på kontanthjælp og sygemeldt resten af graviditeten. Men ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.611 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

Sagen ligger den, at jeg er på kontanthjælp, og er sygemeldt resten af min graviditet. Kommunen har selv bedt om en sygemelding, fordi jeg ikke kunne deltage i noget pga. slem bækkenløsning. Jeg har været sygemeldt siden december.

Forleden modtog jeg et brev til jobsamtale på kommunen, hvor de beder mig medbringe nogle ansøgninger jeg vil søge osv. Jeg ringer derop og snakker med dem, og siger at jeg altså er fuldt sygemeldt resten af graviditeten. Det kan han dog ikke se i sine papirer.. Men han mener sagtens at jeg kan deltage i aktivering osv. så derfor har han bedt mig komme til møde deroppe imorgen.

Jeg ringer til min læge og får en kopi af sygemeldingen (der er endda 2 forskellige - lavet med 34 dage imellem).

Men må han "tvinge" mig i aktivering osv. den sidste 1½-2 måned, når jeg har en fuldtids sygemelding?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Ingen der kan svare eller komme med et lille gæt?

Anmeld

27. februar 2012

Zeus

Anonym skriver:

Sagen ligger den, at jeg er på kontanthjælp, og er sygemeldt resten af min graviditet. Kommunen har selv bedt om en sygemelding, fordi jeg ikke kunne deltage i noget pga. slem bækkenløsning. Jeg har været sygemeldt siden december.

Forleden modtog jeg et brev til jobsamtale på kommunen, hvor de beder mig medbringe nogle ansøgninger jeg vil søge osv. Jeg ringer derop og snakker med dem, og siger at jeg altså er fuldt sygemeldt resten af graviditeten. Det kan han dog ikke se i sine papirer.. Men han mener sagtens at jeg kan deltage i aktivering osv. så derfor har han bedt mig komme til møde deroppe imorgen.

Jeg ringer til min læge og får en kopi af sygemeldingen (der er endda 2 forskellige - lavet med 34 dage imellem).

Men må han "tvinge" mig i aktivering osv. den sidste 1½-2 måned, når jeg har en fuldtids sygemelding?

Det kunne jeg ikke forestille mig han måtte

Anmeld

27. februar 2012

Tanjadamgaard

Jeg har hørt at de gerne må tvinge dig i aktivering, men oftest gør de det ikke da du er uarbejdsdygtigt pga BL og din graviditet. 

Anmeld

27. februar 2012

Silas&Mille

Umiddelbart vil jeg sige: Nej han kan ikke tvinge dig.

Kommunen har jo selv bedt om en lægeerklæring, og hvis de har fået den så er du sygemeldt og så er den ikke længere. Hvis du spørger mig

Men med de erfaringer nogen folk har med kommunen så kan jeg godt forestille mig at han vil gøre en del for at få dig i aktivering alligevel.

Anmeld

27. februar 2012

JH12

Det ved jeg faktisk ikke.. Men jeg synes desværre ofte det offentlige kan  tillade sig, hvad de har lyst til..

Men håber da ikke de sender dig afsted, hvis du har en slem bækkenløsning, for det er der da ikke meget ved..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.