Felix 11 mdr. (langt!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. februar 2012

AnneBJ

Havde egentlig tænkt bare at vente til han blev et år med at lave update, men en hel måned mere er længe + det er en fantastisk overspringshandling ifht. eksamensopgave..

Jeg aner ikke hvor lang og tung han er, men gætter på 77 cm og 10 kg.. Han har 4 tænder og kunne egentlig bruge en klipning igen allerede, men så sjovt er det altså ikke, at have ham til frisør.

Han havde mellemørebetændelse i januar, fik penicillin og blev vores store glade dreng igen! I onsdags var vi ved ørelæge, for at tjekke op på sidste MØB, og bare for generelt at vide ørerne var ok. Tiden var bestilt inden første MØB blev konstateret. Ørelægen var SÅ uforskammet, og jeg vil slet ikke gengive behandlingen her... Dagen efter (i torsdags) tog Jørn ham med til egen læge, som konstaterede MØB på begge øre...  Penicillin igen og med fantastisk resultat igen.

Jeg kunne ikke tage med til læge, jeg var til bisættelse hos en god veninde, hvis far havde hængt sig. Det var så tragisk men samtidig en virkelig smuk dag! Det var virkelig underligt ikke at være med til lægen, men jeg tænkte ikke så meget over det, for det var ligesom om livet blev sat lidt i perspektiv den dag.. 

Felix vil gerne stå og gå, det der med at sidde ned er ganske undervurderet. Han rejser sig ved sine kasser med legetøj, sin gåvogn, puder mm. Han kan endnu ikke rejse sig ved sofabord og lignende, men stiller vi ham, bliver han gerne stående længe, eller går en tur rundt om bordet. Han spadserer lange ture med sin højstol - eller nåh ja, indtil han rammer en væg og skriger hysterisk og slår på stolen, indtil vi vender ham og dem og han kan gå videre... 

Han kravler stadig ikke, og jeg tror ikke han kommer til det, før han har lært at gå. Han kommer fremad og det er det vigtigste. Han kan kravle op af vores trappe, ca. 15 trin, helt uden hjælp. Vi går lige bag ved ham og har også tit en hånd under numsen, så vi er sikre på han ikke lige smutter et trin ned og slår tænder/hage/mund. Ned har han ikke knækket koden til endnu.

Maden er så som så.. pga. ørerne har det været meget svingende, jeg tror det gør rigtig ondt i hans ører når han skal tygge, derfor har han fået meget flydende mad siden årsskiftet faktisk. Men han dygtig til rugbrødsmadder, de bliver ivrigt stoppet i hovedet med pincetgreb og det meste lander faktisk I munden... Han gider ikke spise selv med ske, læner sig tilbage og venter på jeg mader ham istedet. Det er ok indtil videre, så ved jeg han får mad!  

Han bliver puttet til natten omkring 18.45 hvor han får en flaske. Han sover til omkring kl. 6 næste morgen, med x antal opvågninger, men kun for at få sutten eller blive puttet. I vugestuen sover han 2 timer om formiddagen, og så to timer herhjemme om eftermiddagen. Fordi jeg har muligheden for det, pga. studie, henter jeg ham altid senest 13.30 - så kan han nå hjem at sove 2. lur, istedet for jeg skal vække ham, hvis jeg fx hentede kl. 15. Men jeg glæder mig til han kun sover én lur, så jeg kan have lidt mere eftermiddagn, især når der bliver almindelige lektier igen, frem for eksamensopgave.

Mere kan jeg vidst ikke finde på, mon ikke det var langt nok? Det skulle da lige være, at han vinker, klapper, gemmer sig (bag vaskeklud og lign.), siger "aaaahhh" mens han "klapper" sig på munden og er færdig af grin over det. Han snakker, griner, råber og skriger! Og er helt igennem vidunderlig! Jeg bliver totalt skruk over alle Jer som snart skal opleve alle de gode ting en gang mere, men glæder mig også min nattesøvn, og at jeg har gennemført min uddannelse inden næste baby!

