Bruger i vågelampe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.352 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2012

Troldemommi

Vi har aldrig haft en lampe på Johannes Værelse som lyser om natten, hun sover i mørke og sover fint og længe ca 12-13 timer hver nat Men

Er det synd hun sover i mørke?

Da hun ikke vågner om natten så har vi ikke rigtigt brug for den sådan praktisk, men tror du babyen har brug for lidt lys i rummet om natten sådan for hyggens skyld???

Hun er lidt over 5 måneder så ved ikke om det vil påvirke hendes søvn hvis der er lys i rummet

Hvad gør i??

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

L&V

Monica P skriver:

Vi har aldrig haft en lampe på Johannes Værelse som lyser om natten, hun sover i mørke og sover fint og længe ca 12-13 timer hver nat Men

Da hun ikke vågner om natten så har vi ikke rigtigt brug for den sådan praktisk, men tror du babyen har brug for lidt lys i rummet om natten sådan for hyggens skyld???

Hun er lidt over 5 måneder så ved ikke om det vil påvirke hendes søvn hvis der er lys i rummet

Hvad gør i??

Monica

Man siger at man ikke når den dybe søvn på samme måde hvis der er lys.. Sådan er det i hvert fald med voksne og tænker os hvis det ikke er nødvendigt hvorfor så gøre det.. Det må da os være bedre at skelne mellem nat og dag på den måde

Anmeld

4. marts 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Her har vi heller ingen lys tændt inde på Maja's værelse og hun sover også rigtig godt om natten. Tror kun det er godt at der er helt mørkt inde ved dem så de kan skele mellem dag og nat.

Anmeld

6. marts 2012

DK

Nej!!!

Alt kræft forskning viser at det er MEGET dårligt at sove med lys. Kroppen kan kun danne særligt immunforsvars-stoffer overfor kræftceller når det er helt mørkt og kun om natten. Blandt andet derfor er kræft nu blevet en anerkendt arbejdsskade for dem der har haft nat-arbejde, altså fordi at de ikke kan danne de anti-stoffer.

Min mor har haft kræft, og mange kræftpatienter har meget svært ved at sove om natten. De får at vide på sygehusene at det er super vigtigt at de ikke ligger med tændt lys/tv om natten, men at de ligger i mørket. Det er DER vores krop bekæmper kræften.

Derfor: SLUK lyset hos jeres børn om natten, så de i deres søde søvn kan få deres immunforsvar helt op at ringe og bekæmpe alt det onde!

Anmeld

6. marts 2012

Jonatansmor

Månsson skriver:

Man siger at man ikke når den dybe søvn på samme måde hvis der er lys.. Sådan er det i hvert fald med voksne og tænker os hvis det ikke er nødvendigt hvorfor så gøre det.. Det må da os være bedre at skelne mellem nat og dag på den måde

Præcis samme tanke havde vi os. At han skulle kunne skelne, falde i søvn i mørket, den dybe søvn.

Anmeld

6. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Monica P skriver:

NNeNejdVi har aldrig haft en lampe på Johannes Værelse som lyser om natten, hun sover i mørke og sover fint og længe ca 12-13 timer hver nat Men

Hvad gør i??

Monica

Nej det gør vi ikke. Så længe børnene sover godt uden syntes jeg ikke det er nødvendigt. Her begyndte theis dog at sove med natlampe tændt da han var ca 2,5 år da han gav udtryk for at han var bange om natten. Og havde svært ved at falde i søvn.

Anmeld

6. marts 2012

Troldemommi

DK skriver:

Nej!!!

Alt kræft forskning viser at det er MEGET dårligt at sove med lys. Kroppen kan kun danne særligt immunforsvars-stoffer overfor kræftceller når det er helt mørkt og kun om natten. Blandt andet derfor er kræft nu blevet en anerkendt arbejdsskade for dem der har haft nat-arbejde, altså fordi at de ikke kan danne de anti-stoffer.

Min mor har haft kræft, og mange kræftpatienter har meget svært ved at sove om natten. De får at vide på sygehusene at det er super vigtigt at de ikke ligger med tændt lys/tv om natten, men at de ligger i mørket. Det er DER vores krop bekæmper kræften.

Derfor: SLUK lyset hos jeres børn om natten, så de i deres søde søvn kan få deres immunforsvar helt op at ringe og bekæmpe alt det onde!

Jeg anede ikke det var så godt at sove i mørke, det er afgjort Johanne får ikke en vågelampe :-)

Anmeld

6. marts 2012

.....

Som lille har jeg aldrig sovet med lys tændt, og den dag idag elsker jeg at der er helt mørkt når man skal sove. Kan slet ikke lide når man sover hos andre der skal have "pyntelys" eller andet tændt om natten. Jeg sover utrolig dårligt af at der er lys tændt, og vågner flere gange om natten af det

Så jeg synes ikke at det er nødvendigt med lyset

Anmeld

6. marts 2012

MortilElias2010

Det har vi heller ikke, vi havde dog en kort overgang - sådan en lille blå een der lyser ved bevægelse som lå i modsatte hjørne bag en skraldespand i og med at han tit tabte sutten om natten og vågnede deraf - og så ville vi jo gerne kunne finde den hurtigt  

Anmeld

6. marts 2012

Skouboe

Mine piger har sådan en lille lampe til at sætte i stikkontakten - den giver en lille smule lys, nok til at de kan orientere sig i mørke. Min pige på 3 har desuden en lille Hello Kitty vågelampe på batteri ved siden af sig i sengen - den tænder hun når hun skal finde noget at drikke, eller hun lige har lyst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.