Min datter har mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Anonym trådstarter

Håber nogle kan hjælpe eller komme med erfaringer...

Sagen er den at min lille pige er begyndt at sove enormt dårligt om natten pga. formentlig dårlige drømme/mareridt.

Flere gange i løbet af natten lyder der et skrig fra hende, jeg kigger til hende og hun ligger med lukkede øjne og sover stadig, hun forlanger hverken trøst, mad eller andet lign. men sover blot videre. Det forstyrrer selvfølgelig både hende selv men også resten af familien at der flere gange i løbet af natten kommer hyl og skrig fra hende.

Er det mareridt hun har og er det normalt?

Er der noget jeg kan gøre, skal jeg være bekymret eller er det OK og går det over igen?

Jeg ved godt at alle mennesker selvfølgelig kan have dårlige drømme/mareridt af og til, men den sidste uges tid har det været hver nat og det sker som sagt flere gange i løbet af en nat at hun skriger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

Munder

Hvor gammel er hun?

Vores datter har også perioder hvor hun drømmer mere end andre (eller i hvert tilfælde med lyd på)

Det kan være under udviklingsspring, hvis der er sket for meget i hverdagen eller noget i den dur.

Jeg tror det er ganske normalt at børn har mareridt og gerne i perioder, men sjovt er det ikke.

Dorte

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

Munder skriver:

Hvor gammel er hun?

Vores datter har også perioder hvor hun drømmer mere end andre (eller i hvert tilfælde med lyd på)

Det kan være under udviklingsspring, hvis der er sket for meget i hverdagen eller noget i den dur.

Jeg tror det er ganske normalt at børn har mareridt og gerne i perioder, men sjovt er det ikke.

Dorte

Hun er lidt over 4 mdr gammel.

hmm, der er selvølgelig sket lidt anderledes i hverdagen end der ellers normalt plejer at ske da vi har været meget ude og ikke hjemme i de vante omgivelser.

Måske det er det som påvirker?

Anmeld

28. februar 2012

channie-g

Anonym skriver:

Hun er lidt over 4 mdr gammel.

hmm, der er selvølgelig sket lidt anderledes i hverdagen end der ellers normalt plejer at ske da vi har været meget ude og ikke hjemme i de vante omgivelser.

Måske det er det som påvirker?

vi har en søn på 4 mdr og 14 dage, og det er præcis det samme med ham, snakkede med en i mødregruppe om det og hun nævnte at hende datter (samme alder som min søn) sov rigtig dårligt når hun havde de såkaldte tigerspring, så det har jeg holdt lidt øje med ang. min egen søn og rigtig nok passer det præcis med et tigersprig hver gang han begynder på at sove dårlig og græde fordi han har drømt.. og han startede lige på det igen her for 2 dage siden og igen passer det bare perfekt med et tigerspring som kommer fra ca uge 18-21.. prøv og google tigersprig, så kan du læse en del mere om det... :-)

Anmeld

28. februar 2012

Anonym trådstarter

channie-g skriver:

vi har en søn på 4 mdr og 14 dage, og det er præcis det samme med ham, snakkede med en i mødregruppe om det og hun nævnte at hende datter (samme alder som min søn) sov rigtig dårligt når hun havde de såkaldte tigerspring, så det har jeg holdt lidt øje med ang. min egen søn og rigtig nok passer det præcis med et tigersprig hver gang han begynder på at sove dårlig og græde fordi han har drømt.. og han startede lige på det igen her for 2 dage siden og igen passer det bare perfekt med et tigerspring som kommer fra ca uge 18-21.. prøv og google tigersprig, så kan du læse en del mere om det... :-)

Havde også tænkt på om det mon kunne være et tigerspring, men synes bare ikke hun opfører sig anderledes ellers?

Der er ikke rigtig nogle problemer ellers som der plejer at være ved et tigerspring, såsom at blive lagt til natten..

Men måske det er det, det er bare så svært at sige hvad det helt præcist er men så længe det ikke er noget "farligt" går det nok.

Undrer mig bare over at det er hver evig eneste nat det sker nu og vi taler om en 10 gange hvis ikke flere at der kommer et skrig fra hende pga. en drøm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.