Anonym skriver:
Hej, nu har jeg været medlem i et stykke tid, synes denne hjemmeside er rigtig brugbart og er et stort hjælp for en som er første gangs gravid, jeg vidste ikke særlig meget om graviditet, indtil jeg blev det..Jeg er ud fra min egen beregning i 8+5 i dag men problemet er jeg var inde og læse i spontant abort og læste en del har mistet deres foster, eller det slet ikke har vokset.. nu er jeg blevet bange, for om mit har det godt eller ej, jeg ville spørge et par spørgsmål angående om det ..
1. Kender i nogle steder i kbh, som laver en tryghedsscanning billigt?
2. Jeg bor sammen med min kæreste i en Ungdomsbolig tæt på hundige, og vi vil gerne bo tættere inde i byen (københavn) da jeg selv er opvokset inde i byen og mine forældre bor der, men jeg tænkte på er det muligt hvis jeg søgte at jeg hurtigere kunne få pga. jeg er gravid? jeg vil jo gerne flytte før mit barn kommer til verden..
3. hvor meget for man i kontanthjælp hvis man er boende med sin kæreste (barnets fader) ?
4. Jeg spiser ikke ordentlig mad i de her dage, fordi jeg har fået kvalme, så spiser en del lakrids, sodavandsis, bananer, og lidt franskbrød med smør eller nutella, drikker ikke spor meget.
5. mine bryster er ømme, og jeg har aldrig blødt.. kan det være positivt?
Håber der nogle der er tålmodig og vil svare mig, jeg er så urolig..
Kan ikke lige hjælpe dig mht bolig osv - men både mht dette og mht tryghedsscanning er google din ven...
Mht dine bekymringer om barnets trivsel, er google IKKE altid din ven... Vi kvinder har jo en tendens til at bekymre os unødigt, og der er jo masser at bekymre sig om hvis man skal være bange for alt hvad der kan gå galt...
Du bløder ikke og har alm graviditetssymptomer - selvfølgelig har din baby det godt :0)
Mht dine spisevaner så lyder det ret meget som mine da jeg var gravid - levede af sodavandsis og theboller i de første 16 uger... Baby tager ikke skade, bare du får noget ned og får nok væske...
Forøvrigt skal du jo til NF scanning her om en 4 ugers tid - så får du under alle omstændigheder baby at se, og den bliver garanteret godkendt...
Tillykke med graviditeten, og held og lykke med det