Også lidt herfra...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

Mettemus

Altså ikke fordi der sker noget nyt, jeg har bare ladet mig gribe af opdaterings- og billedspamsstemningen!

Her går det stille og roligt!  Laurits (ca. 10,5 kg og 75 cm) eeeelsker at gå i dagpleje. Han bliver helt overstadig lige så snart vi triller ind i Anne-Maries (DP-mor) indkørsel og stikker af, ind i legerummet så snart han er kommet af overtøjet og har vredet sig væk fra mor, som vil kysse farvel.

Så går jeg hjem igen og venter på at han skal hentes kl. 15. Måske læser jeg, måske stepper jeg, måske laver jeg noget praktisk, men det meste af tiden bruger jeg på at lede efter et studiejob af en art.
  Jeg er startet på studiet igen her 1/2. Det er mildest talt en blød opstart hvor jeg kun har ét fag og altså kun tre timer om ugen. Det passer heldigvis fint med at hente/bringe Laurits - så ikke noget problem der. Faget er et bachelorfag, de (kun 5) andre på holdet er på 4. semester og nok omkring 5 år yngre end mig. De har lige været i Sunny Beach og på skiferie - jeg har været på barsel. Forskellen er til at tage at føle på. De er dog meget søde og rare, det er slet ikke det, men det er nok ikke lige kommende BFF's. De har desuden et andet fag end mig, så jeg sidder med rimelig meget selvstudie. Det gør det i den grad svært at motivere sig til at tage ud på tre timers køretur, når undervisningen mest er målrettet dem og jeg alligevel skal sidde og læse det meste selv. Men indtil videre har jeg da været afsted...

Nå - et lille sidespring, tilbage til Laurits, der altså nyder sin dagpleje. Han får en masse energi derfra og er altså en rigtig glad, men også ret træt dreng. Han har droppet sin formiddagssøvn, så han nu sover en længere og bedre lur til middag. Han bliver puttet kl. 12 og vågner igen kl. 15. Han er putteklar omkring kl. 20, men har ofte svært ved at falde rigtigt i søvn. Han sover utrolig let og vågner mange gange i løbet af en aften. Han er også oppe at stå x-antal gange i løbet af natten, men det er sjældent noget der ikke kan klares ved at lægge ham igen og give en sut.

Han går stadig ikke til trods for at alverdens kloge og velmenende hoveder havde proklameret at "han da helt sikkert ville gå inden jul, så god som hans balance er!". Men det gør han altså ikke. Eller jo - når han glemmer at han ikke kan gå. Så står han fint i rigtig lang tid og kan også sagtens tage 3-5 skridt ud i det blå, mellem møbler osv. Det kan også ske hvis han har et stykke legetøj i hver hånd og begge dele er for vigtige til at give slip på. Men det kommer nok engang - det skulle da være mystisk om han kravlede op ad kirkegulvet til sin konfirmation?

Han har haft nogle perioder hvor han har spist rigtig dårligt. Vi er nået frem til at det har skyldtes tænder. Især kindtænderne har drillet ham og hans gummer har været hævede, røde og har blødt - i disse perioder har tandbørstningen også været et helvede  Bestik er han ikke meget for. Han vil gerne sidde og rode i en tallerken med ske eller gaffel, men når han får noget på piller han det af med fingrene og spiser det. Han får dog lov - vi er bare så glade for at han spiser igen.

Vi er ikke så gode til at være kærester for tiden, og jeg savner det lidt. Vi har dog snakket om det, og jeg håber det bliver bedre. Jeg savner i hvert fald at vi ikke bare er far og mor. Vi har dog været ude et par lørdage uden Laurits der er blevet passet, og det har været dejligt. Pengene er desværre ikke til at tage ud at spise, hvor end vi gerne ville.

Jens søger stadig arbejde, men der er ikke noget særligt at komme efter. Det fylder selvfølgelig også lidt, at han ikke laver noget han er glad for. Han er dog glad for at have et arbejde - det er værd at holde fokus på i disse tider!

Nå, det endte vist med at blive langt. I får lige nogle billeder også!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

PeruBaby

Kaere Mette

Hvor sker det bare dejligt ud hos jer! Som altid dejlige billeder af charmetrolden!!