- jeg kan ikke få lov at vedhæfte billeder... Jeg prøver igen senere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2012

AnneBJ

Ej okay - det er altså voldsomt mange billeder..... (som alle er fra februar..)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. februar 2012

piadas

Haha, først og fremmest elsker jeg billedspam, så mere af det, tak! Hvor er han lækker, og det er så sjovt, at du skriver, at han ikke er ret god til at spise, for han spiser på mange af billederne!

Det er altså godt nok træls med det MØB. Jeg må vist lige ind på bloggen og læse lidt mere om det, for det er vist gået min næse helt forbi.

Det lyder da til at han er godt nok med motorisk - han er jo trods alt mindstemanden og kun 11 måneder.

Hvor er I heldige med, at han sover så tidligt! Ida sover sjældent før kl. 21 (som nu hvor hun sidder på mine knæ, mens jeg skriver). Jeg gad godt, hun sov bare lidt før - klokken 20 eller sådan noget, for så er der ikke ret meget aften tilbage, når hun sover så sent!

Vi var forresten også igennem en periode, hvor hun kun ville spise flydende. Det var ikke ørerne, så vi troede, det var tænder, men der er stadig ikke kommet flere tænder, så jeg ved ikke, hvad der lige skete. Hun havde dog feber on/off i 14 dage på det tidspunkt, så det var nok sygdom, der drillede!

Ps.: Jeg elsker det billede, hvor han står ved legetøjet med røven i vejret!

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Haha, først og fremmest elsker jeg billedspam, så mere af det, tak! Hvor er han lækker, og det er så sjovt, at du skriver, at han ikke er ret god til at spise, for han spiser på mange af billederne!

Det er altså godt nok træls med det MØB. Jeg må vist lige ind på bloggen og læse lidt mere om det, for det er vist gået min næse helt forbi.

Det lyder da til at han er godt nok med motorisk - han er jo trods alt mindstemanden og kun 11 måneder.

Hvor er I heldige med, at han sover så tidligt! Ida sover sjældent før kl. 21 (som nu hvor hun sidder på mine knæ, mens jeg skriver). Jeg gad godt, hun sov bare lidt før - klokken 20 eller sådan noget, for så er der ikke ret meget aften tilbage, når hun sover så sent!

Vi var forresten også igennem en periode, hvor hun kun ville spise flydende. Det var ikke ørerne, så vi troede, det var tænder, men der er stadig ikke kommet flere tænder, så jeg ved ikke, hvad der lige skete. Hun havde dog feber on/off i 14 dage på det tidspunkt, så det var nok sygdom, der drillede!

Ps.: Jeg elsker det billede, hvor han står ved legetøjet med røven i vejret!

Han sidder kun stille når han spiser.. Hvis jeg tager billeder mens han leger, vender han hovedet eller stikker hånden op foran linsen... 

Det er på www.jellingvej.blogspot.com det ligger - historien om ørelægen, og ikke på hans "egen" blog.

Jeg elsker at han sover så tidligt - selvom det nogle gange kan give lidt stress. Fx er det svært at nå at bade ham efter aftensmaden... Men altså, det gør vi jo så bare på andre tidspunkter! Det er virkelig lækkert at have så meget aften, fx nu med eksamensopgave og sådan.

Jeg er også ret vild med det -jeg har filmet ham umiddelbart efter, jeg var simpelthen færdig af grin, fordi han stod der og fjedrede i knæene og vrikkede med numsen og kæmpede ihærdigt for at komme ned at sidde.

Anmeld

29. februar 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Han sidder kun stille når han spiser.. Hvis jeg tager billeder mens han leger, vender han hovedet eller stikker hånden op foran linsen... 

Det er på www.jellingvej.blogspot.com det ligger - historien om ørelægen, og ikke på hans "egen" blog.

Jeg elsker at han sover så tidligt - selvom det nogle gange kan give lidt stress. Fx er det svært at nå at bade ham efter aftensmaden... Men altså, det gør vi jo så bare på andre tidspunkter! Det er virkelig lækkert at have så meget aften, fx nu med eksamensopgave og sådan.

