Føler mig lausig og at jeg jogger på egne muligheder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. marts 2009

Stumpen

Som I jo ved skal jeg søge 4 jobs i ugen.. I dag har jeg endda sendt en ansøgning med jobstart den 1.juni!!

Nu er folk begyndt at ringe for at vil have mig til samtale og det er selvfølgelig dejligt og en rar fornemmelse..

Men når jeg siger til dem at jeg er gravid og kan gå af på barsel den 1. maj føler jeg virkelig at jeg spilder deres tid og undeskylder med at jeg selvfølgelig rigtig gerne vil have et arbejde, men godt kan forstå at vi dropper samtalen, men reglerne siger nu engang jeg skal søge..

Karsten påpegede den anden aften at han synes det lød forkert/at det kunne mistoles som om jeg ikke gider arbejde.. Det kan jeg også godt se, men jeg føler virkelig at jeg er nød til at forklare mig (men ved jo godt at de kender reglerne) Hvad ville I sige??

Føler lidt at jeg brænder broer af når de bliver nød til at ringe forgæves..
Anja.. -der synes A-kasse regler overfor gravide sucks...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

82Miraklet

Kan kun give dig ret.. Og kan snildt forestille mig hvor ufedt det er for dig at forklarer din situation... øv øv !!

Og følelsen af at man spilder deres tid... øv øv

Men anja tænk sig tiden er gået hurtigt hva.. snart har I en lille bebs mere... syntes tiden går så stærkt !!

Knus herfra..

Anmeld

25. marts 2009

Stumpen

Maria82 skriver:

Kan kun give dig ret.. Og kan snildt forestille mig hvor ufedt det er for dig at forklarer din situation... øv øv !!

Og følelsen af at man spilder deres tid... øv øv

Men anja tænk sig tiden er gået hurtigt hva.. snart har I en lille bebs mere... syntes tiden går så stærkt !!

Knus herfra..

Ja jeg skal da heldigvis "kun" søge 9 uger mere.. Kan jo først gå af på barsel 4 uger før som ledig.. Men det går nok, det er heller ikke det at jeg skal sende ansøgningerne, det er mere samtalen med folk jeg ikke bryder mig om, så pt. bliver jeg glad når der ligger breve i postkassen, for så er det som regel afslag... Om 1 år har tonen en anden lyd, hvad det hele angår

Anmeld

25. marts 2009

82Miraklet

Stumpen skriver:

Ja jeg skal da heldigvis "kun" søge 9 uger mere.. Kan jo først gå af på barsel 4 uger før som ledig.. Men det går nok, det er heller ikke det at jeg skal sende ansøgningerne, det er mere samtalen med folk jeg ikke bryder mig om, så pt. bliver jeg glad når der ligger breve i postkassen, for så er det som regel afslag... Om 1 år har tonen en anden lyd, hvad det hele angår

ja kan bestemt godt følge dig.. lige på det punkt var jeg glad for at jeg var sygemeldt for så skulle jeg ikke tænke på det !!! For det må godt nok ikke være rart...

hehe ja kan godt følge dig i at det må være helt rart at skulle tjekke postkassen, en samtale i telefon mindre !!!

Knus

Anmeld

25. marts 2009

st

Hej søde.

troede da den ordning var død og begravet. Jeppe var til samtale hos sin a-kasse i går, og der var ikke noget snak om, at det eksisterede stadigvæk. Man skal stadigvæk søge fagligt relevant og geografisk relevant, men jeg mener ikke det er 4 om ugen mere.

http://www.lo.dk/AKTUELT/LOnyheder/20090203_4dage_LRI.aspx

prøv lige at se ovenstående.

Knus

Anmeld

25. marts 2009

Stumpen

st skriver:

Hej søde.

troede da den ordning var død og begravet. Jeppe var til samtale hos sin a-kasse i går, og der var ikke noget snak om, at det eksisterede stadigvæk. Man skal stadigvæk søge fagligt relevant og geografisk relevant, men jeg mener ikke det er 4 om ugen mere.

http://www.lo.dk/AKTUELT/LOnyheder/20090203_4dage_LRI.aspx

prøv lige at se ovenstående.

Knus

Har spurgt min fagforening -BUPL- og så længe der er 4 stillinger som du beskriver, så skal jeg og det er der her omkring.. Så kryds fingre for at der er lige så stor mangel på gogger om 1 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.