Skal modermælk varmes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.868 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

pemiro

Hej  alle i klige damer..

Håber en af jer kan hjælpe

Jeg står og skal være mor til juni og regner med at amme hvis lillemanden vil være med til jeg har så det problem at jeg skal op til ca 5 eksamener når han er kommet, så det gør at jeg skal have noget modermælk på flaske som han kan få af den der passer ham (kæreste eller veninde). 

Mit spørgsmål er så, når jeg har malket mælken ud, så skal den på køl ikke? Men skal den så varmes inden han får den eller skal den holdes på køl og så får han den direkte fra køl?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

Ayasmor

jo det er rigtigt at den skal på køl.. Men den skal også opvarmes inden han får den, selvom det er modermælk, da han kan få ondt i maven af den kolde mælk

Anmeld

5. marts 2012

FruHolm <3

Jeg står og skal være mor til juni og regner med at amme hvis lillemanden vil være med til jeg har så det problem at jeg skal op til ca 5 eksamener når han er kommet, så det gør at jeg skal have noget modermælk på flaske som han kan få af den der passer ham (kæreste eller veninde). 

Mit spørgsmål er så, når jeg har malket mælken ud, så skal den på køl ikke? Men skal den så varmes inden han får den eller skal den holdes på køl og så får han den direkte fra køl?

Hej  Ja den skal på køl og når den skal bruges skal den lunes , den er jo heller ikk kold når den kommer direkte fra "hanen" hihi 

Anmeld

5. marts 2012

pemiro

Ayasmor skriver:

jo det er rigtigt at den skal på køl.. Men den skal også opvarmes inden han får den, selvom det er modermælk, da han kan få ondt i maven af den kolde mælk

Gør man så det i en microovn eller hvordan ? Og vil sådan en flaskevarmer kunne klare det, så hvis han fx bliver set efter inde på min skole, så er mælken okay fordi den har været nede i sådan en flaskevarmer taske tingest eller ville det fx være fint nok at flasken lå i barnevognen, så den havde stuetemperatur eller ødelægger dette mælken ligesom almindelig mælk bliver dårlig?

Skal jo lige finde ud af hvor meget jeg skal købe

Anmeld

5. marts 2012

pemiro

MinBabyOscar <3 skriver:

Hej  Ja den skal på køl og når den skal bruges skal den lunes , den er jo heller ikk kold når den kommer direkte fra "hanen" hihi 

Tak for dit svar, hvis du kan, må du meget gerne svare på mine spørgsmål jeg har stille ovenover til en anden

Anmeld

5. marts 2012

FrkLarsen

pemiro skriver:

Da jeg ammede min datter var det ikke noget problem at pumpe ud og smide mælken i køleskabet, dog skal det varmes op i vandbad, altså flasken ned i varmt/kogende vand.

(vi boede på observationsshjem, hvor vi fik at vide at opvarmingen er bedst på den måde når det er modermælk) 

Anmeld

5. marts 2012

AndreasMor84

pemiro skriver:

Gør man så det i en microovn eller hvordan ? Og vil sådan en flaskevarmer kunne klare det, så hvis han fx bliver set efter inde på min skole, så er mælken okay fordi den har været nede i sådan en flaskevarmer taske tingest eller ville det fx være fint nok at flasken lå i barnevognen, så den havde stuetemperatur eller ødelægger dette mælken ligesom almindelig mælk bliver dårlig?

Skal jo lige finde ud af hvor meget jeg skal købe

Mælken må ikke opbevares udenfor køleskabet så længe, da den ellers bliver dårlig. Jeg plejer at varme det i micro, men giver det ikke så lang tid af gangen, tegr det ud og ryster og varmer så lidt igen indtil den rette temp.
Alternativt må dit barn jo få MME dét ene måltid pr gang det drejer sig om. Dér kan man jo koge vand hjemmefra og hælde på flaske og så holde det varmt enten i en termotaske eller ved at pakke det godt ind i en stofble osv og så skal der jo bare lige pulver i

Anmeld

5. marts 2012

pemiro

AndreasMor84 skriver:

Mælken må ikke opbevares udenfor køleskabet så længe, da den ellers bliver dårlig. Jeg plejer at varme det i micro, men giver det ikke så lang tid af gangen, tegr det ud og ryster og varmer så lidt igen indtil den rette temp.
Alternativt må dit barn jo få MME dét ene måltid pr gang det drejer sig om. Dér kan man jo koge vand hjemmefra og hælde på flaske og så holde det varmt enten i en termotaske eller ved at pakke det godt ind i en stofble osv og så skal der jo bare lige pulver i

Tusind tak for dit meget brugbare svar

Så tænker jeg så, kan man opbevare mælken i en køletaske og så få det varmet der hvor man nu er? Vil det være ok for mælken så? 

Ellers må jeg nok ty til mme selvom jeg helst vil gi mit eget hehe

Anmeld

5. marts 2012

Isabella_mor

pemiro skriver:

for behagelighedens skyld for den lille pode er det nok bedst at varme det op til kropstemperatur.. dvs. Ca. 37 grader... 

Anmeld

5. marts 2012

AndreasMor84

pemiro skriver:

Tusind tak for dit meget brugbare svar

Så tænker jeg så, kan man opbevare mælken i en køletaske og så få det varmet der hvor man nu er? Vil det være ok for mælken så? 

Ellers må jeg nok ty til mme selvom jeg helst vil gi mit eget hehe

Ja det kan du sagtens. Hvis jeg skal ud plejer jeg blot at lægge et køleelement ved mælken, så den holder sig kold til jeg kan få den varmet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.