Øv hvor er jeg sur...
Jeg bliver færdig med min tre årige uddannelse d. 1 juli.. Og jeg har termin midt i august...
Da jeg fortalte min chef at jeg var blevet gravid.. udbrød han ''Jamen jeg havde jo et job til dig når du var blevet udlært.. men jeg kan jo ikk ansatte dig hvis du er gravid''...
Jeg har sidenhen fået stikpiller fra en mellemleder.. der med et lidt sørgmodig smil siger ''IH altså det er underligt at slette dig fra dit og dat.. men det har du jo selv valgt.. vi ville jo gerne ha beholdt dig..''
Så i dag går jeg ind til chefen og siger at jeg altså stadig er meget interessant i at vende tilbage når jeg er færdig med min barsel...så siger han gud hjælpe mig igen at 'Jae han haaavde jo et job til mig hvis ikk jeg var blevet gravid..'',.... Hvor er det diskriminerende og hvad jeg kan bruge det til!!??..
Der er en anden kollega som er fastansat der går på barsel 1,5 mdr. før mig, og for hende ansætter han en vikariat... De står og mangler 2 medarbejde pt. Så jeg kan godt se de er lidt presset... Men altså jeg er vellidt.. og 28 år.... Det er vel min ret at få børn!?? (det skal også siges at det tog os tre år at blive gravide, og at det har været under fertilitetsbehandling at det lykkedes.. )
Anmeld