Anmeld

1. marts 2012

AnneBJ

Åh han er altså skøn den lille Laurits! Elsker billederne med tøj ud over det hele og hans undrende udtryk! Og det andetsidste i sneen... "så tag mig dog op mand, skulle det forestille at være sjovt det her?!"

Han er bare så dygtig, selvom han ikke kan gå, så kan han jo nærmest alligevel - han skal bare turde! Det er fedt han er så glad for dagplejen, det gør altså det hele lidt nemmere!

Og det studie der altså.. jamen skal vi ikke bare endnu engang blive enige om, at det er godt det ikke nødvendigvis er der vi skal finde os en ny vennekreds? Og så få de uddannelser hevet hjem, så vi kan begynde at leve igen

Mht. til at pille maden af ske/gaffel... det er SÅ sundt for øje-hånd koordinationen, afstandsbedømmelse, pincetgreb og alt mulig andet godt! Jeg havde aldrig troet jeg ville blive så afslappet omkring madsituationer, at mit barn måtte sidde og kramme sin havregrød inde i hånden, men det må han altså! For det er ikke for at være uartig, eller fordi de ikke vil "spise pænt", men fordi de udforsker! (og det skal de jo ikke blive ved med for evigt - ihvert fald ikke herhjemme - men altså....)

Puha - jeg glæder mig ikke så meget til de kindtænder der... det er sjældent de lyder problemfrie synes jeg.. Gør I noget, altså smører gummer, giver panodil eller lignende? Og børster I hans tænder selvom han er ved at få nye? Jeg synes det er svært at børste de gamle tænder, når der er nye på vej, fordi jeg ved hvor ondt det må gøre på ham..men det nytter jo ikke rigtig, de skal børstes! Som min tandlæge sagde sidst; du ville jo heller ikke lade ham rende med en fyldt ble, fordi han skriger over at den skal skiftes?! 

Bunker af knus, fra en som heller ikke er god til at være kærester med sin kæreste... 

Anmeld

1. marts 2012

Elvers

Dejlig opdatering og dejlige billeder og så skal du være glad for at have været på barsel og ikke i Sunny Beach

Anmeld

1. marts 2012

Mettemus

PeruBaby skriver:

Kaere Mette

Hvor sker det bare dejligt ud hos jer! Som altid dejlige billeder af charmetrolden!!

Taak

Knus til jer i varmen

Anmeld

1. marts 2012

Mettemus

AnneBJ skriver:

Åh han er altså skøn den lille Laurits! Elsker billederne med tøj ud over det hele og hans undrende udtryk! Og det andetsidste i sneen... "så tag mig dog op mand, skulle det forestille at være sjovt det her?!"

Han er bare så dygtig, selvom han ikke kan gå, så kan han jo nærmest alligevel - han skal bare turde! Det er fedt han er så glad for dagplejen, det gør altså det hele lidt nemmere!

Og det studie der altså.. jamen skal vi ikke bare endnu engang blive enige om, at det er godt det ikke nødvendigvis er der vi skal finde os en ny vennekreds? Og så få de uddannelser hevet hjem, så vi kan begynde at leve igen

Mht. til at pille maden af ske/gaffel... det er SÅ sundt for øje-hånd koordinationen, afstandsbedømmelse, pincetgreb og alt mulig andet godt! Jeg havde aldrig troet jeg ville blive så afslappet omkring madsituationer, at mit barn måtte sidde og kramme sin havregrød inde i hånden, men det må han altså! For det er ikke for at være uartig, eller fordi de ikke vil "spise pænt", men fordi de udforsker! (og det skal de jo ikke blive ved med for evigt - ihvert fald ikke herhjemme - men altså....)

Puha - jeg glæder mig ikke så meget til de kindtænder der... det er sjældent de lyder problemfrie synes jeg.. Gør I noget, altså smører gummer, giver panodil eller lignende? Og børster I hans tænder selvom han er ved at få nye? Jeg synes det er svært at børste de gamle tænder, når der er nye på vej, fordi jeg ved hvor ondt det må gøre på ham..men det nytter jo ikke rigtig, de skal børstes! Som min tandlæge sagde sidst; du ville jo heller ikke lade ham rende med en fyldt ble, fordi han skriger over at den skal skiftes?! 

