Så er der langt om længe en foreløbig afklaring på hvor William skal i dagpleje efter påske.
Vi besøgte hende, vi fik anvist fra kommunen, og på trods af et ret så udenlandsklingende navn, så talte hun meget fint dansk. Ja, man kan måske høre, at hun ikke er indfødt - men der er jo så mange andre, der har dialekter eller taler "ikke-rigsdansk" (mig selv inkl.) selvom der ikke er udenlandske aner så langt man nu har ført stamtavlen tilbage.
Åbningstiderne var mit andet problem - hun har åbnet fra 6.30 -16.05. Men de næste 10 uger er manden færdig på skole senest kl 13.40, så der er jo ingen problem i at få hentet William. Det bliver så et logistisk puslespil: jeg sætter William på cyklen om morgenen, sætter ham af ved dp, kører til toget og tager på arbejde. Manden tager scooter på skole, tager scooter ned på stationen og bytter til min cykel når han har fri. Henter William og kører hjem på cykel. Når jeg så kommer ind med toget, skal jeg jo så bare køre det monstrum af en scooter hjem.
Så Sloggi, hvis du om en måned kigger ud af vinduet og ser en mand smide sin scooter og tage en sort damecykel - for derefter et par timer senere se en kvinde lede forgæves efter sin cykel, og istedet begynde at rode med en rød scooter (som hun sikkert ender med at trække op ad bakkerne fordi hun ikke lige tør sætte sig op på den) - ja, så er det bare manden og mig :))
Men pladsanvisningen har ikke hørt det sidste fra mig - de skal finde en plads med åbningstider fra 7-16.35 og så gerne på strækningen mellem min bopæl og stationen. Den nuværende dp kan vi max bruge til september - så skal der ske noget andet.
Mette, en krævende mor og indbygger i Aalborg kommune
Anmeld