Regntøj - todelt eller regnsæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. marts 2012

Mettemus

Jeg sidder og forsøger at købe regntøj til den bette. Jeg syntes i første omgang at det var smart med et regnsæt, fordi han ikke er ældre (14 mdr), men jeg kom også i tvivl - er det alligevel smartest med et to-delt sæt?

Vi har termosæt der er sandkassevandtæt med forstækninger på knæ og bagdel.

Hvad siger i - hvad har i selv erfaringer med - gode som dårlige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

Jonatansmor

Mettemus skriver:

Jeg sidder og forsøger at købe regntøj til den bette. Jeg syntes i første omgang at det var smart med et regnsæt, fordi han ikke er ældre (14 mdr), men jeg kom også i tvivl - er det alligevel smartest med et to-delt sæt?

Min dreng fortsætter i flyverdragt til det næsten er for varmt for ham. Vi skifter hue og vanter ud og han får mindre og mindre tøj på indenunder, men den heldragt er altså et fund til min dreng.

Han elsker at rode i alt, det skal han have lov til, derfor den store flyverdragt som kan tage noget mishandling

Anmeld

6. marts 2012

DK

Jeg har hørt fra jungle ekspressen at det er bedst med to-delt. Så kan ungerne kan få regnjakken af hvis det er dejligt lunt i vejret, men beholde bukserne på såfremt det stadig er fugtigt for numsen at sidde i sandkassen. Så undgår man unger der kamp sveder i gummi-heldragt

Vi har givet Richard hans regnbukser på ud over termo tøjet, og jeg ved at det gør de også i vuggeren så længe det er for køligt til kun regntøj men for varmt til flyverdragt

Anmeld

6. marts 2012

Mette.

Mettemus skriver:

Vi havde to-delt til Emilie sidste år også. Vores dp'er anbefalede det, da hun oftest un giver dem regnbukserne på med deres fleece eller forårsjakke over, da de ånder bedre i den end regnjakken.

Anmeld

6. marts 2012

Mor til L&S

2 delt

Af den grund at de kan beholde bukserne på hvis det er fugtigt om morgenen, og de så kan nøjes med en trøje eller fleee til

Anmeld

6. marts 2012

morethanperfect

Mettemus skriver:

2 delt har Oscar

Anmeld

6. marts 2012

chael

DK skriver:

Jeg har hørt fra jungle ekspressen at det er bedst med to-delt. Så kan ungerne kan få regnjakken af hvis det er dejligt lunt i vejret, men beholde bukserne på såfremt det stadig er fugtigt for numsen at sidde i sandkassen. Så undgår man unger der kamp sveder i gummi-heldragt

Vi har givet Richard hans regnbukser på ud over termo tøjet, og jeg ved at det gør de også i vuggeren så længe det er for køligt til kun regntøj men for varmt til flyverdragt

Lige præcis tænkte det samme, men der er jo ingen grund til at skrive det samme

*Camilla

Anmeld

6. marts 2012

AnneBJ

DK skriver:

Enig - både som mor og kommende pædagog! 

Anmeld

7. marts 2012

Mettemus

Super - tak for alle jeres svar! Vi køber to-delt. Det var nemlig også lige præcis fordelen ved at kunne tage jakken af jeg havde tænkt på, men på den anden side var det jo også smart, at det ikke skiller. Men så igen - det bliver vel hurtigt for varmt i sådan en heldragt lige meget hvor godt den ventillerer?

Tak for svar de damer

Anmeld

7. marts 2012

Maja_4000

DK skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.