Av det gør ondt /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.428 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. februar 2012

GønskE

Hvergang jeg er på toilettet, lige meget hvad jeg skal, så gør det ondt i hele stykket under navlen (livmoderen) 

Og ud over der, så er det bare rigtig tit jeg får ondt, hvis jeg har gået tur med hunden, lige gået rundt og gjort rent osv. Der skal ingen ting til og har først sådan rigtig fået det inden for den seneste uge /: 

Hvad kan det skyldes? Nogen der har prøvet det? Og hvad skal jeg gøre? 

Please kom med svar, hvis i kender til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

GønskE

Er forresten 21+4 i dag

Anmeld

26. februar 2012

Moms

GønskE skriver:

Hvergang jeg er på toilettet, lige meget hvad jeg skal, så gør det ondt i hele stykket under navlen (livmoderen) 

Og ud over der, så er det bare rigtig tit jeg får ondt, hvis jeg har gået tur med hunden, lige gået rundt og gjort rent osv. Der skal ingen ting til og har først sådan rigtig fået det inden for den seneste uge /: 

Hvad kan det skyldes? Nogen der har prøvet det? Og hvad skal jeg gøre? 

Please kom med svar, hvis i kender til det

hmm

det kan jo være

blærebetændelse

bækkenløsning

ligamentsmerter

plukvéer

véer

Tror du må give en lidt nøjere beskrivelse af smerterne og hvad der lindrer dem evt. før vi kan hjælpe mere

Moms

Anmeld

26. februar 2012

GønskE

Moms skriver:

hmm

det kan jo være

blærebetændelse

bækkenløsning

ligamentsmerter

plukvéer

véer

Tror du må give en lidt nøjere beskrivelse af smerterne og hvad der lindrer dem evt. før vi kan hjælpe mere

Moms

jeg har smerter når jeg er på toilettet, også når jeg bare sidder og tisser, det er ikke i underlivet som når det er blærebetændelse. Det er i maven under navlen. 

Jeg får ikke jag af smerter, det er kun når jeg sidder ned og bøjer mig forover for at tage noget på bordet, - og faktisk lige meget hvad jeg gør hvor jeg 'udsætter' det stykke. 

Og skal bare ikke udsætte det stykke, så gør det ikke ondt, ellers gør det. Så om jeg nyser, hoster, bevæger mig eller bøjer mig. 

Anmeld

26. februar 2012

GønskE

Og har også ondt efter sex. 

Anmeld

26. februar 2012

Moms

GønskE skriver:

jeg har smerter når jeg er på toilettet, også når jeg bare sidder og tisser, det er ikke i underlivet som når det er blærebetændelse. Det er i maven under navlen. 

Jeg får ikke jag af smerter, det er kun når jeg sidder ned og bøjer mig forover for at tage noget på bordet, - og faktisk lige meget hvad jeg gør hvor jeg 'udsætter' det stykke. 

Og skal bare ikke udsætte det stykke, så gør det ikke ondt, ellers gør det. Så om jeg nyser, hoster, bevæger mig eller bøjer mig. 

livmoderens ligamenter sidder på siden af livmoderen og hæfter ude i dine sider, et af blærens ligamenter sidder i midten og hæfter i din midtlinie nedenfor navlen (så vidt jeg ved).

Mit bud er at tyngden af en tung blære eller en blære, der trækker sig sammen hiver i midter-ligamentet og kan give smerter. Måske bliver blæren endda skubbet til den ene side af den voksende livmoder (det gjorde min - så vidt jeg kunne mærke) hvilket måske også kan give et ekstra træk.

Måske er det det....måske ikke, men du kan jo prøve at se om det kan stemme med det du mærker.

Tillykke med graviditeten og  for et problemfrit forløb.

Moms

Anmeld

26. februar 2012

Guldimaven

Jeg tror det er meget normalt! 

Jeg har også tit ondt, hvis jeg har været aktiv i et stykke tid ad gangen, eller hvis jeg skal tisse helt vildt så gør det ondt i hele underlivet når jeg slipper trykket.. 

det hele giver sig jo, og derfor kan det jo let blive ømt! 

Hvis jeg går et stykke, det behøver ikke være ret langt så kan det også gøre ondt.. Og jeg lider ikke af bækkenløsning, blærebetændelse eller noget som helst andet, jeg er bare gravid. 

Anmeld

26. februar 2012

Masig

Guldimaven skriver:

Jeg tror det er meget normalt! 

Jeg har også tit ondt, hvis jeg har været aktiv i et stykke tid ad gangen, eller hvis jeg skal tisse helt vildt så gør det ondt i hele underlivet når jeg slipper trykket.. 

det hele giver sig jo, og derfor kan det jo let blive ømt! 

Hvis jeg går et stykke, det behøver ikke være ret langt så kan det også gøre ondt.. Og jeg lider ikke af bækkenløsning, blærebetændelse eller noget som helst andet, jeg er bare gravid. 

Har det på nøjagtig samme måde...

Anmeld

26. februar 2012

Guldimaven

Masig skriver:

Har det på nøjagtig samme måde...

Så tideligt, oplevde jeg det dog ikke..  Men hvorfor  smiley? 

Det er da dejligt, at mærke ens krop arbejder på at lave et lille menneske. 

Anmeld

26. februar 2012

Masig

Guldimaven skriver:

Så tideligt, oplevde jeg det dog ikke..  Men hvorfor  smiley? 

Det er da dejligt, at mærke ens krop arbejder på at lave et lille menneske. 

Jeg har generelt mange smerter, både i maven/underlivet og i ryggen, og maven er jo ikke så stor endnu så synes det er tidligt med den slags.. begyndte allerede da jeg var omkring 7-8 uger henne med rygsmerter....

siger at det er lidt træls hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.