Skat. Gift og fradrag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

TeamRocket

Vi blev gift i dec og manden bruger mit fradrag.

Men hvis der f.eks så står på skat at jeg skal have 5000kr tilbage og han skal betale 8000kr.

Hvordan kommer det så til at gå op? Går mine penge så til hans restgæld nu vi er gift, eller får jeg de penge jeg har betalt for meget før vi blev gift udbetalt ?

Tallene er opdigtede- jeg vil bare gerne vide det til når vi kan tjekke det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

TeamRocket

Der må da være nogle kloge kvinder der ved det

Anmeld

2. marts 2012

Muffinmus

i får hver jere "regning" og må selv styre det:-)

Anmeld

2. marts 2012

Plysbjørnen

TeamRocket skriver:

Vi blev gift i dec og manden bruger mit fradrag.

Men hvis der f.eks så står på skat at jeg skal have 5000kr tilbage og han skal betale 8000kr.

Hvordan kommer det så til at gå op? Går mine penge så til hans restgæld nu vi er gift, eller får jeg de penge jeg har betalt for meget før vi blev gift udbetalt ?

Tallene er opdigtede- jeg vil bare gerne vide det til når vi kan tjekke det!

Dine penge burde dække noget at hans gæld af hans gæld, men det er ikke sikkert at Skat har opdaget at i er gift endnu.

Han kan ikke bruge dit fradrag når du har egen indtægt

Anmeld

2. marts 2012

aarhusmor

MariaE skriver:

i får hver jere "regning" og må selv styre det:-)

enig

Anmeld

2. marts 2012

TeamRocket

Aniteb skriver:

Dine penge burde dække noget at hans gæld af hans gæld, men det er ikke sikkert at Skat har opdaget at i er gift endnu.

Jeg har arbejdet i 2011 og selfølgelig betalt skat- men da jeg blev gift i dec 2011 blev jeg samtidig hj. husmor på fuldtid- derfor bruger han mit fradrag  Jeg får jo ingen løn nogle steder fra ved at være husmor

Anmeld

2. marts 2012

Michalala

I får uanset hvad hver jeres "regning". Men din mand kan kun benytte dit fradrag hvis du ikke selv har tjent nok til at bruge det. Og det kræver også at SKAT har registreret jer som ægtefæller. Prøv eventuelt at tjekke op på, om SKAT har registreret jer som ægtefæller!

Anmeld

2. marts 2012

jydeinden

Aniteb skriver:

nej når det er skat så er det ALTID hver for sig .. skat kan jo sådan set være ligeglad med hvordan og hvorledes man indbyrdes løser det. 

Anmeld

2. marts 2012

TeamRocket

Michalala skriver:

I får uanset hvad hver jeres "regning". Men din mand kan kun benytte dit fradrag hvis du ikke selv har tjent nok til at bruge det. Og det kræver også at SKAT har registreret jer som ægtefæller. Prøv eventuelt at tjekke op på, om SKAT har registreret jer som ægtefæller!

Vi er registeret ægtefæller på skat siden. Hans cpr og det står under ægtefælledelen i mine papire derinde  Og omvendt selfølgelig.

Anmeld

2. marts 2012

Plysbjørnen

TeamRocket skriver:

Jeg har arbejdet i 2011 og selfølgelig betalt skat- men da jeg blev gift i dec 2011 blev jeg samtidig hj. husmor på fuldtid- derfor bruger han mit fradrag  Jeg får jo ingen løn nogle steder fra ved at være husmor

Nej det ved jeg godt du ikke får (har selv været hjemmegående i 6 mdr).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.