Ja - som overskriften lidt siger
Hvad siger jeres erfaring mht babys søvn i tremåneders-alderen - hvor mange lure og hvor lange?
Min pige på knap tre måneder er nemlig begyndt at have en meget lang vågen (glad og veltilpas) periode fra om morgenen ved seks-otte-tiden og frem til opad eftermiddagen, hvor hun så kan sove og ofte sover to-tre timer. Herefter igen en lang vågen periode indtil hun engang mellem ni og elleve bliver træt og bliver lagt i seng og herefter sover til natten ( som ofte inkluderer en times måltid midt i). Jeg har i noget tid prøvet at lægge hende til en lur opad formiddagen for at hun i det mindste kunne få to lure i løbet af dagen - men hun er simplethen bare ikke træt før en del timer senere. Og det samme om aftenen. Jeg er derfor i tvivl om hun får nok søvn, men synes samtidig ikke at jeg vil lægge hende i seng, hvis hun simpelthen ikke er træt men derimod er frisk og klar til at "snakke" og opdage verden.
Så hvordan sover/sov jeres børn i den alder og hvad gjorde i evt selv for at påvirke mønsteret?
Det blev langt - mange tak hvis du hang på hele vejen
Anmeld