lækker lørdags mad? ideer søges :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.369 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. marts 2012

Koen.

Hej piger

Manden var en skat og forære mig en ny tørretumbler i går, så jeg vil gerne lave lidt lækker mad til ham i aften

Krav: må IKKE indholde rejer og laks (kan Han ikke li) og skal os være så lærke på snart 2 år kan spise det

Og gerne nemt så jeg ikke skal bruge flere timer, det et jeg nemlig for gravid til Haha

Kom med ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2012

Dot D

Tillykke med tumbleren

Hvad med nogle fyldte kyllingefiletter, feks med pikantost og så vikle bacon omkring, brun dem på panden. Tag et ovnfast fad, læg porreringe i bunden og kyllingefiletterne ovenpå, så kan du hælde mornaysovs og/eller noget madlavningsfløde ved porrerne, også i ovnene en halv times tid. Kan serveres med forskellig slags kartofler eller ris. Krdder så I kan li´ det...

Det smager godt

Anmeld

3. marts 2012

lycly

Hvad med ovnkylling og ovnkartofler? Så skal du ikke lave meget andet end at skrælle kartofler, så passer resten sig selv

Anmeld

3. marts 2012

dola

tanja. skriver:

Hej piger

Manden var en skat og forære mig en ny tørretumbler i går, så jeg vil gerne lave lidt lækker mad til ham i aften

Krav: må IKKE indholde rejer og laks (kan Han ikke li) og skal os være så lærke på snart 2 år kan spise det

Og gerne nemt så jeg ikke skal bruge flere timer, det et jeg nemlig for gravid til Haha

Kom med ideer?

I Rema har de tilbud på Ossobuko kød, det er simremad, tager ikke så længe at sætte over og passer bare sig selv.
Jeg plejer at vende kødet i mel brune det i min store sortegryde en af gangen, herefter tager jeg lige og bruner først løg og så lidt blandet rodfrugter(rødbeder, pastinak, gulerødder).
Kødet lægges ned og der tilsættes vand (så det lige dækker), en lille dåse tomatpure og et lauerbærblad(evt en halv bulli terning). Og så skal det bare stå i nogle timer. hvis man gerne vil have en tykkere sovs kan den jævnes lidt.. Server med kartoffelmos...

Ok tror jeg skal i Rema når M&M er færdig..

Anmeld

3. marts 2012

Koen.

Uhm nogle lækre forslag i er kommet med, hvor er det svært at bestemme sig når man er gravid og elsker mad

Anmeld

3. marts 2012

2721

Jeg ville klart lave en culottesteg, hasselbagte kartofler, måske krydret med lidt hvidløg- bønner stegt på panden med hvidløg og soltørrede tomater.
Og så rødvinssovs til.
Og hvis lærkes mave ikke kan klare sovsen, syntes jeg selv sagtens det kan spise uden.
Charlie kan spise det altsammen.
Håber du finder på noget lækkert.

Anmeld

3. marts 2012

Koen.

Puslingen skriver:

Jeg ville klart lave en culottesteg, hasselbagte kartofler, måske krydret med lidt hvidløg- bønner stegt på panden med hvidløg og soltørrede tomater.
Og så rødvinssovs til.
Og hvis lærkes mave ikke kan klare sovsen, syntes jeg selv sagtens det kan spise uden.
Charlie kan spise det altsammen.
Håber du finder på noget lækkert.

Uhm det lyder guf lærke spiser pt alt hendes mad uden sovs, hun nægter at røre maden hvis der er sovs på eller jeg bare tænker på at lægge det på tallerken

Hasselbagt kartofler har jeg aldrig lavet?

Anmeld

3. marts 2012

2721

Du skræller kartoflerne skære dybe rille i med få mm mellemrum uden at skære helt igennem ligger den i et ovnfast fad og pensler dem med olie, krydser med salt, peber, og fx knus hvidløg og paprika og så ind i ovnen mener de akad have mellem 40 og 50 min. Men du kan tjekke til dem med jævne mellemrum det er så lækkert
Du kan bare skrive hvis det er

Anmeld

3. marts 2012

Koen.

Puslingen skriver:

Du skræller kartoflerne skære dybe rille i med få mm mellemrum uden at skære helt igennem ligger den i et ovnfast fad og pensler dem med olie, krydser med salt, peber, og fx knus hvidløg og paprika og så ind i ovnen mener de akad have mellem 40 og 50 min. Men du kan tjekke til dem med jævne mellemrum det er så lækkert
Du kan bare skrive hvis det er

Mums, det bliver menuen i aften lyder lige som mad for martin tak min kære

Anmeld

3. marts 2012

2721

Så lidt du skønne. Er også det jeg laver når jeg forkæler Tim

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.