Om at ligge på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. marts 2012

Lari

Hej de damer

Man siger jo at spædbørn helst skal ligge så meget som muligt på maven om dagen. Jeg står så i den situation, at min datter ret hurtigt bliver rigtig gal og ked, når jeg lægger hende på maven på legetæppet. Hun vil gerne hele tiden løfte hovedet og flytte det fra den ene side til den anden (hvilket jo er godt) - selvfølgelig især når jeg viser hende fine legesager - men det virker til at frustrere hende enormt meget at det er så tungt (som jeg fortolker situationen). Og så går der ikke længe inden hun græder - og jeg straks vender hende om

Jeg vil jo gerne have at hun kan ligge på maven længere end to minutter ad gangen, men ved ikke lige hvordan.

Hvordan har jeres små pus det med at ligge på maven? Hvor længe kan de holde det ud? Og hvor længe skal de i grunde ideelt ligge sådan om dagen?

God eftermiddag

Venlig hilsen

Lari

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2012

L&V

Lari skriver:

Hej de damer

Man siger jo at spædbørn helst skal ligge så meget som muligt på maven om dagen. Jeg står så i den situation, at min datter ret hurtigt bliver rigtig gal og ked, når jeg lægger hende på maven på legetæppet. Hun vil gerne hele tiden løfte hovedet og flytte det fra den ene side til den anden (hvilket jo er godt) - selvfølgelig især når jeg viser hende fine legesager - men det virker til at frustrere hende enormt meget at det er så tungt (som jeg fortolker situationen). Og så går der ikke længe inden hun græder - og jeg straks vender hende om

Jeg vil jo gerne have at hun kan ligge på maven længere end to minutter ad gangen, men ved ikke lige hvordan.

Hvordan har jeres små pus det med at ligge på maven? Hvor længe kan de holde det ud? Og hvor længe skal de i grunde ideelt ligge sådan om dagen?

God eftermiddag

Venlig hilsen

Lari

Hvor gammel er hun?? Har du prøvet med en nakketræner eller noget lignende? 

Anmeld

5. marts 2012

Lari

Nå ja - nyttig info: Hun er tre måneder, men født en måneds tid før termin

Jeg må melde pas på nakketræneren. Hvad er det?

Anmeld

5. marts 2012

katrine26

HHHmmm kan næsten ikke huske hvad jeg gjorde. men tror nu ikke jeg gjorde det store..lage ham engang i mellem på maven og vis han pev lage jeg mig foran ham på maven eller tog ham op..

Men du skal bare blive ved..lig hende på maven når hun så bliver rigtig sur ikke bare piver så vend hende om lidt og forsæt så igen..så bliver det længer og længer hun gider det..

katrine26

Anmeld

5. marts 2012

L&V

Lari skriver:

Nå ja - nyttig info: Hun er tre måneder, men født en måneds tid før termin

Jeg må melde pas på nakketræneren. Hvad er det?

Det er sådan en måneformet pude til at ligge under barnets arme/bryst der er en der sælger en her inde  https://www.baby.dk/debat/161637pi1/legetoej/legetaeppe-med-nakke-traener-gaia-og-ko-taske.aspx

Tænker at det var en mulighed måske ha et spejl foran hun ku ligge og kigge i..

Ellers ha hende liggende over dine lår, på maven på din arm osv så tror jeg hun bliver trænet og får lyst, min laura var heller ikke tosset med det og er det faktisk stadig ikke og hun er 5måneder så vi har et lamaze legetæppe, det er ret godtLamaze Spin & Explorer - Dreje- og legetæppe - SOM, Lamaze

Anmeld

5. marts 2012

Lari

Månsson skriver:

Det er sådan en måneformet pude til at ligge under barnets arme/bryst der er en der sælger en her inde  https://www.baby.dk/debat/161637pi1/legetoej/legetaeppe-med-nakke-traener-gaia-og-ko-taske.aspx

Tænker at det var en mulighed måske ha et spejl foran hun ku ligge og kigge i..

Ellers ha hende liggende over dine lår, på maven på din arm osv så tror jeg hun bliver trænet og får lyst, min laura var heller ikke tosset med det og er det faktisk stadig ikke og hun er 5måneder så vi har et lamaze legetæppe, det er ret godtLamaze Spin & Explorer - Dreje- og legetæppe - SOM, Lamaze

Det er faktisk lidt sjovt, for tror måske jeg har sådan en liggende sammen med en masse legesager jeg har lånt af en kusine - forstod bare ikke hvad det var Så lærte jeg også noget nyttigt idag

Er spejl var i øvrigt en god idé. Tak for råd

Anmeld

5. marts 2012

L&V

Lari skriver:

Det er faktisk lidt sjovt, for tror måske jeg har sådan en liggende sammen med en masse legesager jeg har lånt af en kusine - forstod bare ikke hvad det var Så lærte jeg også noget nyttigt idag

Er spejl var i øvrigt en god idé. Tak for råd

Det var så lidt, håber det hjælper.. Forstod det heller ikke selv i starten he he

Anmeld

5. marts 2012

Lari

katrine26 skriver:

HHHmmm kan næsten ikke huske hvad jeg gjorde. men tror nu ikke jeg gjorde det store..lage ham engang i mellem på maven og vis han pev lage jeg mig foran ham på maven eller tog ham op..

Men du skal bare blive ved..lig hende på maven når hun så bliver rigtig sur ikke bare piver så vend hende om lidt og forsæt så igen..så bliver det længer og længer hun gider det..

katrine26

Det er nok faktisk en ret god idé at blive ved, når hun bare har fået en lille pause Det må jeg indrømme jeg ikke altid er så god til, fordi jeg forventer at hun vil blive ked af det med det samme igen - men det er jo ikke sikkert Tak for svar

Anmeld

5. marts 2012

twinny

Her villle vores ene søn ikke ligge på maven.. SÅ sagde SP kan vi kunne tage ham i benene og trille ham fra ryg til mave sådan ved at krydse benene henover hinanden.. For på den måde lærer de at de selv kan komme tilbage... Der gik en uge, hvor vi gjorde det hver dag flere gange... Også lige pludselig elskede han at ligge på maven.

Anmeld

5. marts 2012

Janni.

Et spejl foran barnet gør rigtig meget, det fandt vi ud af. Især hvis vi så havde tid til at ligge ved siden af og snakke til ham ind i spejlet.  

Noget andet er: læg hende på maven hver gang du bliver nødt til at lægge hende fra dig. Et minut her og dér tæller i det lange løb. Så pyt med at hun ikke ligger på maven i flere minutter.  Hun skal nok nå at blive dygtig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.