Arbejdsløs og gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2012

Anonym trådstarter

Hje med jer.
Sagen er den at min svigerinde er gravid (20 år) men hun er arbejdsløs. Hunhar lige afsluttet et grundforløb på teknisk skole.
Og hun skal starte på grundforløbet på sosu skolen her 15. Marts. Men sagen er den at min lillebror og hende har haft ringet til kommunen og de sagde at hun ikke kunne få barselsdagpenge hvis hun tog grundforløbet.
Nogen der har prøvet det samme?
Nogen der ved noget om hvad de kan gøre?
De er lidt i vildrede da de gerne vil beholde barnet men det kan jo godt blive ret problemmatisk hvis hun ingen penge får.
Min lillebror får penge igennem kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2012

Silja&Noam

Så vidt jeg ved har alle ret til penge fra kommunen når man er på Barsel. Så hedder det bare kontanthjælp. Det får jeg selv. Jeg blev gravid efter jeg afsluttede uddannelse sidste år og ku derfor ikke finde job nogen steder fordi de ik ville ansætte en gravid. Så har jeg været sygemeldt siden 4. Måned pga bækkenløsning og i al den tid fik jeg kontanthjælp og er gået på barsel nu og det hedder stadig kontanthjælp. Er det fordi hun går på barsel midt i grundforløbet? For så ville jeg klart anbefale hende at vente med det grundforløb til hendes barsel er slut.

Anmeld

4. marts 2012

modesty

Alle kan ikke få kontanthjælp. Hvis man har formue, f.eks en ejerlejlighed, kan man ikke få bistand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.