Vente på drømme-jobbet ell gå på komprimis???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

Kloster

Hej...
Går med nogle tanker om, at søge en fast stilling på et plejehjem. Men det er ikke så nemt endda...

Jeg er afløser på et plejehjem, men kører det meste af tiden ude i byen. Jeg bliver så kastet rundt i 3 grupper og har både dag og aftenvagter. Men jeg får en masse erfaring i rygsækken og 3 løntrin extra ved at være afløser. Har desuden 30-46 timer om ugen, hvilket svinger, for jeg ved nærmest ikke hvornår jeg skal arb. Kan tit blive kaldt på arb om morgen...

Nu er det så, at jeg er ved at køre helt træt i det hele. Arbejder meget og føler jeg er bagefter med ALT. Føler aldrig jeg har overskud ell tid til noget og jeg kan mærke, det er begyndt at påvirke mig i alle negative retninger.

Der er så kommet en fast stilling på et plejehjem, hvor jeg var ufaglært engang. MEN det er inde på selve plejehjemmet, hvor jeg skal have 4 faste borgere... Med ALT. Både bad, madning, rengøring osv. Stillingen er på 35 timer ugentligt i gennemsnit over 4 uger. Der er en rimelig fin vagtplan. Men den ene borger er virkelig tung + at det er en stilling inde, hvor jeg helst vil arbejde ude i folks egne hjem.

Tænker lidt på, om jeg mon kører sur i det, når det ikke er drømme-jobbet, ell om jeg bare skal springe ud i det også søge en ude-rute, når der bliver en slået op...

Hvad ville I gøre????

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

fam.4xc

Du må veje op med fordele og ulemper ved at ta den faste stilling nu på plejehjemmet eller om du skal vente til der blir en ledig ude i marken - det er desværre kun dig selv der kan svare på hvad du føler dit kald er

MEN hvis det var mig ville jeg ik gide at arbejde så meget som du gør - men jeg har jo også stadig små børn og vægter dem i der her år... Og jeg ville slet ik ku holde ud ik at vide om der var timer nok til mig den ene uge eller ej..
Jeg elsker at ha faste kollegaer og ville ik egne mig i et vikar job - men også der er man jo forskellig fra person til person..
Jeg kan godt forstå at helheds plejen ik er så skide spændende når den også står på rengøring/mad/tøj osv.. men omvendt kan man jo forsøge at gøre det til en måde at aktivere den ældre/syge på og se det som en aktivitet..

Tænker lidt at de der ekstra løntrin som vikar udgør det samme som vi andre får i pension, for det får du jo ik vel??

Og hvis du gerne vil tjene lidt ekstra kan du jo stadig køre ud som afløser indimellem..

Det der med den tunge beboer må da bare gøre opgaven endnu mere spændende end blot at ha de der små doserings besøg osv - her kan du fordybe dig i personen/sygdommen... og hvis du er bange for du løber surt i det, håber jeg da bare det er et sted som mit hvor vi er gode til at afløse hinanden når vi synes vi har fået nok i en periode..

Lidt tanker herfra, men kun du ved hvad du skal..... på et eller andet tidspunkt

Anmeld

25. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har det nok lige som dig, at jeg helst vil være i "marken". Men hvis det var mig som var i din nuværende situation, ville jeg tage jobbe inde. Både fordi du vil få faste borgere, kollegaer og timer. Men også fordi du kan priotere din tid hjemme.

Jeg var ude som vikar i sommers, og det var skisme hårdt ikke at vide hvor og hvornår jeg skulle afsted.

Du kan jo altid søge ud når det er muligt.

Ang din tunge borger, så findes de jo også i hjemmeplejen Og der får man jo også sine faste mennesker. Vi har flere som er meget tunge og tidskrævende, og så er det svært at skulle være hos Hr. A, der er tung, og samtidig vide at du skal være hos Fru B kl dut. Fordelen er jo så at du er det samme sted som borgeren og ikke skal fare frem og tilbage.

Anmeld

25. marts 2009

fam.4xc

Jeanne skriver:

Jeg har det nok lige som dig, at jeg helst vil være i "marken". Men hvis det var mig som var i din nuværende situation, ville jeg tage jobbe inde. Både fordi du vil få faste borgere, kollegaer og timer. Men også fordi du kan priotere din tid hjemme.

Jeg var ude som vikar i sommers, og det var skisme hårdt ikke at vide hvor og hvornår jeg skulle afsted.

Du kan jo altid søge ud når det er muligt.