Bunker af knus, fra en som heller ikke er god til at være kærester med sin kæreste... 

Taaak

Nemlig - det næstsidste snebillede skriger bare: "pakker du snart l*rtekameraet væk og tager mig OOOP?!?"

Jamen jeg er glad for at du siger det med spisningen, for han får nemlig også bare lov til det. Det kommer vel på et tidspunkt at han lærer at bruge bestik - når han er klar til det. Indtil da bruger han fingrene. Han stejler 100% hvis vi vil made ham, og så er ingen glade og han får ikke spist. Han smider dog det han ikke vil have ret demonstrativt på gulvet - det prøver vi så at lære ham at lade være med.

Og jo studiet skla bare overståes nu. Jeg prøver dog at vende min tankegang så jeg nyder at gå hjemme indtil jeg er færdig. Der er jo ikke så meget at gøre ved det, så kan jeg lisså godt få det bedste ud af det. Lur mig om jeg ikke kommer til at savne det når jeg engang får et rigtigt job?

Vi har faktisk ikke givet ham noget for tænderne, men havde nok gjort det hvis det havde været bare en lille smule værre. Mht børstning har det ikke været så besværligt nu hvor det er kindtænder han har fået - de sidder naturligt lidt afsides og så børster vi bare de forreste. Han har altid hadet at få børstet tænder, og det har været en kamp hver eneste gang. Vi børster så meget vi kan få lov til før han bliver helt hysterisk. Jeg synes det er lidt svært, for jeg kan ikke lade være med at føle det lidt som et overgreb når man holder ham fast, tvinger munden åben og børster mens han skriger som en besat og vrider sig for at komme fri - hvem skla vi betale fremtidige regninger hos, tandlægen eller psykologen? Det er blevet lidt bedre efter vi er begyndt at bruge tandpasta, det smager åbenbart spændende.

Anmeld

1. marts 2012

Mettemus

Elvers skriver:

Dejlig opdatering og dejlige billeder og så skal du være glad for at have været på barsel og ikke i Sunny Beach

Tak og ja, så vil jeg altså også helst ha været på barsel!

Anmeld

1. marts 2012

JonTri

HA HA HA genialt billede det sidste!!! Med alt den fritid du har dig, skulle vi næsten liiiige nuppe en ikke virtuel mg daw... Jeg har fra i dag også en del fritid, der skal bruges!

Skøøønt at han elsker sin dp mutter... selvom min trold, er hos min gode veninde, har jeg stadig dårlig samvittighed når jeg afleverer ham... Men de har jo godt af det, de unger. og det har deres mødre sikkert også.

Anmeld

1. marts 2012

piadas

Søde søde Laurits! Han bliver altså bare mere og mere lækker! Det kan godt ske, at det ender med, at vi skal have sendt Ida og Laurits på date, så vi kan få nogle ½ koreanske, ½ kurdiske og ½ morsingboske børnebørn! Og hvis Alfred bliver sur, sender jeg bare Idas kommende lillesøster i stedet (altså hvis det bliver en lillesøster, hvis det bliver en lillebror må vi jo finde ud af noget andet)...

Har I været i Randers Regnskov? Eller er det Jesperhus? Jeg synes ikke lige, jeg kan gennemskue, hvor billederne er fra, og det irriterer mine detektiv-gener! Hvad sagde han til det? Jeg overvejer at slæbe Ida og Zilan med et eller andet sted hen i weekenden, for Serdar skal arbejde og Oliver skal til Slangerup for at spille fodbold - og det må nemlig gerne være noget med dyr, for det haaaader Oliver, mens Zilan elsker det!

Åh, hvor jeg bare kender det der med at føle sig mega-gammel! Sådan havde jeg det også, da jeg tog finansøkonom-uddannelsen, og da var jeg vel 23-24 år, men der er altså en verden til forskel, når de andre kommer lige fra HHX og Jomfru Ane Gade! Sjovt nok var det os med børn, der var bedst til at lave vores lektier!

Vi har også lige taget formiddagsluren fra Ida, og det fungerer fint - bortset fra at moderen håbede, hun så ville sove tidligere om aftenen, men den hedder stadig 21...

