Ikke så meget støtte på hjemmefronten!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
15 svar
0 synes godt om
27. februar 2012

Anonym trådstarter

hej sagen er den at jeg er på nupo og har været det et stykke tid og det går godt har tabt mig rigtig mange kg men de sidste 2 måneder er det som om der svæver en sort sky over mig, nemlig når jeg kommer til weekenden!

Fredag og lørdag propper jeg mig simpelthen med chips og søde sager, er virkelig et svin! problemet er bare at det ville jeg virkelig ønske jeg ikke gjorde! har nået så langt og mangler kun at smide 9 kg. Min kæreste har sukkersyge så man burde mene at han ville holde den sunde sti men nej desværre han er os et madøre og har en sød tand ligesom mig så der er desværre intet opbakning derfra, men har virkelig brug for at komme igennem en weekend uden slik, hvad skal jeg dog gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

ESV

Anonym skriver:

hej sagen er den at jeg er på nupo og har været det et stykke tid og det går godt har tabt mig rigtig mange kg men de sidste 2 måneder er det som om der svæver en sort sky over mig, nemlig når jeg kommer til weekenden!

Fredag og lørdag propper jeg mig simpelthen med chips og søde sager, er virkelig et svin! problemet er bare at det ville jeg virkelig ønske jeg ikke gjorde! har nået så langt og mangler kun at smide 9 kg. Min kæreste har sukkersyge så man burde mene at han ville holde den sunde sti men nej desværre han er os et madøre og har en sød tand ligesom mig så der er desværre intet opbakning derfra, men har virkelig brug for at komme igennem en weekend uden slik, hvad skal jeg dog gøre?

hvad med sukkerfrit tyggegummi når den søde trang melder sig?

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

ESV skriver:

hvad med sukkerfrit tyggegummi når den søde trang melder sig?

det var måske en ide. synes bare ikke man kæmper en hel uge og taber op til 2 kg og det så kun tager en dag eller to at have taget dem på

Anmeld

27. februar 2012

B&J

når trængen virkelig er der hvad med at lave en sukkerfri kage i muffin forme og spise en eller to og put resten i fryseren så får du jo lidt eller evt sukkerfri is der er heller ikke så meget fedt i for lidt må man jo gerne og det er jo 100 gange bedre end en masse fed snack...

Anmeld

27. februar 2012

Mamalou

Har du prøvet at tage en snak med din kæreste omkring jeres hyggeri i weekenderne? Om han er med på at skifte kurs. For selvfølgelig er det svært at sidde med gulerødder og selleristænger, hvis kæresten går ombord i en pose chips. Jeg tror det kan blive svært for dig ellers at holde det flotte vægttab, når du er færdig med kuren, hvis ikke du ændre på den vane. 

Herhjemme har vi lavet stænger af gulerødder (kan få en pose med flere sorter) og dip, og 70% chokolade, når der skulle hygges. Vi har også spist mandler, som jeg har ristet på panden. Ellers er både saltstænger og popcorn (lavet i gryde) et sundere alternativ. 

Måske handler det om at klemme ballerne sammen de første weekender, og finde et niveau, der passer bedre til dit vægttab og nye livsstil? 

Det er skide svært at ændre på de hyggevaner, især hvis man er alene om det!

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

når trængen virkelig er der hvad med at lave en sukkerfri kage i muffin forme og spise en eller to og put resten i fryseren så får du jo lidt eller evt sukkerfri is der er heller ikke så meget fedt i for lidt må man jo gerne og det er jo 100 gange bedre end en masse fed snack...

se det var også en god ide tak

Anmeld

27. februar 2012

Mamalou

B&J skriver:

Har du en god opskrift på sukkerfri kage?

Liige noget for mig

Anmeld

27. februar 2012

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Har du prøvet at tage en snak med din kæreste omkring jeres hyggeri i weekenderne? Om han er med på at skifte kurs. For selvfølgelig er det svært at sidde med gulerødder og selleristænger, hvis kæresten går ombord i en pose chips. Jeg tror det kan blive svært for dig ellers at holde det flotte vægttab, når du er færdig med kuren, hvis ikke du ændre på den vane. 

Herhjemme har vi lavet stænger af gulerødder (kan få en pose med flere sorter) og dip, og 70% chokolade, når der skulle hygges. Vi har også spist mandler, som jeg har ristet på panden. Ellers er både saltstænger og popcorn (lavet i gryde) et sundere alternativ. 

Måske handler det om at klemme ballerne sammen de første weekender, og finde et niveau, der passer bedre til dit vægttab og nye livsstil? 

Det er skide svært at ændre på de hyggevaner, især hvis man er alene om det!

ja vi har snakket sammen mange gange og så går det godt i et stykke tid også bliver han træt af det og går tilbage til den gamle livsstil  havde ellers en periode hvor jeg ikke rørte søde sager i næsten 2 måneder!

Anmeld

27. februar 2012

B&J

Mamalou skriver:

Har du en god opskrift på sukkerfri kage?

Liige noget for mig

jamen du tager din ynglingskage og udskifter med flydene sød fra isis produkter... og du kan ikke smage det er kunstigt min kæreste er en slik mund og han elsker det hihihihi...

fekst denne her http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php

en virkelig lækker blød luftig chokolade kage jeg putter kun 4spsk uden top cakao i fordi ellers bliver det for stærkt da der jo ikke er sukker i også 2½spsk sød i og den er lækker lavede den i muffin forme nums...

ellers kan du bare erstatte sukker med flydene sød så er den hjemme... også put evt 50g mindre smør i kan man også og jeg bruger altid minimælk stedet for vand hvis de skal i fryseren bruger jeg vand

Anmeld

27. februar 2012

Mamalou

Anonym skriver:

ja vi har snakket sammen mange gange og så går det godt i et stykke tid også bliver han træt af det og går tilbage til den gamle livsstil  havde ellers en periode hvor jeg ikke rørte søde sager i næsten 2 måneder!

Det er noget rigtig øv.... For det kan være hårdt nok i sig selv, at holde sig fra fristelserne, og endnu svære hvis kæresten ikke gør det. To måneder er virkelig lang tid - super flot gået!

Kan du ikke forsøge, om du kan lokke ham med de sundere alternativer. Eller begrænse det til en enkelt aften i weekenden, hvor du så holder igen og supplerer med sundere snacks.

Du har taget en beslutning om, at du vil tabe dig og er rigtig rigtig godt igang, så skal du måske forsøge at give det sidste og gå hele vejen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.