Vil gerne stoppe amning, men han nægter modermælkserstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2012

Jonatansmor

110811 skriver:

Okay! Jeg går heller aldrig fra min søn når han græder. Først når han er rolig går jeg ud fra værelset..

Tusind mange gange tak for dine svar, det var rart at læse

Jeg bor hos min mor lige nu da min lejlighed er ved at blive renoveret, men i løbet af ugen flytter hjem, også er det slut med amning! Men - hvad gør jeg med overfyldte babser?? Mine mælkegange stopper meget nemt til, og det gør virkelig ondt. tror de vil stoppe hvis jeg kun skal malke ud..

Du kan få sådan nogen piller der stopper din mælkeproduktion. Tror det er 2-3 piller du skal spise og så er det slut med det.

Men det ved din læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Snartmortil3

Jonatansmor skriver:

Du kan få sådan nogen piller der stopper din mælkeproduktion. Tror det er 2-3 piller du skal spise og så er det slut med det.

Men det ved din læge

når. smart!!! tak

Anmeld

4. marts 2012

Jonatansmor

110811 skriver:

når. smart!!! tak

Nul problem - held og lykke med projektet

Anmeld

4. marts 2012

BABYPIGEnr4

110811 skriver:

Tak for dit svar! Det giver mig endnu mere mod på at stoppe. Jeg kan jo sagtens klare et par dage med umulig bebs! Det er jo ingenting imod de to måneder nu, hvor jeg ikke har sovet

Jeg håber du klarer det. Det er jo noget følsomt noget.

Lad mig vide hvordan det gik/går.

Venligst Helle

Anmeld

4. marts 2012

BABYPIGEnr4

110811 skriver:

Hej tøser!

Kan i give mig nogle gode råd? Jeg har en søn på snart 7 måneder. Jeg har nærmest fra day one bøvlet med brystbetændelse, tilstoppede mælkegange, og svamp! Jeg har kæmpet mig igennem amning, som nærmest har gjort ondt non stop siden jeg fødte! Nu kan jeg bare ikke mere. Jeg har prøvet at stoppe amning før, men han nægter at drikke ALLE former for MME! Hvad skal jeg gøre? må jeg bare bide i det sure æble og fortsætte? det er bare så hårdt, og jeg hader hver gang jeg skal amme!!

Han får, for det meste grød i løbet af dagen, og ammer stort set aldrig om dagen længere. (Ammer aften, nat og morgen) Men ville nu gerne at han gad at tage en flaske omkring eftermiddag. Tilgengæld vågner han hver 2. time om natten og vil amme, og jeg har prøvet at give ham alt muligt andet, men han bliver hysterisk!

Gode råd modtages med kyshånd, da både søvnmangel og smerter er ved at drive mig til vandvid!!!!

Du kan godt få nogle piller der stopper mælken. Jeg fik nogle en gang, men da jeg læste på dem hvad det var for noget skidt man skulle putte i sin krop med risiko for alt muligt, så valgte jeg at stoppe ved at malke lidt ud i badet. Det var hverken besværligt eller ubehageligt og gratis. Det var kun en uges tid der var en sjat og herefter meget lidt.

Venligst Helle

Anmeld

5. marts 2012

fru r

Hej

Jeg har stortset været i næsten samme båd som dig - kamp g kamp og kamp med amning og min ville heller ikke mme og vi prøvede og prøvede.

Vi holdte en lang pause (han skal jo have det som en god oplevelse og hvis i måske har prøvet for meget og prsset lidt på med mme kal han måske lige genfinde det gode ved det) men vi prøvede alt! skiftede mærker, varmede lidt, varmede ikke m.m.

Det der hjalp os var sutteflasken fra MAM. Jeg troede ikke det var flasken, jeg prøvede alle mulige forskellige typer mme fordi han skar ansigt af det men fandt sgu ud af her for et par måneder siden han ville gerne tage MAM flasken, han bældede det i sig !!!! Tror også tilsidst lå min søn bare og hyggede sig ved brystet og fandt måske ud af han blev mere mæt ved flasken.

Nu ved jeg ikke hvad de andre i tråden har givet dig af råd, orkede ikke lige læse alt det men håber du finder ud af det   Kender din frustration - håber det kommer snart!

Anmeld

11. marts 2012

Snartmortil3

Lille update!

Jeg skulle have haft stoppet amning denne weekend, men han fik feber og hoste, så tænkte det var en rigtig dårlig ide.. Så nu bliver det næste weekend..

Jeg har prøvet 100 forskellige sutteflasker også Ellers tak for det gode råd!

Anmeld

11. marts 2012

Holbæktrunten

110811 skriver:

Lille update!

Jeg skulle have haft stoppet amning denne weekend, men han fik feber og hoste, så tænkte det var en rigtig dårlig ide.. Så nu bliver det næste weekend..

Undskyld jeg lige blander mig...

Jeg vil bare sige at jeg har prøvet de der ammestop piller og jeg var SÅ skuffet og gal (nok fordi min læge ikke informerede ordentligt). Jeg havde KÆMPET med at forsøge at få amningen til at køre, og da jeg smed håndklædet i ringen, var det fordi at jeg vitterligt ikke magtede mere...

Jeg var overbevist om at mælken ville stoppe i løbet af et par dage - det gjorde den så bare ikke. Hvilket forøvrigt skulle være ganske normalt, fik jeg at vide da jeg grådkvalt ringede til lægen...

Så måtte jeg jo bare have nogle flere af de der piller fik jeg besked på - og sørme så om ikke lægen pludselig kom på den geniale ide at give mig 10 i stedet for kun 2, til stort set samme (røvdyre) pris!?!!!

Anyway, det virkede ikke for mig i hvert fald, så jeg trappede ned på udmalkning. Malkede kun når brysterne va helt hårde og spændte, og kun det mest nødvendige. tror der gik 1-2 uger, så var det slut

Anmeld

11. marts 2012

modesty

Det er bare fordi jeg har læst at indtil 9 mdrs alderen skal deres kost hovedsageligt bestå af modermælk eller erstatning????

Det er bestemt ikke "hovedsageligt" ved 7-måneders alderen. Men ring til din SP og spørg hvor meget MME en baby på 7 måneder skal have. Og så kan du vel blande den mængde i grød/mos og lade ham drikke af kop?

Anmeld

11. marts 2012

tinasmor

110811 skriver:

Lille update!

Håber feberen snart er væk. Var jo lidt i samme båd som dig, og er det stadigvæk. Kan ikke helt finde ud af at trappe ned, for brysterne får knuder og er helt spændte og hvis hun så ikke ammer så bliver det helt udholdeligt. Håber ikke jeg er ved at få brystbetændelse (igen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.