Træning og hårvask hver gang.... fedtet/skadet hår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Den lykkelige

Jeg har hele mit liv vasket hår en gang hver dag, selvom min mor altid fortalte mig at det ikke var sundt fordi jeg ødelagde hudens egen fedtdannelse og den så bare producere endnu hurtigere.. så man får hurtigere fedtet hår.. og bla bla bla tænkte jeg... så har altid vasket 1-2 gange daglig.. men for nogle år siden gjorde jeg så som hun altid har sagt  og begyndte kun at vaske håret hver anden dag.. og det har hjulpet..
Men nu hvor jeg træner daglig og sveder helt vildt i håret.. så vil jeg jo vaske det hver dag igen.. ihh og nu havde jeg jo lige vænnet det til ikke at skulle det.. hvad gør i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

FrkZier

Den lykkelige skriver:

Jeg har hele mit liv vasket hår en gang hver dag, selvom min mor altid fortalte mig at det ikke var sundt fordi jeg ødelagde hudens egen fedtdannelse og den så bare producere endnu hurtigere.. så man får hurtigere fedtet hår.. og bla bla bla tænkte jeg... så har altid vasket 1-2 gange daglig.. men for nogle år siden gjorde jeg så som hun altid har sagt  og begyndte kun at vaske håret hver anden dag.. og det har hjulpet..
Men nu hvor jeg træner daglig og sveder helt vildt i håret.. så vil jeg jo vaske det hver dag igen.. ihh og nu havde jeg jo lige vænnet det til ikke at skulle det.. hvad gør i???

jeg plejer at gøre det at jeg ikke vasker håret men kun vasker mig selv, medmindre jeg skal ud eller lign.

Anmeld

27. februar 2012

Tona

http://www.fulfilledhomemaking.com/no-poo-shampoo.html

Prøv at tjecke det her link ud. Måske er det en løsning. Hvis du ikke har mod på at gennemføre hår-kuren, så kunne du evt overveje at du kun vaskede hår hver 2 dag og hver 2 dag kun skyllede det i meget varmt vand hvilket i sig selv er rensende for håret og hovedbunden.

Når vi vasker vores hår, så renser kemien i shampooen de naturlige olier i vores hovedbund væk. Derfor går hovedbunden i gang med at over-producere nye fedtstoffer og balancen bliver forstyrret. Derfor får man så behov for at vaske håret igen og igen. Men hår der ikke vaskes i shampoo eller vaskes sjældnere producerer ikke for meget af de naturlige olier fordi hovedbunden ikke er kemisk renset. Dermed er det ikke fedtet. Man kan stadig rense hovedbunden og håret, sådan som der står beskrevet i linket, men det er på en naturlig måde som ikke påvirker hovedbunden med kemi og som ikke forstyrrer balancen, men som stadig gør at det er hygiejnisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.