Oplever I noget lignende på arbejdsmarkedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

Anonym trådstarter

Øv hvor er jeg sur...

Jeg bliver færdig med min tre årige uddannelse d. 1 juli.. Og jeg har termin midt i august...

Da jeg fortalte min chef at jeg var blevet gravid.. udbrød han ''Jamen jeg havde jo et job til dig når du var blevet udlært.. men jeg kan jo ikk ansatte dig hvis du er gravid''...

Jeg har sidenhen fået stikpiller fra en mellemleder.. der med et lidt sørgmodig smil siger ''IH altså det er underligt at slette dig fra dit og dat.. men det har du jo selv valgt.. vi ville jo gerne ha beholdt dig..''

Så i dag går jeg ind til chefen og siger at jeg altså stadig er meget interessant i at vende tilbage når jeg er færdig med min barsel...så siger han gud hjælpe mig igen at 'Jae han haaavde jo et job til mig hvis ikk jeg var blevet gravid..'',.... Hvor er det diskriminerende og hvad jeg kan bruge det til!!??..

Der er en anden kollega som er fastansat der går på barsel 1,5 mdr. før mig, og for hende ansætter han en vikariat... De står og mangler 2 medarbejde pt. Så jeg kan godt se de er lidt presset... Men altså jeg er vellidt.. og 28 år.... Det er vel min ret at få børn!?? (det skal også siges at det tog os tre år at blive gravide, og at det har været under fertilitetsbehandling at det lykkedes.. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

Michalala

Det er helt sikkert din ret at få børn. Men hvis ikke du var fastansat før du fortalte at du var gravid, tror jeg desværre ikke der er noget at komme efter.

Kan godt forstå din forargelse og sårethed, men tror ikke det er mange steder (ihvertfald ikke i det private), hvor de ansætter folk de ved skal på barsel. Men hvis jobbet er opslået og du søger det og er lige så kvalificeret som andre ansøgere, må de faktisk ikke vælge dig fra med den begrundelse at du er gravid.

Du kan eventuelt prøve at tale med din fagforening, om der er nogen muligheder...

Anmeld

2. marts 2012

ano14316

Anonym skriver:

Øv hvor er jeg sur...

Jeg bliver færdig med min tre årige uddannelse d. 1 juli.. Og jeg har termin midt i august...

Da jeg fortalte min chef at jeg var blevet gravid.. udbrød han ''Jamen jeg havde jo et job til dig når du var blevet udlært.. men jeg kan jo ikk ansatte dig hvis du er gravid''...

Jeg har sidenhen fået stikpiller fra en mellemleder.. der med et lidt sørgmodig smil siger ''IH altså det er underligt at slette dig fra dit og dat.. men det har du jo selv valgt.. vi ville jo gerne ha beholdt dig..''

Så i dag går jeg ind til chefen og siger at jeg altså stadig er meget interessant i at vende tilbage når jeg er færdig med min barsel...så siger han gud hjælpe mig igen at 'Jae han haaavde jo et job til mig hvis ikk jeg var blevet gravid..'',.... Hvor er det diskriminerende og hvad jeg kan bruge det til!!??..

Der er en anden kollega som er fastansat der går på barsel 1,5 mdr. før mig, og for hende ansætter han en vikariat... De står og mangler 2 medarbejde pt. Så jeg kan godt se de er lidt presset... Men altså jeg er vellidt.. og 28 år.... Det er vel min ret at få børn!?? (det skal også siges at det tog os tre år at blive gravide, og at det har været under fertilitetsbehandling at det lykkedes.. )

Du skal bare direkte til din fagforening..!

prøvat se om du ikke kan få din hef til at skrive på en mail eller lign. at du ikke får det job fordi du er gravid. altså du skal nok ikke bede ham om det vel. men prøv evt. at skrive en mail om at du er utrolig interesseret i at vende tilbage efter barsel, og så se om der evt kommer noget tilbage..

Anmeld

2. marts 2012

Kris89

kan udemærket forstå du er foraget...

hvis du VIL gøre noget, kan du jo forsøge fagforening, men hvad er det egentlig man får ud af det? altså andet end at du i hvert fald med sikkerhed afskriver dig job på virksomheden senere...

men hvor er det nogle øv ting de siger ...

Anmeld

2. marts 2012

sarahb

Egentligt er de jo ikke berettiget til at give dig et job efter du er udlært, så tror ikke du kan gøre noget.
Og i disse krise tider, så er der så pisse meget diskrimination fordi de tænker på penge frem for kvalitet. Hvis de i stedet kan få en der måske ikke er ligeså god som dig, men ikke skal have barn syg, omsorgsdage osv osv. Så gør de det. Det er pisse ærgeligt og nedsætter kvaliteten i mange brancher. Men det er konsekvensen af en Lorte krise!

Jeg håber du ikke skal have flere stikpiller, ellers ville jeg sige til dem at de må holde deres mund ellers må du inddrage fagforeningen i deres behandling/diskrimination af dig

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg har ikke lyst til at gå til fagforeningen... ( og jo mener også man skal have noget på skrift)...

Jeg har stadig et vagt håb om at kunne få et job det samme sted når min barsel er slut..

Jeg forventede heller ikke at han ansætter mig nu.. for hvem vil det  med en der går direkte på barsel... Men jeg gad bare godt at han kunne sige der er et job til mig når min barsel er slut....  =(

Bare træls de bliver ved med at sige at der VAR noget til mig.. men nu har jeg jo SELV valgt det fra pga et barn....

Anmeld

2. marts 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Egentligt er de jo ikke berettiget til at give dig et job efter du er udlært, så tror ikke du kan gøre noget.
Og i disse krise tider, så er der så pisse meget diskrimination fordi de tænker på penge frem for kvalitet. Hvis de i stedet kan få en der måske ikke er ligeså god som dig, men ikke skal have barn syg, omsorgsdage osv osv. Så gør de det. Det er pisse ærgeligt og nedsætter kvaliteten i mange brancher. Men det er konsekvensen af en Lorte krise!

Jeg håber du ikke skal have flere stikpiller, ellers ville jeg sige til dem at de må holde deres mund ellers må du inddrage fagforeningen i deres behandling/diskrimination af dig

Ja... har også besluttet mig for at de får svar på tiltale næste gang  jeg får en 'stikpille'!!

Anmeld

2. marts 2012

sarahb

Anonym skriver:

Ja... har også besluttet mig for at de får svar på tiltale næste gang  jeg får en 'stikpille'!!

Det synes jeg også, det er simpelthen for GROFT!
Og mega respektløst over for en tid du skal nyde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.