Ang din tunge borger, så findes de jo også i hjemmeplejen Og der får man jo også sine faste mennesker. Vi har flere som er meget tunge og tidskrævende, og så er det svært at skulle være hos Hr. A, der er tung, og samtidig vide at du skal være hos Fru B kl dut. Fordelen er jo så at du er det samme sted som borgeren og ikke skal fare frem og tilbage.

en fordel mere er at man kun lige skal stikke hovedet ud på gangen eller hive i klokken snoren hvis man skal bruge en ekstra hånd fra en kollega... og ja du har ik stresset over at sku være færdig klokken dut dut Jeg har bla en krævende beboere som ofte tager laaannnggg tid... de dage jeg kun har mine 3 faste kører tiden som regel fint, men der kan jo ske ændringer , men har jeg fået en ekstra eller 2 så kan jeg feks ik bruge den 1/2 time det tager at hjælpe hende med morgenmaden og ja så tager jeg hende da bare med ind i vores vagt stue hvor hun kan spise morgenmad sammen med os i vores morgenpause.

Anmeld

25. marts 2009

Kloster

Hej. Tak for jeres svar.
Ang pension, så optjener jeg ligesom alle andre. Jeg er i det interne afløserkorps på et plejehjem. Jeg er fast afløser på min. 30 timer om ugen.

Men tusind tak for svar. Er ved at skrive en ansøgning nu

Kloster

Anmeld

6. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Hej. Tak for jeres svar.
Ang pension, så optjener jeg ligesom alle andre. Jeg er i det interne afløserkorps på et plejehjem. Jeg er fast afløser på min. 30 timer om ugen.

Men tusind tak for svar. Er ved at skrive en ansøgning nu

Kloster

Hvordan går det med jobsøgningen?

Anmeld

6. april 2009

Kloster

Jeanne skriver:

Hvordan går det med jobsøgningen?

Jamen jeg har faktisk i dag fået at vide, at jeg har fået den faste stilling

Er virkelig glad. Tænker så meget på, hvordan det mon bliver at vide hvornår og hvor jeg skal arbejde

Tusind tak fordi du spurgte

Kloster

Anmeld

6. april 2009

Pia

Hej Kloster

Og tillykke med jobbet..
Hvor er det henne. hvis man må spørge.
Du kan evt bare svare i bp, hvis du ikke vil svare her..

Så først dit indlæg nu..
Havde jeg set det da du skrev det, så ville jeg helt sikkert have rådet dig til og søge det også selvom det er inde..

Jeg kørte selv ude i mange år.. Kørte så træt i det og søgte ind på et plejehjem.
Og det er det bedste jeg har gjort.. Kollegr på en anden måde og arbejdet er mere roligt end ude..
Vel har vi da travlt, men man kan altid gå tilbage og gøre en stue/bolig færdig..
Det kan man sku ikke ude.. Og slet ikke med den smule tid der efter hånden bliver afsat til hver bb..

Kh Pia.

Anmeld

6. april 2009

Kloster

Pia skriver:

Hej Kloster

Og tillykke med jobbet..
Hvor er det henne. hvis man må spørge.
Du kan evt bare svare i bp, hvis du ikke vil svare her..

Så først dit indlæg nu..
Havde jeg set det da du skrev det, så ville jeg helt sikkert have rådet dig til og søge det også selvom det er inde..

Jeg kørte selv ude i mange år.. Kørte så træt i det og søgte ind på et plejehjem.
Og det er det bedste jeg har gjort.. Kollegr på en anden måde og arbejdet er mere roligt end ude..
Vel har vi da travlt, men man kan altid gå tilbage og gøre en stue/bolig færdig..
Det kan man sku ikke ude.. Og slet ikke med den smule tid der efter hånden bliver afsat til hver bb..

Kh Pia.

Hej hej...

Det er inde på et plejehjem i Brovst. 4 km fra vores bolig. Super skønt... Lille plejehjem med ca 30 bb'ere.

Jeg skal så have 4 faste bb'ere, men skal tage de andres ssa'eres opgaver, når de ikke er der. Så der kommer noget afvæksling i det...

Kloster

Anmeld

6. april 2009

1977

Profilbillede for 1977
Kloster skriver:

Jamen jeg har faktisk i dag fået at vide, at jeg har fået den faste stilling

Er virkelig glad. Tænker så meget på, hvordan det mon bliver at vide hvornår og hvor jeg skal arbejde

Tusind tak fordi du spurgte

Kloster

Ej hvor dejligt Stort tillykke med jobbet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.