har lige et par spørgsmål :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

291 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

AnonymMor

Jeg er førstegangs gravid og er derfor meget uvidende hehe

Jeg tænkte på hvordan for jeg fat i en jordmor ? for jeg en igennem lægen eller skal jeg selv tage kontakt til en ?? og hvornår skal man første gang til en jordmor ?

Og hvordan bliver jeg skrevet op til diverse scanninger ? er det os igennem lægen eller ens eget ansvar. ?

Jeg har endnu ikke været til første læge besøg, det skal jeg d 27 marts hvor jeg efter min egen beregning er 9+3

Jeg har selv bestilt tid til en tryghedsscanning d 22 marts hvor jeg er 8+5

men står jeg os for alt den andet selv ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Mira0911

Rinepigen skriver:

Jeg tænkte på hvordan for jeg fat i en jordmor ? for jeg en igennem lægen eller skal jeg selv tage kontakt til en ?? og hvornår skal man første gang til en jordmor ?

Og hvordan bliver jeg skrevet op til diverse scanninger ? er det os igennem lægen eller ens eget ansvar. ?

Jeg har endnu ikke været til første læge besøg, det skal jeg d 27 marts hvor jeg efter min egen beregning er 9+3

Så snart din vandrejournal er lavet hos lægen, så får jordemødrene besked og du får tilsendt et brev med den første tid hos jordemoderen... 

Scanninger er så meget forskelligt... Nogle steder skal man selv bestille tid og andre steder kommer der en tid med posten når du har været ved lægen... Spørg lægen når du skal dertil... 

Har du bestilt dit første lægebesøg hos lægen? 

Anmeld

6. marts 2012

Team Putte

Rinepigen skriver:

Jeg klarede intet selv.. Jeg gik til lægen og bingo kom det hele ind af døren Både scanningstider og aftale for første jm-besøg som jeg var til omkring uge 14

Anmeld

6. marts 2012

GønskE

Du får svar på alle dine spørgsmål til dit første lægebesøg :-) men min jordmor sendte mig et brev til det første møde og det andet har jeg selv bestilt. Og scanninger fik jeg den første at vide hos lægen, og så bestiller man tid på scannings stedet til de andre, det fortæller de dig også :-)

Anmeld

6. marts 2012

LR85

Du får det hele afvide til din første lægesamrale. Han videresender dig i systemet så du kommer i kontakt med alle de fagpersoner du skal. 

Anmeld

6. marts 2012

AnonymMor

Mira0911 skriver:

Så snart din vandrejournal er lavet hos lægen, så får jordemødrene besked og du får tilsendt et brev med den første tid hos jordemoderen... 

Scanninger er så meget forskelligt... Nogle steder skal man selv bestille tid og andre steder kommer der en tid med posten når du har været ved lægen... Spørg lægen når du skal dertil... 

Har du bestilt dit første lægebesøg hos lægen? 

Mange tak for dit svar

Ja jeg har en tid til første lægebesøg d 27 marts

Anmeld

6. marts 2012

AnonymMor

Okay mange tak alle sammen det lyder jo meget nemt så hehe

Anmeld

6. marts 2012

Koen.

Jeg kan se at det er modsat her. For her i byen skal du selv tage.kontakt til jordmoder centret og bestille en tid

Men alle skabninger får man brev om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.