Tilskud til hjemmepasning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

Ja vil gerne høre om der er nogen der har valgt det og hvordan det fungerer. Med mit første barn gik jeg hjemme med ham til han var halvandet år og det samme kunne jeg godt ønske med nr. 2. Første gang havde jeg andre betingelser, men denne gang vil det være nødvendigt at søge tilskud fra kommunen til hjemmepasning. Men har nogle spørgsmål som jeg måske tænker nogen her ved noget om.

Har læst kravene og betingelserne, men tænker hvornår skal ansøge om  det i forhold til, at ens barn pt er skrevet op til institution når barslen slutter? Man kan jo ligesom først udskyde datoen for ønske om institutionsplads, når man med sikkerhed ved om det er muligt at modtage tilskuddet. så hvis man siger nej til pladsen, ryger man så helt af listen og skal skrive sit barn op på ny med fare for, at man ikke får en plads når man har brug for den?

Samtidigt viljeg høre om man stadig kan modtage boligsikring når man får tilskuddet?

Så hvis nogen er klogere på dette end jeg er og ellers har noget at tilføje om det er jeg lutter øren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.