Pt er jeg i flexpraktik i mit engelske liniefag og jeg syntes bare min vejleder er så forstokket og gammeldags, hun har i hvert fald aldrig hørt om Gardner eller andre måder at undervise på end den gode gamle tankpasserpædagogik hvor alle sidder stille og lytter imens de gentager hvad der bliver sagt. Nu er verden jo så bare sådan indrettet er der er øget fokus på de børn der IKKE kan sidde stille og dem har jeg så prøvet at fokusere lidt mere på i den her flex. Men men.. jeg fik en mail igår af min vejleder at hun ville bede om en helt anden undervisningsform, at der var for meget uro og det tilgodeså hverken elever eller underviser. Men det går skidegodt med de unger. De lærer en hel masse engelsk både af mig og af de andre lidt dygtigere elever i klassen. Og ja det skaber da uro når der er 22 elever der skal bevæge sig rundt i klassen imens de bytter kort når klasselokalet ikke er bygget til det. Og ja der kommer da larm når de skal arbejde i par og snakke sammen men overhovedet ikke i et niveau hvor jeg vil syntes det er for højt. Og så den mail hun skriver: Det ER afprøvet!!!! fordi jeg syntes at de skal prøve den samme "leg" (hvilket slet ikke er en leg men en skidegod øvelse i at snakke engelsk på en sjov måde) flere gange. Men når hun vil repetere: Good morning, how are you?" hver morgen er det selvfølgelig okay at gøre det samme hver dag. Jeg er så sur. Jeg ved da godt at det snart er overstået men det er bare så surt at komme med en masse gode ideer og lave en masse nyt som de bare elsker for så at gå tilbage til det gamle.

Jeg føler bare jeg svigter dem for vildt...
Ps: Jeg så lige at jeg havde stavet galde forkert

Hmm.. godt at min danskeksamen først er til sommer
Anmeld