min søn på 5 år har ødelagt min venindes bil :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.614 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

kiwilouise

eller ødelagt er måske lidt overdrevet.

jeg holdte min søn hjemme fra børnehaven idag så vi kunne hygge. efter min lille datter er blevet født har jeg ikke haft lige så meget tid til de andre 2 så det ville jeg gøre godt idag. hele dagen har bare været så hyggelig og han har været jordens sødeste dreng. vi henter hans søster fra børnehaven og da vi kommer hjem løber min søn om i baggården hvor min kæreste står og snakker med min venindes kæreste. pludselig hører jeg et ordentligt klonk og min kæreste begynder at skælde min søn ud. min søn har kastet en kæmpe sten og den ramte forskærmen på min venindes bil. nu er der kommet en ordentlig ridse på bilen. min søns forklaring var  at han bare ville vise min kæreste hvor langt han kunne kaste stenen.

jeg havde så dårlig samvittighed over at jeg havde skældt ham så meget for det var jo ikke "med vilje"

hvordan havde i håndteret denne her situation?

det skal lige siges at vi selvfølgelig kører den her skade over forsikringen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

Tona

kiwilouise skriver:

jeg holdte min søn hjemme fra børnehaven idag så vi kunne hygge. efter min lille datter er blevet født har jeg ikke haft lige så meget tid til de andre 2 så det ville jeg gøre godt idag. hele dagen har bare været så hyggelig og han har været jordens sødeste dreng. vi henter hans søster fra børnehaven og da vi kommer hjem løber min søn om i baggården hvor min kæreste står og snakker med min venindes kæreste. pludselig hører jeg et ordentligt klonk og min kæreste begynder at skælde min søn ud. min søn har kastet en kæmpe sten og den ramte forskærmen på min venindes bil. nu er der kommet en ordentlig ridse på bilen. min søns forklaring var  at han bare ville vise min kæreste hvor langt han kunne kaste stenen.

jeg havde så dårlig samvittighed over at jeg havde skældt ham så meget for det var jo ikke "med vilje"

Tja, der er somme tider et stykke vej imellem hvordan man burde håndtere situationen og hvordan man så gør det.

Jeg mener med det at jeg ville nok mene at man ikke skulle skælde ud, set i lyste af at det ikke var med vilje, men at man stille og roligt skulle forklare barnet det usmarte i at smidde med sten hvad enten det er mod biler eller ej.

Men i praksis tror jeg nok at de fleste ville have kommet til at skælde lidt ud...

Anmeld

29. februar 2012

aarhusmor

Jeg vil tro at jeres forsikring ikke dækker da en dreng på 5 år godt ved hvad der er forkert. Jeg kan være lidt i tvivl da han ikke gør det med vilje.

Men umiddelbart hvis hun har kasko på bilen, er det letteste nok at hun bare melder det som en skade selv.

Anmeld

29. februar 2012

Kvindemin

Selvom det ikke er med vilje ved en dreng på 5 år godt hvad man gør og ikke gør. Og især at man ikke kaster med sten.
Og som en skriver 'så skulle man sige det lige så stille og fortælle barnet at det er forkert'. NO go, i min verden. Den holder jo ikke altid. Jo, hvis barnet var 2 eller 3 år.
Jeg har fuld forståelse for, at du har skældt ud og forstår din dårlige samvittighed - men havde gjort nøjagtigt det samme i sekundet. Jeg var blevet godt gal!
Stor krammer til dig

Anmeld

29. februar 2012

kiwilouise

aarhusmor skriver:

Jeg vil tro at jeres forsikring ikke dækker da en dreng på 5 år godt ved hvad der er forkert. Jeg kan være lidt i tvivl da han ikke gør det med vilje.

Men umiddelbart hvis hun har kasko på bilen, er det letteste nok at hun bare melder det som en skade selv.

han vidste det også godt udmærket selv bagefter, kunne jeg se bare på hans ansigtsudtryk. men tror først han opdagede bagefter hvad det var han egentlig havde gjort  hun har ikke kasko på da det er en ældre bil så ringer til forsikringsselskabet imorgen og hører vores muligheder

Anmeld

29. februar 2012

LR85

kiwilouise skriver:

Øv hva. Og selvom det var et uheld må man betale (enten iver forsikring eller selv) 

Det er eneste vej, synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.