Mette&Alexander skriver:
Jeg har en drøm og plan om at kæresten og jeg skal giftes 2/8-2014. Den dag har vi været kærester i 9 år og datoen falder på en lørdag.
Jeg syntes det er på tide vi bliver gift for vi ret sikre på hinanden og har også 2 børn sammen og et hus. Jeg tror dog aldrig min kæreste får friet, det ligger ligesom ikke til ham at gøre sådan noget, så har luftet ideen for ham og han er ikke uvillig, mener bare det vil koster for mange penge

Vi har dog ikke alverden med penge og ønsker heller ikke at bruge en formue på det, så hvor billigt kan det gøres? Hvis man gerne vil i kirken og holde festen herhjemme.
Det begrænser jo også antalt af gæster, men vi var 25 til vores datters dåb i oktober og det var et meget fint antal, dog uden det meste af familien ved ikke om de ville synets det var mærkelig at de ikke skulle med, men vi valgte at vi kunne ville invitere den nærmeste familie og 4 hold vennepar med børn som vi ser jævnligt.
Så det blir omkring 25-30 personer vil jeg tro. Hvor meget vil det koste og hvad kunne man servere til sådan en fest?
Nogen som har gjort det på en billig måde og det blev en god og hyggelig fest alligevel?
Da jeg blev gift var det meeeget billigt, men det var også et lille meget intimt bryllup.
Vi var ca 20
Vi fik mad ude fra til 80kr kuverten - hvis du henvender dig til diverse kroer osv. kan du sagtens finde lækkert mad omkring den prisklasse.
Vi brugte 1500 på drikkevarer, og havde en hel del tilbage.
Tøj - der blev rent faktisk købt på udsalg så gommen fik tøj for 900,- jeg brugte en kjole jeg havde haft længe, men aldrig havde brugt, var dog ude og købe undertøj til 200,-
Vi lavede selv kage
Hans mor tog en masse billeder, det var en borgerlig vielse, og vi havde den gang planer om at skulle giftes i en kirke så fotografen blev sparet væk..
Og så blev der brugt 600.- på brudebuket
Servietter og lys tror jeg der blev 200,- på
Ringene kostede 2300 - indgraverede.
Så i alt brugte vi: 7100,-