Flexjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.787 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

Babydream<3

Hej alle.

Er der nogen af jer det kender reglerne for godkendelse til flexjob og hvor svært det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

L&V

Babydream<3 skriver:

Hej alle.

Er der nogen af jer det kender reglerne for godkendelse til flexjob og hvor svært det er?

Tror det er ret svært både at blive men også at finde ansættelses steder

Anmeld

26. februar 2012

Mummymalle

For mit vedkommende tog det tre år inden jeg blev visiteret. Og de tre år gik med forskellige jobprøvninger, mæder på kommunen, samtaler med special læger, alverdens undersøgelser osv osv. Det er bestemt ikke noget man bare får. Jeg var så, så heldig at få job ret hurtig :0)) pøj pøj

Anmeld

26. februar 2012

Babydream<3

Mummymalle skriver:

For mit vedkommende tog det tre år inden jeg blev visiteret. Og de tre år gik med forskellige jobprøvninger, mæder på kommunen, samtaler med special læger, alverdens undersøgelser osv osv. Det er bestemt ikke noget man bare får. Jeg var så, så heldig at få job ret hurtig :0)) pøj pøj

Okay

Jeg havde tænkt mig at søge om det når jeg er udlært om 9 mdr.

Har historie for angst og gentagende dep.

Anmeld

27. februar 2012

Mummymalle

Vær beredt på en lang proces, man kan ikke bare søge om det. Det er social rådgiveren der hiver dig igennem vridemaskinen inden hun/han vurderer at der kan visiteres.. Ikke for at tage modet fra dig, men sørg for at ha en bisidder med hver gang. Gerne en social rådgiver fra din fagforening, hvis du er medlem af en sådan. Jeg tror også de vil forsøge at fastholde dig indenfor dit job nu du er uddannet og har kunne klare sådan et forløb. Det bedste ville nok være at få fast job indenfor dit fag og på den måde med tiden blive visiteret til flexjob. Er du heldig kan du blive i jobbet, bare som flexjobber. Men igen det tager meget lang tid og det er meget hårdt psykisk. Jeg endte med en deprission pga sygdom og det uvisse og har altså ikke lidt psykisk før. Mit er så fysisk og jeg har "lidt" siden 2001, først i 2007 var der en læge der anerkendte min gigt og færst i 2010 blev jeg visiteret. Kontakt fagforening inden du går til kommunen.

Anmeld

27. februar 2012

MissMona

Du skal vide at du kan risikere at blive afprøvet i helt andre jobs end det du er udlært I. Da de skal afdække hvilket job du kan klare og herunder forstået, hvis du kan klare, hvilket job du så kan klare med mindst muligt hjælp, skånebehov, nedsat tid osv.

MEN, I mit tilfælde røg jeg uden om hele rumlen med at afprøve forskellige jobs, da mit behov blev anerkendt idet jeg har 2 diagnoser der ikke står til at ændre på og de fandt den helt rigtige type job i første omgang. Jeg fik nedskrevet skånebehov og tildelt nedsat arbejdstid fra starten (måske fordi de godt kunne se at jeg måske slet ikke kom på arbejdsmarkedet ellers med de diagnoser jeg har) Det bliver så evalueret en gang årligt hvordan det går og de og jeg er meget tilfredse nu!

Men fra jobcenteret ved jeg at det kan se meget forskelligt ud hvor hurtigt folks arbejdsevne bliver afklaret. I mit tilfælde tog det lidt over et år fra jeg blev tilknyttet jobcenteret til jeg startede på mit 3 mdr.s prøveforløb (Som senere blev til ansættelse). Men der var andre på jobcenteret der var meget ulykkelige og ved at falde for varighed!

Pøj pøj med det!

Anmeld

27. februar 2012

norenberg

det er meget meget svært at få...specielt hvis du har kunne gnnemføre en uddannelse på alm vilkår....så du skal nok regne med en del jobprøvninger....i lang lang tid....og mange ender et godt stykke tid på kontanthjælp inden de er afklaret...for det er de færreste der når en afgørelse på de 2 år man har som sygemeldt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.