Den føste tid :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

soffekb

hej  alle  

nu er det om 2 månder jeg skal  føde så  det nemmere sig 

men  er lidt forvirret  hvad syntes i er vigtigt at have til den  føste tid  ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

lycly

Masser af tøj, bleer og stofbleer til den lille. Man har ikke lige altid overskud til at vaske en masse tøj (og der ER meget vasketøj i starten pga gylp og bleer der lækker) og man har måske heller ikke overskud til at handle.

Nogen har også mad i fryseren, så man ikke skal stå og lave mad. Det havde vi ikke, vi lavede mad hver aften. Men vores datter sov også meget

Derudover, hvis du har planer om at amme, så hav nogle kiks og en flaske vand liggende der hvor du har tænkt dig at amme. For nogen gange har man bare ungen i armene hele dagen og har ikke tid til selv at spise. Så er det rart at have noget liggende ved sig

Anmeld

1. marts 2012

Muffinmus

skal jo føde samtidigt:-)

Her har vi dog næsten alt k..

Tremmesengen at stillet op, værelset er klart og med pusleborde og hynde og fine walstickers. Det var vigtigt for mig selv om hun ikke skal sove derinde i starten jo.

Liften er taget frem og gjort klar og det samme er barnevognen, i hvert fald kassen, madrasser osv. Købt nyt fluenet da vi trængte.

Tøjet ligger i puslekommonde, men skal lige vaskes inden brug:-)

Fundet dynerne frem og vasket dem.

Har lidt mad til fryser,men vi skal klart have lidt flere nemmer retter der ER lavet gjort klar, lidt frikadeller, lidt sammenkogt osv.

Aftale med familien om at de gerne lige må give besked inden de dropper forbi da mor tit sover vis hun kan:-)

God mad til frokot og lidt godt at drikke da man skal drikke pænt meget når man ammer og spise godt lækkert mad,f.eks lækker frugt osv.

Anmeld

1. marts 2012

LilleMie

Jeg fødte for 4,5 uge siden og det jeg er glad for her i den første tid er:

• puslepladsen, der bruger man mange timer
  • mad til fryseren (vi har boller, chili con carne, indisk karryret, lasagne, kødsauce, græske kødboller, koteletter i fad osv.)
  • Stofbleer i stakkevis, vi har været ude at købe ekstra, for de 20 vi havde var ikke nok, så nu har vi ca. 35 i alt (men vi bruger dem også på puslepladsen, så der kan vi godt bruge 2-3 om dagen nogle dage, hvis vi er uheldige ).
  • min ammepude - jeg elsker min ammepude, men det er vidst forskelligt om folk synes det er et must.
  • tøj og dyner var vasket og klar
  • dæmpet lys, der hvor jeg ammer om natten og ved puslepladsen (så natten er kedelig og hun bare lægger sig til at sove med det samme igen, når hun har spist og fået skiftet ble)
  • ammeindlæg og ammebh'er + bind
  • en dejlig kæreste, der kan aflaste når hun er ulykkelig eller jeg har brug for søvn.
  • gode opslagsbøger, for synes hurtigt man bliver i tvivl om mange ting
  • flere sutter i forskellige former og materialer (vi er på suttemærke nr. 4 og vi håber den virker, for hun gider ikke de andre)
  • min strækvikle - jeg synes den er fantastisk at have hende i og hun elsker at være der og falder til ro, og så har man armene fri!

Ja det var vidst nogenlunde det, i hvert fald det, jeg kan komme på lige nu  Håber du kan bruge det, for jeg tror det er meget individuelt, hvad man har brug for!

Anmeld

1. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Bryst creme fra apoteket til de ømme amme bryster. Det ska ik vaskes af eller noget inden amning.

Amme indlæg. Amme bh. Amme toppe/ trøjer.

Masser af vaskeklude, til at tøre rumpen med når man har skiftet ble. Brugte dem på pudslepladsen. Baby ligger på en stofble, med rumpen på kluden. Et smart trick vi lærte på neo afdelingen! 

Vi har nok 50 stofbleer.

En kæmpe stor ammepude. 

Avent brystpumpe, ku jeg ik undvære.

masser af varm selv rundstykker i fryseren og andet nemt mad! 

Og masser af andre tosset ting, som man opdager hen af vejen! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.