Et spørgsmål om kombi-vogne :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.462 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg har hidtil forestillet mig at en kombi-barnevogne er en irrelevant vogn, fordi man alligevel er nødt til at supplere med en alm barnevogn hvis baby skal i dagpleje. 

Men så er jeg kommet til at lure på det, og de er jo liiidt smarte med både barnevogn, autostol og klapvogn. 

Min spørgsmål er til jer der har eller har haft en kombivogn. Har i fortrudt? Og hvor længe kunne jeres barn bruge barnevogns-delen? Er det kun til de er 1 år? Jeg synes jo næsten ikke jeg kan undvære at kunne tage ind til byen mens baby sover - uden at skulle have en alm. barnevogn, som jeg så skal gå med... 

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2012

DK

Tja... Jeg købte en kombi idet det var den eneste form for barnevogn jeg kunne have i min bil. Jeg var SUPER glad for den. Men Richard voksede hurtigt ud af den, men den var også mikro lille med et liggemål på 74 cm. Richard var vist nok 83 cm da han fyldte 1 år. Der kunne han godt ligge i den endnu, sådan lidt foldet sammen (altså de ligger jo aldrig helt udstrakte) men det gik så heller ikke længere overhovedet! Vi gik der over til klapvognen som han nu sover perfekt i (med en voksipose).

Jeg havde dog købt en Brio Sing hvor klapvognsdelen ligesom tipper hele delen når den skal ligge ned og ikke kun ryggen. Jeg ville ønske jeg havde fået købt en "alm" klapvogn med tilhørende barnevognsdel. I så fald havde den været helt perfekt til vores behov. Jeg ved at Brio Happy er en kanon kombivogn hvor du har en ok stor barnevognskasse plus en perfekt og lækker klapvogn til bagefter, hvor dit barn sagtens kan sove som 1 årig.

Så må du ud og købe en altan barnevogn til dp, eller skrive dit barn op til vuggeren så du undgår alt det bøvl 

Anmeld

6. marts 2012

Anonym trådstarter

DK skriver:

Tja... Jeg købte en kombi idet det var den eneste form for barnevogn jeg kunne have i min bil. Jeg var SUPER glad for den. Men Richard voksede hurtigt ud af den, men den var også mikro lille med et liggemål på 74 cm. Richard var vist nok 83 cm da han fyldte 1 år. Der kunne han godt ligge i den endnu, sådan lidt foldet sammen (altså de ligger jo aldrig helt udstrakte) men det gik så heller ikke længere overhovedet! Vi gik der over til klapvognen som han nu sover perfekt i (med en voksipose).

Jeg havde dog købt en Brio Sing hvor klapvognsdelen ligesom tipper hele delen når den skal ligge ned og ikke kun ryggen. Jeg ville ønske jeg havde fået købt en "alm" klapvogn med tilhørende barnevognsdel. I så fald havde den været helt perfekt til vores behov. Jeg ved at Brio Happy er en kanon kombivogn hvor du har en ok stor barnevognskasse plus en perfekt og lækker klapvogn til bagefter, hvor dit barn sagtens kan sove som 1 årig.

Så må du ud og købe en altan barnevogn til dp, eller skrive dit barn op til vuggeren så du undgår alt det bøvl 

Tak for svar! Ja det er nemlig lige det der med behov! 

Jeg har kigget på en Emmaljunga Edge Duo Combi, synes den er super lækker. Den har et liggemål på 78 cm.

Vi har ikke mulighed for at få baby til at sove udenfor, da vi ingen altan har (vi bor godt nok kun på 1. sal men jeg synes alligevel der er langt ned hvis lillen græder..)

Da min dreng på 4 var lille synes jeg også jeg gik over til klapvognen ret hurtigt efter han blev et års tid. Det var oftest kun i dagplejen han brugte barnevognen.. MEN jeg ville også bare være ked af, hvis den kommende baby ikke kan ligge i barnevognsdelen i mere end få måneder .... stort dilemma .... 

Anmeld

6. marts 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har hidtil forestillet mig at en kombi-barnevogne er en irrelevant vogn, fordi man alligevel er nødt til at supplere med en alm barnevogn hvis baby skal i dagpleje. 

Men så er jeg kommet til at lure på det, og de er jo liiidt smarte med både barnevogn, autostol og klapvogn. 

Min spørgsmål er til jer der har eller har haft en kombivogn. Har i fortrudt? Og hvor længe kunne jeres barn bruge barnevogns-delen? Er det kun til de er 1 år? Jeg synes jo næsten ikke jeg kan undvære at kunne tage ind til byen mens baby sover - uden at skulle have en alm. barnevogn, som jeg så skal gå med... 

På forhånd tak

Jeg havde en stokke kombivogn ..

Den var sååå skøn .. MEN ! Den var ikke særlig smart at have ..

Oscar kunne ligge i barnevognsdelen indtil han var 6 mdr..
Og han kunne være i klapvognsdelen indtil han var godt 1 år ..
Var rigtig skuffet da jeg fandt ud af det ..

Hvis du vælger at købe en kombivogn så sikrer dig at liggemålet er mere end 80 cm i hvert fald .  

Anmeld

6. marts 2012

Mille83

Anonym skriver:

På forhånd tak

Vi havde en Bugaboo og jeg har elsket den fra dag 1, virkelig!!

Barnevognsdelen var hun i til hun var 7-8 mdr, også gad hun alligevel ikke ligge ned, men sidde op. 

Vi købte en brugt barnevogn til dagplejen, vi har aldrig selv brugt den. 

Nu bruger hun klapvognsdelen og bliver snart 2 

Bugaboo er virkelig bare  - så nem, vejer intet, nem og klappe sammen osv. Den fylder INTET 

Anmeld

6. marts 2012

modesty

Anonym skriver:

På forhånd tak

Vi har købt en brugt Mountain Buggy Swift til 3500 kr. og en brugt Simo barnevogn til 500 kr. Han er allerede vokset ud af barnevognsdelen til Swift (han er kun 4,5 mdr.), men det gør ikke noget, da jeg bare bruger Simoen indtil han er klar til klapvognsdelen. Nu har jeg jo så prøvet både det ene og det andet og vil sige: Køb både og! Swiften er fænomenal til at gå i butikker, på loppemarkeder, i supermarked o.s.v. MEGET mere praktisk end barnevognen. Barnevognen er fed til længere gåture. Og er jo så nødvendig nu hvor bebs ikke kan ligge i Swift barnevognsdelen...

Hvis jeg skulle vælge om, ville jeg vælge en Urban Jungle i stedet for en Swift, da den er en anelse bredere. Men jeg synes at Mountain Buggys vogne er vildt fede fordi der kun er tre hjul. Det gør manøvreringen nemmere end kombivognene med 4 hjul, synes jeg.

Anmeld

13. marts 2012

charlotteq

Jeg er blevet anbefalet at købe kombi vogn kontra alm. Barnevogn. Har set på mikado Aston kombi vogn. Der har barnevogns kassen et liggemål på 90 stortset som en alm. Barnevogn. Du kan se den på www.flip-flap.dk vi har været over at se den rigtigt og det bliver den vi vælger. 

Anmeld

13. marts 2012

modesty

Men hvorfor skal du absolut have en barnevogn til når baby skal sove når I er ude? Der er jo flere klapvognsmodeller der kan lægges helt ned i ryggen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.