Overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.554 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. marts 2008

camillawp1982

Hej

Hvilke problemer kan der være ved at være overvægtig og gravid?
Altså ud over at selve fødslen bliver sværere hvis man er i dårlig form?
Er der nogen "store" piger herinde som har været gravide, som kan fortælle om det?

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

Andelen af akutte kejsersnit er langt højere hos overvægtige end hos normalvægtige fordi overvægtige kvinder ofte får store børn.
Og det sker langt hyppigere at en overvægtig mor blir sat i gang med at føde.
En del overvægtige føder også for tidligt.
...det er bare statistik og den erfaring jeg har gjort mig gennem mit studie.
Vil dog lige sige, at man bestemt ikke må gå på slankekur under en graviditet - men at det med, at man skal spise for to absolut heller ikke holder! Man skal blot følge sundhedsstyrelsens kostråd ;) (dermed ikke sagt at det er så ligetil - tog selv 21 kilo på under graviditeten :$)

Anmeld

7. marts 2008

Stumpen

Hejsa..

Jeg er en overvægtig pige og jeg havde en skøn graviditet.. Jeg fødte 27.aug. 06, så jeg var højgravid i den varme sommer vi havde og der fik jeg en del vand i kroppen.. Jeg fødte 14 dage efter termin og vil da sige at min krop var træt den sidste månede, men mon ikke de fleste kroppe er det? Den sidste månede havde jeg problemer med køren i benene når jeg gik i seng, men alt i alt havde jeg en skøn graviditet og ser frem til at skal være gravid igen!!!

Så altså problemer kan man også være fri for selvom man er stor..
Qnus Anja..

Anmeld

8. marts 2008

camillawp1982

Hej.

Jeg har læst at man må tage ca. 8-10 kg. på under graviditeten, når man er overvægtig. Det skulle svare til vægt af barn, moderkage, blodkar, mælk i brysterne mv. Men det er jo nok individuelt hvor stor man bliver. Da min mor ventede mig fik hun meget vand i kroppen, og sådan noget vejer jo også.

MVH Camilla

Anmeld

8. marts 2008

A.

Camilla WP skriver:

Hej.

Jeg har læst at man må tage ca. 8-10 kg. på under graviditeten, når man er overvægtig. Det skulle svare til vægt af barn, moderkage, blodkar, mælk i brysterne mv. Men det er jo nok individuelt hvor stor man bliver. Da min mor ventede mig fik hun meget vand i kroppen, og sådan noget vejer jo også.

MVH Camilla[/citkan du da ikke sove camilla?? kan bare se at du har skrev kl 03.40 griner..og ja det er helt individuelt hvor stor man bliver.. fx.jeg har taget kun 5 kg men jeg kan stadig når at ta´på håber bare ikke at jeg gør..;) ellers har jeg en skøn graviditet men det er sikkert også en spørgsmål hvor meget overvægtig er man i forvejen..

Anmeld

8. marts 2008

Pia

Hej camilla.

Jeg har i mange år været ca 25 kg for overvægtig.
Jeg tog 12 kg på under min graviditet.. samtlige læger og jordmødre roste mig helt vildt for at jeg ikke havde taget mere på, da de åbenbart er af den opfattelse at mange overvægtige tager meget mere på.
Jeg gjorde ikke noegt bestemt for at det ikke skulle blive til for mange kg mens jeg var gravid. Ikke andet end jeg tænkte at jeg selvfølgelig ville forsøge og passe på ikke og tage for meget på.. for de skal jo af igen bagefter ( og det var svært.. kæmper staidg).
Men det med at fødslen er svære osv.. det tror jeg er meget forskelligt fra person til person.. jeg havde en super nem fødsel og jeg havde ikke spor gener under hele min graviditet..
Jeg gik ikke af før tid og måtte ikke på noegt tidspunkt skånes for noget.

Held og lykke med graviditeten.

Knus fra Pia.

Anmeld

9. marts 2008

camillawp1982

Hej

Jeg har influenza, så jeg sover på sære tidspunkter i øjeblikket og er vågen på andre lige så sære tidspunkter, afhængig af hvordan sygdommen arter sig.

Tak for jeres erfaringer omkring graviditet og overvægt.

MVH Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.