Jeg er også ret vild med det -jeg har filmet ham umiddelbart efter, jeg var simpelthen færdig af grin, fordi han stod der og fjedrede i knæene og vrikkede med numsen og kæmpede ihærdigt for at komme ned at sidde.

Så fik du lige en fast læse mere!

Hvad f%@?=#n er det for en læge??? Sådan en idiot!! Jeg kan godt forstå, at I ikke vil sætte jeres ben der igen...og sekretæren var da ikke en skid bedre.... Øv, altså når man har ventet så lang tid på at komme til... Godt at I fik en tid hos jeres egen læge.

Hæhæ, jeg kunne lige forestille mig, han står og danser der og ikke kan finde ud af at få rumpen ned til gulvet igen!

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Så fik du lige en fast læse mere!

Anmeld

29. februar 2012

Mettemus

Han er altså bare så dejlig - han ser altid så glad ud og smiler med hele ansigtet, helt ud i ørerne og øjnene Eeelsker sæbeboblebilledet! Den har været helt uimodståelig lækker og lige til at spise - og så er den garanteret sprunget lige for øjnene af ham!

ØV hvor er det træls med så dårlig en oplevelse hos ørelægen. Det burde ellers være hos speciallægen at man får den gode og tilbundsgående behandling? Åbenbart ikke - godt lægen kunne hjælpe. Har i overvejet dræn? Kender flere der nærmest mener at det har reddet deres liv (og i hvert fald nattesøvnen). Stakkel Felix - kan godt forstå det ikke har været sjovt at tygge når ørerne sådan har drillet!

Hep hep med eksamensskrivning - det er virkelig en bitch og hænger så træls over hovedet på en selvom man prøver at give sig selv lov til at holde fri med god samvittighed.

KNUS til jer - masser af dem!

Anmeld

29. februar 2012

CA

iiih han er SÅ skøn! Eeeelsker billedet hvor han står med røven til i bodystock 

Han er bare skøn og virkelig godt med af sin alder! 

Jeg er virkelig træt og nygravid, men synes ikke jeg ville lade være med at kommentere på sådan en lækker opdatering! 

Godnat

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Mettemus skriver:

Han er altså bare så dejlig - han ser altid så glad ud og smiler med hele ansigtet, helt ud i ørerne og øjnene Eeelsker sæbeboblebilledet! Den har været helt uimodståelig lækker og lige til at spise - og så er den garanteret sprunget lige for øjnene af ham!

ØV hvor er det træls med så dårlig en oplevelse hos ørelægen. Det burde ellers være hos speciallægen at man får den gode og tilbundsgående behandling? Åbenbart ikke - godt lægen kunne hjælpe. Har i overvejet dræn? Kender flere der nærmest mener at det har reddet deres liv (og i hvert fald nattesøvnen). Stakkel Felix - kan godt forstå det ikke har været sjovt at tygge når ørerne sådan har drillet!

Hep hep med eksamensskrivning - det er virkelig en bitch og hænger så træls over hovedet på en selvom man prøver at give sig selv lov til at holde fri med god samvittighed.

KNUS til jer - masser af dem!

Vi har rigtig meget overvejet dræn - hvis nogen tilbyder det springer vi på med det samme!! Egen læge mente dog, at det var forkølelses-MØB'er fordi han er startet i VS.. vi håber det her er den sidste, på denne side af sommer i hvert fald, ellers vil jeg bede om dræn!

Ja det der eksamen.. det er noget Fanden har skabt! Hvordan går det med dig og opgave/r?

Du har ret - der gik et ganske kort øjeblik, så sagde det "plop" lige ind i hovedet på ham... hvilket han forsøgte at smage på... 

Ligeså mange retur!

Anmeld

29. februar 2012

AnneBJ

Carina87 skriver:

iiih han er SÅ skøn! Eeeelsker billedet hvor han står med røven til i bodystock 

Han er bare skøn og virkelig godt med af sin alder! 

Jeg er virkelig træt og nygravid, men synes ikke jeg ville lade være med at kommentere på sådan en lækker opdatering! 

Godnat

Godnat søde Carina - sov dejligt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.