selvmord på skinnerne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Kløver

Denisep skriver:

Ikke fordi jeg er uenig med at det er forfærdeligt. Men som du skriver at hvis de er helt derude så skal tænke på andre og gøre det så det gåminarets ud over andre. 

Kan så fortælle i hvertfald for mig selv som har været helt der ude for år tilbage. Så er det overhoved ikke muligt at tænke på hvordan det kommer til at påvirke andre. 

Det kan godt være, men der findes andre måder end at hoppe ud foran tog eller begå selvmord i fuld offentlighed på, og at hoppe ud foran tog, er en meget voldsom måde at ende livet, især hvis der hoppes. Det er ikke for ikke at have forståelse, men en persons valg, kan hurtigt ødelægge livet for rigtig mange, også en masse som ikke kendte personen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

mortilnoahogmelina

Jeg synes det er et svært emne .
For ja gu Fanden er det synd for lokoførene ingen tvivl der det er ganske forfærdeligt at de skal opleve det .

Men for pokker jeg kan ikk lade vær at tænke på de stakkels mennesker som hopper ud foran toget de har/havde jo seriøst brug for hjælp men der var bare ikk nogen som opdagede det i tiden og det er ho virkelig forfærdeligt os .

Jeg ved ikk om man direkte kan kalde folk der begår slvmprd for egoistiske , for et sted var det være deres sidste ting i råb om hjælp inden de dør .

Så jeg synes faktisk det er lige sp synd for personen som hopper ud foran det tog .
Men det gør bestemt ikk at jeg ikk får ondt inden i ved at tænke på at en lokoføre skal opleve sådan en ting i deres liv .

Ja for mig er det en svær ting .

Anmeld

26. februar 2012

mortilnoahogmelina

Maja84 skriver:

Det kan godt være, men der findes andre måder end at hoppe ud foran tog eller begå selvmord i fuld offentlighed på, og at hoppe ud foran tog, er en meget voldsom måde at ende livet, især hvis der hoppes. Det er ikke for ikke at have forståelse, men en persons valg, kan hurtigt ødelægge livet for rigtig mange, også en masse som ikke kendte personen.

Men at hoppe ud foran et tog er os en hurtig død ..

Ved at skyde søg selv eller hænge sig sselv jamen der all du selv trykke eller hoppe .

Igen jeg hat stadig forfærdelig ondt af de mennesker som skal opleve at køre sådan nogen ned .

Anmeld

26. februar 2012

merichs

densmukkeline skriver:

Jeg synes det er ganske så forfærdeligt med alle de selvmord ude på skinnerne. Der er sket 3 selvmord her på fyn i sidste uge! den ene gang blev mit tog aflyst pga sammenkørsel. Synes det er så forfærdeligt! er helt skræmt over situationen. Personer, der på tragisk vis vælger at tage deres eget liv ved at stille sig ud foran et kørende tog..  lokomotivføreren oplever blive slået så hårdt ud, at man desværre må afskedige dem. Hvis de eksempelvis udvikler posttraumatisk stress!

jeg synes det er ganske forfærdeligt for de der ikke kan livet mere! og stakkels lokomotivføreren!

Arbejder som togfører, så sådanne selvmordere er "en del af min hverdag" Det gyser i mig når arbejdsmobilen bipper, med besked om at der har været en personpåkørsel. For jeg ved, at min kollega, lokoføreren, intet kan gøre. Måske når lokoføreren at få øjenkontakt med selvmorderen, og det er jo skrækkeligt!

En ting er at være kommet så langt ud at man ikke længere vil leve, noget andet er at gøre en anden til "morder"...

Anmeld

26. februar 2012

Kløver

Pernille08 skriver:

Men at hoppe ud foran et tog er os en hurtig død ..

Ved at skyde søg selv eller hænge sig sselv jamen der all du selv trykke eller hoppe .

Igen jeg hat stadig forfærdelig ondt af de mennesker som skal opleve at køre sådan nogen ned .

