Æv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

Heidi B

Hej...
Først lidt forhistorie...
Mine drenge går hos verdens bedste dagplejer... Om tirsdagen går de i legestue med 5 andre dp´er, drengene er ikke særlig glade for at være der.. Vores dp er ny, hun er startet op med vores drenge og så er det en anden ny i gruppen som er startet 1 feb. De 4 andre har været der i 100 år og en madpakke. De 4 har altid haft en underlig opførsel. De virker sure, og gider ikke rigtig andre børn end deres egne. Har været sammen med dem nogle gange da Mikkel var syg og vi fik lov at komme lidt i dp. De snakkede sammen som om jeg ikke var der, og det var kun min egen dp der snakkede med mig. Det var ret ubehageligt. Men det var jo bare mig.
Igår skulle jeg så aflevere i legestu. Min dp kommer ud og jeg havde Jeppe klistret fast på kroppen, og Mikkel stod ved siden af mig(jeg sad ned) En af dp kommer for at tage imod et andet barn, og Mikkel viser hende stolt den bog han har med... Han siger se 3 gange, men hun ignorere ham. 3 gange.... Jeg siger højt, hun har ikke tid nu, hun vil sikkert se i den om lidt. Hun reagerer stadig ikke, modtager sit barn og går ind. Jeg får afl Jeppe og Mikkel sådan nogenlunde, men går ud med en underlig smag i munden.
Har nu talt med min egen dp, og hun siger det er et kendt problem at de ikke "gider" andre børn end deres egne"(hendes ord), så nu går jeg sgu videre til dp pæd.....
Hvad siger i??? Skulle de ikke finde et andet sted at arbejde???

Knuz Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

Stumpen

Åhr, det er så svært med de kære dp'er.. Men jo de burde nok overveje om deres dage som dp er talte, men altid noget at de gider deres "egne" børn... Synes det er godt at du går videre med det, de får måske en påtale (især hvis andre mødre har været der med samme problematik) Men tror desværre bare komunerne er bundet på hænder og fødder hvad dp angår, da nye ikke ligefrem hænger på træerne..

Vi havde bare verdens bedste dp'er, da Mathilde startede i dp, men nu har hun bare forandret sig (hun mistede sin far sidste forår og siden da har hendes humør været svingende og hun har været umulig at finde ud af) Det har dog ikke været så slemt at vi har villet beklage os, men vi vil i hvert fald ikke bede om hende som dp'er til den næste.. Der imod vil vi meget gerne have Mathildes gæste dp'er..

Lidt en trist drejning, da vi virkelig følte os heldige ved at have fået hende i sin tid..
Anja.. -der heller ikke tror det altid er lige let at være dp'er..

Anmeld

27. marts 2009

Hudi

Jeg arbejder som dagpleje og vi er en gruppe på 7 der er i legestue hver torsdag. Ud over det kommer vi så også i hinandens hjem i løbet af ugen. Vi har en god gruppe og vi hjælper hinanden hvor vi kan. Når vi er i legestue er der intet der hedder dine og mine børn. Vi er fælles om dem alle sammen.
Hvis du oplever at de andre dagplejer er ligeglade med dine drenge, og at de kun gider deres egne dagplejebørn, syntes jeg helt bestemt at du skal kontakte dagpleje-pædagogen, så det er noget der kan blive taget op på møde. det kan ikke være rigtigt at du skal have det skidt med at aflevere dine børn. Det skal være rart og trygt...ligegyldigt hvilken dag det er .
Det kan være mere hektisk i en legestue, og det er der mange 'nye' børn der lige skal vænne sig til, men hvis stemningen er god og ungerne fornemmer at vi voksne gider dem...Altså at vi det meste af tiden er i børnehøjde og ikke taler ind over hovedet på dem, så går der sjældent ret lang tid før de vil syntes at det er sjovt og hyggeligt.
Jeg håber at din påtale kan ændre lidt på de gamle dagplejers syn på legestue :0)
Venlig Hilsen Heidi

Anmeld

28. marts 2009

Heidimed lea

hejsa jeg synes det er helt iorden du påtaler det så der kan komme god stemning i legestuen især hvis din dper også er enig.

jeg kommer i en privat forældrestyret legestue hvor de private dagplejere også kommer og vi hjælpes alle ad. synes det er hyggelig og jeg ved at børnene nyder de mange voksne omkring dem, er jo også vigtig for deres sociale liv senere.
lad endelig høre fra dig når du ved mere Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.