham noget mme og var så ked af det fordi jeg troet ikke jeg kunne amme mere men så sende karoline mig dette link og så stoppet jeg med mme med det samme og han spiser stadig meget men jeg nyder det for jeg ved nu jeg har nok og de vokser jo hurtigt så de skal jo have mere

Anmeld

29. marts 2009

Diana...

Trineviborg skriver:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er en suttebrik?

Det en sutte dims i plastik man sætter på vorten, er super god hvis man har sår på vorten el ømme vorter el hvis babyen ikke kan få ordentligt fat i vorten som så til sidst ender med meget ømme vorter men man skal kun bruge den hvis man ikke kan amme alm for den kan nedsætte mælkeproduktionen men det altså ikke alle den gør det på.

ammer du?

Knus

Anmeld

29. marts 2009

MoarViborg

musen25 skriver:

hej trine

en suttebrik er en sutte du sætter på vorten så de bedre kan tage ved

knus jeanette

Ahh Tak for svaret!

Kan man ikke også få noget at sætte på som skåner vorterne! Har bare sår på begge vorter, uff det gør ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.