Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Sidder her og skal skrive en masse forskellige  uddannelser ned til min lille søster som er lud doven hun går efter korte uddannelser siger hun og gerne nogen uden eller med meget lidt skole. 

Kan i hjælpe her ? 

Jeg er selv gået den lange vej og blevet tandlæge og jeg er ikk rigtig inde i alle de uddannelser det er.  

Hun har folkeskolen 0-10 klasse.

Kender i nogen gode udd ? Hun skal ud og i gang, det går ikk at ligge på mors sofa mere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

hende-nanna

Anonym skriver:

Hej piger. 

Sidder her og skal skrive en masse forskellige  uddannelser ned til min lille søster som er lud doven hun går efter korte uddannelser siger hun og gerne nogen uden eller med meget lidt skole. 

Kan i hjælpe her ? 

Jeg er selv gået den lange vej og blevet tandlæge og jeg er ikk rigtig inde i alle de uddannelser det er.  

Kender i nogen gode udd ? Hun skal ud og i gang, det går ikk at ligge på mors sofa mere  

Ærgeligt, at hun ikke "orker" at tage en længerevarende uddannelse. Dog er der mange muligheder i dag, som giver nogenlunde det samme som de gymnasiale uddannelser.

Jeg tænker der er SOSU-hjælper uddannelsen, hvor hun skiftevis er på skole og i praktik.

Ellers er der jo forskellige erhvervsuddannelser, som har lange praktikforløb. Dem kan du læse mere om herinde:  http://www.ug.dk/Uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud.aspx

Til sidst, kan du få hende til at udfylde denne:
http://www.ug.dk/media/sync/uddannelsesvaelgeren/index.html

Det kan måske få hende til at åbne øjnene for, hvad hun godt kunne tænke sig 

Anmeld

1. marts 2012

Hanunii

Gymnasium . da har hun flere muligheder efter det..

Men det kommer også an på hvad hun kan lide og lave..?

Anmeld

1. marts 2012

Carslund

Frisør.. det tager lidt tid, men det er vækslende skole og praktik.

pedagoguddannelsen er heller ikke så krævende.

kontorassistent tager 2,5 år tror jeg og det meste i praktik. -hvis hun så kunne komme i praktik i det offentlige, så får hun det let. Det fik min veninde, og hun var ved at gå ud af sit gode skind over hvor lidt folk lavede. hun kom direkte fra det private hvor man skal bestille noget. De første dage mødte hun klokken 0800 og var færdig med dagens opgaver klokken 1000. "jamen nu har vi ikke mere til dig. Vi havde regnet med at det ville tage hele dagen"...

sosu-ass.

køkkenass.

maler

taxi-chauffør

Anmeld

1. marts 2012

mn

Anonym skriver:

Hej piger. 

Kan i hjælpe her ? 

mit forslag ville være at gå ind på ug.dk og så sæt kryds ved eud uddannelser, gyminasielleuddannelser og erhvervsakademi uddannelser og så se hvad der kommer op. Ellers gå ind på nogle af de hjælpe ting der er inde på siden, hvor hun f.eks. kan vælge hvad hun godt vil arbejde med sådan overordnet og så kommer der alle uddannelser frem indenfor det område (så kan hun jo bare vælge de lange af dem fra)

Anmeld

1. marts 2012

hende-nanna

metteswn skriver:

mit forslag ville være at gå ind på ug.dk og så sæt kryds ved eud uddannelser, gyminasielleuddannelser og erhvervsakademi uddannelser og så se hvad der kommer op. Ellers gå ind på nogle af de hjælpe ting der er inde på siden, hvor hun f.eks. kan vælge hvad hun godt vil arbejde med sådan overordnet og så kommer der alle uddannelser frem indenfor det område (så kan hun jo bare vælge de lange af dem fra)

Jeg har linket til uddannelsesvælgeren længere oppe 

Anmeld

1. marts 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Hej piger. 

Kan i hjælpe her ? 

min erfaring er at HF er en super god ting at have

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar piger.  

Jeg må få hende til at kigge på den hjemmeside deR er linket  

Hun er rigtig god til at arbejde med en masse andre, men problemet ligger i hun nok ikk orker skole mere men hvis man vil tjene godt må man også yde for det. 

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Carslund skriver:

Frisør.. det tager lidt tid, men det er vækslende skole og praktik.

pedagoguddannelsen er heller ikke så krævende.

kontorassistent tager 2,5 år tror jeg og det meste i praktik. -hvis hun så kunne komme i praktik i det offentlige, så får hun det let. Det fik min veninde, og hun var ved at gå ud af sit gode skind over hvor lidt folk lavede. hun kom direkte fra det private hvor man skal bestille noget. De første dage mødte hun klokken 0800 og var færdig med dagens opgaver klokken 1000. "jamen nu har vi ikke mere til dig. Vi havde regnet med at det ville tage hele dagen"...

sosu-ass.

køkkenass.

maler

taxi-chauffør

Kontor Ass der skal man have en hf eller hg først ikk ? Hmm tror bare ikk hun dur til at sidde på et kontor maler ku være noget, hun er en drenge pige og går godt i spind med fyre 

Anmeld

2. marts 2012

Ønskebarnet12

Jeg har selv en erhvervsuddannelse som kontor med specialer, men problemet ligger i at det svært at finde en praktikplads med mindre man har scoret top karakter og at man er skide god til at lave ansøgninger. Ellers skal man gå på praktik skolen hvilket er noget værre lort.. Jeg personligt er vild med makeup og ville ønske jeg havde råd til det så havde jeg nok taget en uddannelse som make up artist.. Men vil nok selv rådgive din søster om at snakke med en vejleder :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.