Frugt forslag - fødevareallergi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. marts 2008

Karina N.

I forbindelse med den voldsomme mængde birkepollen der var for 2 år siden fik jeg pollenallergi - birkepollen. I forlængelse af det fik jeg desværre krydsreaktion på æble, pære, kiwi, gulerod, tomat og alt der ligner nødder. Jeg har altid været rigtig glad for æbler og pærer og har syntes at det var et nemt og lækkert mellem måltid. Nu kan jeg slet ikke spise dem uden at få en allergisk reaktion.

Hvad spiser man lige af frugt som er nemt og hurtigt at gå til? Jeg er ikke så glad igen for blommer. Jeg har forsøgt med meloner, men jeg synes at det er svært at finde nogle gode her om vinteren. Bananer spiser jeg i læssevis, men det kan man jo også køre sur i!

Håber på lidt kreative forslag:P

Kh.
Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

SaNiNa

øøøh den var svær her spiser vi rigtig meget malon men vi variere tit mellem de forskellige jeg skærer dem ud og har lidt forskelligt med eller så spiser vi appelsiner, grape (hvis man er til lidt surt) ananas tonsvis, riskager til er perfekt vindruer jeg elsker frugt kunne leve af det hvis jeg fik lov...

min kæreste blev testet for allergi for et år siden da jeg var forkølet hele tiden og han polyper (staves) var giga stor. det var så alt træ han ikke kan tåle og han er tømere. nu blive han vaksineret mod det.
tror du ikke du osse kunne det... det er lidt dyrt men det har vi valgt så han kan leve et normalt liv.

Sanne

Anmeld

7. marts 2008

Tullebobs

Først vil jeg da lige sige, at det er synd for dig at du skal døje med allergi:'( Jeg kan anbefale ananas, jeg køber dem i Netto, og de er altid søde og gode, mums... Og ja det kan være svært at finde lækkert frugt på denne årstid, men de der ananas er de er altid go'e:D Ellers er der jo altid bananer, og jeg kan osse godt lige granatæble (dog ikke så nemt at spise med ynde - læs: står ud over det hele med kerner og saft:))) og sharonfrugter er osse skønne, og de skal bare skrælles og så ellers guffes... God appetit fra Trine(H)

Anmeld

7. marts 2008

MUTT3

Lige med annanas... Måden man tjækker på om de er modne:
Man tager et af de mitterste blade og rygger af, smutter den af uden for meget modstand er den spiseklar, er den svær at rygge af så lad den stå til en mindre vidende forbruger. Jo mere modstand jo mindre moden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.