Du skal vide at du kan risikere at blive afprøvet i helt andre jobs end det du er udlært I. Da de skal afdække hvilket job du kan klare og herunder forstået, hvis du kan klare, hvilket job du så kan klare med mindst muligt hjælp, skånebehov, nedsat tid osv.
MEN, I mit tilfælde røg jeg uden om hele rumlen med at afprøve forskellige jobs, da mit behov blev anerkendt idet jeg har 2 diagnoser der ikke står til at ændre på og de fandt den helt rigtige type job i første omgang. Jeg fik nedskrevet skånebehov og tildelt nedsat arbejdstid fra starten (måske fordi de godt kunne se at jeg måske slet ikke kom på arbejdsmarkedet ellers med de diagnoser jeg har) Det bliver så evalueret en gang årligt hvordan det går og de og jeg er meget tilfredse nu!
Men fra jobcenteret ved jeg at det kan se meget forskelligt ud hvor hurtigt folks arbejdsevne bliver afklaret. I mit tilfælde tog det lidt over et år fra jeg blev tilknyttet jobcenteret til jeg startede på mit 3 mdr.s prøveforløb (Som senere blev til ansættelse). Men der var andre på jobcenteret der var meget ulykkelige og ved at falde for varighed!
Pøj pøj med det!
Anmeld