Jo kan jeg sagtens forstå, men stadig en voldsom måde, og man skal jo stadig selv hoppe, ligesom du skal hoppe ved reb eller trykke som skriver. Det værste ved tog er at det er en person som skal skrabes af toget, og det er så forfærdeligt. Som en anden er inde på, gør man via metoden en anden til morder, ligesom hvis man hopper ned på motervejen eller ud foran en bil

Anmeld

27. februar 2012

mortilnoahogmelina

Maja84 skriver:

hhe

Jo kan jeg sagtens forstå, men stadig en voldsom måde, og man skal jo stadig selv hoppe, ligesom du skal hoppe ved reb eller trykke som skriver. Det værste ved tog er at det er en person som skal skrabes af toget, og det er så forfærdeligt. Som en anden er inde på, gør man via metoden en anden til morder, ligesom hvis man hopper ned på motervejen eller ud foran en bil

Jaa men jeg kan så godt forstå DIG . Det er klamt og ubehageligt .

Og jeg synes virkelig det er forfærdeligt for den som køre det tog .
Men igen jeg kan heller ikk lade vær at tænke på den stakkels person som ser det som sin sidste udvej i livet .
Øv ..

Anmeld

27. februar 2012

Kløver

Pernille08 skriver:

Nejomiogsåogsåddedetj

Jaa men jeg kan så godt forstå DIG . Det er klamt og ubehageligt .

Og jeg synes virkelig det er forfærdeligt for den som køre det tog .
Men igen jeg kan heller ikk lade vær at tænke på den stakkels person som ser det som sin sidste udvej i livet .
Øv ..

Nej, tænker også man virkelig skal være langt ude for hoppe foran et tog. Førhen, pga det gamle sindssygehospital i middelfart, var der mange personkørsler der, og også mange som hoppede fra broen kan huske som barn, jeg fik at vide at 2 søstre var gået op og sammen havde hoppet fra broen, de havde stillet skoene og så simpelthen hoppet sammen :0

Anmeld

27. februar 2012

MortilCilas

densmukkeline skriver:

Jeg synes det er ganske så forfærdeligt med alle de selvmord ude på skinnerne. Der er sket 3 selvmord her på fyn i sidste uge! den ene gang blev mit tog aflyst pga sammenkørsel. Synes det er så forfærdeligt! er helt skræmt over situationen. Personer, der på tragisk vis vælger at tage deres eget liv ved at stille sig ud foran et kørende tog..  lokomotivføreren oplever blive slået så hårdt ud, at man desværre må afskedige dem. Hvis de eksempelvis udvikler posttraumatisk stress!

jeg synes det er ganske forfærdeligt for de der ikke kan livet mere! og stakkels lokomotivføreren!

Det er ganske forfærdeligt, der var også ham der gik ud foran en lastbil, må være ganske tragisk for dem, både tog - og lastbil kører.

Anmeld

27. februar 2012

Kahluna

Jeg synes virkelig det er så fej en måde at tage livet af sig selv på. Først og fremmest rammer man lokoføreren, som oftest får psykiske mén af påkørslen. For andet rammer man dem, der skal rydde op efter ulykken. For det tredje rammer man passagererne og derefter resten af Danmark idét at stortset l togtrafikken går i stå på grund af ÈN person, der ikke vil leve mere.

Hvis man endelig vil tage livet af sig selv kan man tage en reb om halsen og gå ud i skoven. Der er der i det mindste ikke nogen, der bliver ramt af det, altså lige bortset fra de pårørende.

Men synes virkelig det er trist at folk ikke lige tænker sig om en sidste gang, inden de gør noget.

Anmeld

27. februar 2012

Sommerfugl86

Vi bor i Odense og havde været i Svendborg badeland i Mandags, og kom hjem om eftermiddagen, da vi var kommet hjem hørte vi så om påkørslen i Fruens Bøge, og puha hvor var jeg lettet for at vi kom med et tog lidt tidligere og ikke først det der påkørte en selvmorder!!
Vi havde 3 børn med, og puha er ved at græde snot, bare ved tanken om, hvordan det ville påvirke dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.