Bryllup i 2014.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. februar 2012

Alexander&Lærke

Jeg har en drøm og plan om at kæresten og jeg skal giftes 2/8-2014. Den dag har vi været kærester i 9 år og datoen falder på en lørdag.

Jeg syntes det er på tide vi bliver gift for vi ret sikre på hinanden og har også 2 børn sammen og et hus. Jeg tror dog aldrig min kæreste får friet, det ligger ligesom ikke til ham at gøre sådan noget, så har luftet ideen for ham og han er ikke uvillig, mener bare det vil koster for mange penge

Vi har dog ikke alverden med penge og ønsker heller ikke at bruge en formue på det, så hvor billigt kan det gøres? Hvis man gerne vil i kirken og holde festen herhjemme. 

Det begrænser jo også antalt af gæster, men vi var 25 til vores datters dåb i oktober og det var et meget fint antal, dog uden det meste af familien ved ikke om de ville synets det var mærkelig at de ikke skulle med, men vi valgte at vi kunne ville invitere den nærmeste familie og 4 hold vennepar med børn som vi ser jævnligt.

Så det blir omkring 25-30 personer vil jeg tro. Hvor meget vil det koste og hvad kunne man servere til sådan en fest? 

Nogen som har gjort det på en billig måde og det blev en god og hyggelig fest alligevel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2012

henh01

Hej.

Hvis I holder det i haven med en kæmpe grill eller evt en helstegt pattegris ville Jeres budget vel se nogenlunde således ud afhængigt af hvor meget I vil have med

Pattegris inkl tilbehør 6000 kr
Drikkevarer hentet i Tyskland 3000 kr inkl. dessertvin og des lign
Kage 1000 kr (måske der er en herinde der vil lave den)
Bordpynt 1500 kr
Fotograf 3000 kr (kan også findes billigere, der er somme tider amatører herinde der reklamerer for det)
kørsel 3000 kr (kunne også gøres billigere hvis man kender nogen der kender nogen osv)
Kjole 5000 kr (kan også findes både billigere men i den grad også dyrere)
Tøj til gom 2000 kr
Ringe 2000-10000 kr

Anmeld

28. februar 2012

Alexander&Lærke

henh01 skriver:

Hej.

Hvis I holder det i haven med en kæmpe grill eller evt en helstegt pattegris ville Jeres budget vel se nogenlunde således ud afhængigt af hvor meget I vil have med

Pattegris inkl tilbehør 6000 kr
Drikkevarer hentet i Tyskland 3000 kr inkl. dessertvin og des lign
Kage 1000 kr (måske der er en herinde der vil lave den)
Bordpynt 1500 kr
Fotograf 3000 kr (kan også findes billigere, der er somme tider amatører herinde der reklamerer for det)
kørsel 3000 kr (kunne også gøres billigere hvis man kender nogen der kender nogen osv)
Kjole 5000 kr (kan også findes både billigere men i den grad også dyrere)
Tøj til gom 2000 kr
Ringe 2000-10000 kr

Tak for forsalg med priser, ser dog noget dyrt ud, men ja det kan nok gøres billigere nogle af tingene. 

Pattegris var en god ide, og ja tænker vi vil bruge haven og et telt.

Vores tøj behøver overhoved ikke være det fineste må grene været brugt, bare det er hvid kjole og sort tøj. 

OG ringe er det kun mig som skal have en fin en, min kærste er håndværker og går aldrig med ring eller smykker så den vil bare komme ned i en skuffe som et symbol.

Men vil da lige skrive din ting ned det er jo godt at have så jeg ved hvad der skal bruges..

Anmeld

28. februar 2012

Mor til Majbørn

Mette&Alexander skriver:

Tak for forsalg med priser, ser dog noget dyrt ud, men ja det kan nok gøres billigere nogle af tingene. 

Pattegris var en god ide, og ja tænker vi vil bruge haven og et telt.

Vores tøj behøver overhoved ikke være det fineste må grene været brugt, bare det er hvid kjole og sort tøj. 

OG ringe er det kun mig som skal have en fin en, min kærste er håndværker og går aldrig med ring eller smykker så den vil bare komme ned i en skuffe som et symbol.

Men vil da lige skrive din ting ned det er jo godt at have så jeg ved hvad der skal bruges..

Der er altsaa ret mange steder man kan spare - jeg holdt en stor fest paa et tidspunkt (faerdig med uni) og gjorde bl.a. folgende (ca. 40 gaester):

1. havefest med laant telt, borde og stole = 0 kr
2. indbydelser sendt med mail = 0 kr
3. kjole fra trendsales = 300 kr
4. mad = 6000 kr
5. drikkevarer fra Tyskland = 1500kr (+ benzin med jeg boede taet paa dengang)
6. hjemmelavet pynt (syltetojsglas med fyrfadslys til at lyse op) = 50 kr
7. servietter, duge mv havde mine foraeldre en masse af = 0 kr.

Jeg ved godt et bryllup er noget andet - men min bror gjorde cirka det samme ved hans bryllup og fik bl.a. en ven til at fotografere gratis og bryllupskagen blev sparet vaek.

Anmeld

28. februar 2012

Stéphanie

Mette&Alexander skriver:

Jeg har en drøm og plan om at kæresten og jeg skal giftes 2/8-2014. Den dag har vi været kærester i 9 år og datoen falder på en lørdag.