Ida "leger" også med al maden, og når hun så er ved at være mæt, ryger hele tallerkenen med resten af maden på gulvet, og så "fejer" hun lige bordet med sine arme, så eventuelle rester også ryger ned på gulvet! Men det er jo lidt selvforskyldt, for jeg kan jo se, når hun er ved at være mæt, så jeg kan jo bare stoppe hende! Men ellers lyder det til, at Laurits minder meget om Ida, når det kommer til mad! Vi kan dog godt få lov til at fodre hende med f.eks. havregrød så længe hun også har en ske, hun kan sidde og rode i den med!

Æj, hvor jeg håber for Jens, at der snart er noget arbejde til ham, som han hellere vil have. Er der noget at søge, eller er det helt håbløst? Jeg kan ikke huske, om du har skrevet det før, men hvad er det nu, han kan med den uddannelse han har? Jeg mindes, du har skrevet noget med, at han ved, hvad alle e-numrerne betyder...

Anmeld

3. marts 2012

Mettemus

piadas skriver:

Søde søde Laurits! Han bliver altså bare mere og mere lækker! Det kan godt ske, at det ender med, at vi skal have sendt Ida og Laurits på date, så vi kan få nogle ½ koreanske, ½ kurdiske og ½ morsingboske børnebørn! Og hvis Alfred bliver sur, sender jeg bare Idas kommende lillesøster i stedet (altså hvis det bliver en lillesøster, hvis det bliver en lillebror må vi jo finde ud af noget andet)...

Har I været i Randers Regnskov? Eller er det Jesperhus? Jeg synes ikke lige, jeg kan gennemskue, hvor billederne er fra, og det irriterer mine detektiv-gener! Hvad sagde han til det? Jeg overvejer at slæbe Ida og Zilan med et eller andet sted hen i weekenden, for Serdar skal arbejde og Oliver skal til Slangerup for at spille fodbold - og det må nemlig gerne være noget med dyr, for det haaaader Oliver, mens Zilan elsker det!

Åh, hvor jeg bare kender det der med at føle sig mega-gammel! Sådan havde jeg det også, da jeg tog finansøkonom-uddannelsen, og da var jeg vel 23-24 år, men der er altså en verden til forskel, når de andre kommer lige fra HHX og Jomfru Ane Gade! Sjovt nok var det os med børn, der var bedst til at lave vores lektier!

Vi har også lige taget formiddagsluren fra Ida, og det fungerer fint - bortset fra at moderen håbede, hun så ville sove tidligere om aftenen, men den hedder stadig 21...

Ida "leger" også med al maden, og når hun så er ved at være mæt, ryger hele tallerkenen med resten af maden på gulvet, og så "fejer" hun lige bordet med sine arme, så eventuelle rester også ryger ned på gulvet! Men det er jo lidt selvforskyldt, for jeg kan jo se, når hun er ved at være mæt, så jeg kan jo bare stoppe hende! Men ellers lyder det til, at Laurits minder meget om Ida, når det kommer til mad! Vi kan dog godt få lov til at fodre hende med f.eks. havregrød så længe hun også har en ske, hun kan sidde og rode i den med!

Æj, hvor jeg håber for Jens, at der snart er noget arbejde til ham, som han hellere vil have. Er der noget at søge, eller er det helt håbløst? Jeg kan ikke huske, om du har skrevet det før, men hvad er det nu, han kan med den uddannelse han har? Jeg mindes, du har skrevet noget med, at han ved, hvad alle e-numrerne betyder...

Hurtigt svar inden babysvømning:

Det er i Randers Regnskov. Han eeeeelskede det! Han sagde "HA!" til hver eneste dyr - rimelig meget "HA!" til akvariet

Nå, men det var i hvert fald en kæmpe oplevelse. Det var også super nemt, for der er klapvogne og bæreseler som man kan låne gratis og et fint madpakkeområde med højestole ovs. Men altså - han var ligeglad om det var en høne eller en sjælden abe, det var lige sjovt det hele. Det fede er jo så at man kommer ret tæt på dyrerne, så han rigtigt kunne se dem. Så helt klart en tøsetur værd!!!!

http://www.regnskoven.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.