Jeg syntes det er på tide vi bliver gift for vi ret sikre på hinanden og har også 2 børn sammen og et hus. Jeg tror dog aldrig min kæreste får friet, det ligger ligesom ikke til ham at gøre sådan noget, så har luftet ideen for ham og han er ikke uvillig, mener bare det vil koster for mange penge

Vi har dog ikke alverden med penge og ønsker heller ikke at bruge en formue på det, så hvor billigt kan det gøres? Hvis man gerne vil i kirken og holde festen herhjemme. 

Det begrænser jo også antalt af gæster, men vi var 25 til vores datters dåb i oktober og det var et meget fint antal, dog uden det meste af familien ved ikke om de ville synets det var mærkelig at de ikke skulle med, men vi valgte at vi kunne ville invitere den nærmeste familie og 4 hold vennepar med børn som vi ser jævnligt.

Så det blir omkring 25-30 personer vil jeg tro. Hvor meget vil det koste og hvad kunne man servere til sådan en fest? 

Nogen som har gjort det på en billig måde og det blev en god og hyggelig fest alligevel?

Da jeg blev gift var det meeeget billigt, men det var også et lille meget intimt bryllup.

Vi var ca 20 

Vi fik mad ude fra til 80kr kuverten - hvis du henvender dig til diverse kroer osv. kan du sagtens finde lækkert mad omkring den prisklasse.

Vi brugte 1500 på drikkevarer, og havde en hel del tilbage.

Tøj - der blev rent faktisk købt på udsalg så gommen fik tøj for 900,- jeg brugte en kjole jeg havde haft længe, men aldrig havde brugt, var dog ude og købe undertøj til 200,-

Vi lavede selv kage

Hans mor tog en masse billeder, det var en borgerlig vielse, og vi havde den gang planer om at skulle giftes i en kirke så fotografen blev sparet væk..

Og så blev der brugt 600.- på brudebuket

Servietter og lys tror jeg der blev 200,- på

Ringene kostede 2300 - indgraverede.

Så i alt brugte vi: 7100,-

Anmeld

28. februar 2012

Alexander&Lærke

Stéphanie skriver:

Da jeg blev gift var det meeeget billigt, men det var også et lille meget intimt bryllup.

Vi var ca 20 

Vi fik mad ude fra til 80kr kuverten - hvis du henvender dig til diverse kroer osv. kan du sagtens finde lækkert mad omkring den prisklasse.

Vi brugte 1500 på drikkevarer, og havde en hel del tilbage.

Tøj - der blev rent faktisk købt på udsalg så gommen fik tøj for 900,- jeg brugte en kjole jeg havde haft længe, men aldrig havde brugt, var dog ude og købe undertøj til 200,-

Vi lavede selv kage

Hans mor tog en masse billeder, det var en borgerlig vielse, og vi havde den gang planer om at skulle giftes i en kirke så fotografen blev sparet væk..

Og så blev der brugt 600.- på brudebuket

Servietter og lys tror jeg der blev 200,- på

Ringene kostede 2300 - indgraverede.

Så i alt brugte vi: 7100,-

ser der var en pris vi kan lide....  Men jeg tror også jeg vil gå efter en amatør fotograf for for mig(os) er det ikke det er tæller men vil da grene have nogle flotte billeder fra dagen.

Og ja udsalg er godt til tøjet, mon ikke også en brudekjole kan findes på udsalg uden den behøver at koste en milliard

Men ja buffe er også et rigtigt godt forslag.... 

Anmeld

28. februar 2012

Alexander&Lærke

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Der er altsaa ret mange steder man kan spare - jeg holdt en stor fest paa et tidspunkt (faerdig med uni) og gjorde bl.a. folgende (ca. 40 gaester):

1. havefest med laant telt, borde og stole = 0 kr
2. indbydelser sendt med mail = 0 kr
3. kjole fra trendsales = 300 kr
4. mad = 6000 kr
5. drikkevarer fra Tyskland = 1500kr (+ benzin med jeg boede taet paa dengang)
6. hjemmelavet pynt (syltetojsglas med fyrfadslys til at lyse op) = 50 kr
7. servietter, duge mv havde mine foraeldre en masse af = 0 kr.

Jeg ved godt et bryllup er noget andet - men min bror gjorde cirka det samme ved hans bryllup og fik bl.a. en ven til at fotografere gratis og bryllupskagen blev sparet vaek.

Det lyder da også til at du har kunne spare en masse ved at låne, er ret sikket på at vi også kan låne en del til det.

Og god ide med mail, gjore min svigerinde også da hun fyldte 30 og ret ret sikke på at vi kan få hendes kæreste til at lave indbydelserne så de alligevil ser flotte ud han, da han er designer. 

Anmeld

28. februar 2012

Mor til Majbørn

Mette&Alexander skriver:

Det lyder da også til at du har kunne spare en masse ved at låne, er ret sikket på at vi også kan låne en del til det.

Og god ide med mail, gjore min svigerinde også da hun fyldte 30 og ret ret sikke på at vi kan få hendes kæreste til at lave indbydelserne så de alligevil ser flotte ud han, da han er designer. 

Ja og desserten kan jo vaere noget I selv laver dagen i forvejen - f.eks. en kage, der sagtens kan holde sig... eller frugtspyd med f.eks. vindruer og skumfiduser...

Og forretten kan vaere pindemadder og velkomstdrink - saa er der 2 fluer med et smaek.

Og I kender garanteret en eller anden der gaar op i fotografering....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.