Gravid og spyptomerne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. februar 2012

Princesspigen

Så nåede jeg uge 7..

har dagligt kvalme næsten fra morgen til aften..

kører jeg i bil eller bus bliver det 20 gange værre, har prøvet sådan et sea band fra matas men uden effekt desværre..

var så både i matas og apoteket idag og det eneste de siger jeg ellers kan prøve er B6 vitamin så det prøver jeg så nu..

det er ikke så hyggeligt at have kvalme og så være på praktik hvor jeg står og laver mad, kan dårligt klare lugten af mad når jeg har set sådan..

det værdste er nok at jeg i forvejen ikke spiser så store mængder mad og nu spiser endnu mindre.. har nogle af jer andre råd måske mod kvalmen ?

deruden over lyder jeg lidt for forstoppelse, nogle dage værre end andre hvilke også giver mig lidt lette smerter og irritation omkring tarm området.. øv øv.. og har desværre ikke lige fundet sveske juice så det er ikke prøvet..

her ind i mellem også nogle små niv i underlivet, er det så tegn på at baby vokser lidt eller sætter sig fast eller sådan tænker jeg ?

brystvorterne er os ind i mellem lidt ømme, men ikke så slemt endnu..

syndes lige jeg ville dele og høre om nogle har nogle råd eller forklaringer på de forkellige symptomer jeg oplever, regner med de er meget normale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

LineSchack

hej

graviditets symptomerne er trælse, nogen mere end andre. Men kvalmen er bare super øv, men noget mange skal igennem..

jeg har selv lidt af forstoppelse det meste af graviditeten enten forstoppelse eller tynd mave. men prøv med pære til forstoppelse og banan til tynd mave det hjalp mig..

og de små niv er som regl bare at din livmoder vokser, det kan være trælse men et godt tegn.. jeg vendte det hele til noget positivt også kom jeg faktisk okay igennem de første 3 måneder...

Ønsker dig al held og lykke, og før du ser dig om er det fødslen du tænker på

Anmeld

25. februar 2012

tabra

Princesspigen skriver:

Så nåede jeg uge 7..

kører jeg i bil eller bus bliver det 20 gange værre, har prøvet sådan et sea band fra matas men uden effekt desværre..

var så både i matas og apoteket idag og det eneste de siger jeg ellers kan prøve er B6 vitamin så det prøver jeg så nu..

det er ikke så hyggeligt at have kvalme og så være på praktik hvor jeg står og laver mad, kan dårligt klare lugten af mad når jeg har set sådan..

det værdste er nok at jeg i forvejen ikke spiser så store mængder mad og nu spiser endnu mindre.. har nogle af jer andre råd måske mod kvalmen ?

deruden over lyder jeg lidt for forstoppelse, nogle dage værre end andre hvilke også giver mig lidt lette smerter og irritation omkring tarm området.. øv øv.. og har desværre ikke lige fundet sveske juice så det er ikke prøvet..

her ind i mellem også nogle små niv i underlivet, er det så tegn på at baby vokser lidt eller sætter sig fast eller sådan tænker jeg ?

syndes lige jeg ville dele og høre om nogle har nogle råd eller forklaringer på de forkellige symptomer jeg oplever, regner med de er meget normale

Uuuh, kender det alt for godt...

Min kvalme er først langsomt på retur nu... Det er skrækkeligt og uudholdeligt, når det er værst. Jeg har desværre også haft meget lidt appetit og har tabt mig 7 kg.

Jeg spiste en del æbler og turkisk pebber -det hjalp mod min kvalme (ved godt det er en sær kombi ) Og så bagte svigermor chokolade- og gulerodsboller til mig... det var det jeg levede af et stykke tid... Ellers har kvalmen været meget intensiv og har forhindret mig i mange ting

Jeg kan desværre ikke give dig noget konkret vidundermiddel, der hjælper mod kvalmen -fandt desværre ikke nogen kur mod min...

Men rigtig god bedring og håber der er andre, der kan komme med gode råd til dig, som kan hjælpe  

Tror du skal huske at spise det du kan -det der ikke giver dig kvalme  -det er forhåbentlig kun en "kort" periode

Anmeld

25. februar 2012

Princesspigen

tak skal i have..

tyrkist peber, snakker vi om bolsherne ? ?

Anmeld

25. februar 2012

Masig

Princesspigen skriver:

Så nåede jeg uge 7..

Her kunne mælk tage noget af kvalmen.... og så bare tørt hvidt brød, evt ristet toast med smor og så et glas mælk til...

Ellers har jeg heller ikke andre ideer, sea band virkede heller ikke her

Kender godt det med bussen når man har kvalme, sådan en varm fyldt bus med underlige lugte og morgenkvalme er bare en rigtig dårlig kombination hehe...

Niv i underlivet er nok bare ligamentsmerter, tegn på at livmoderen vokser... Dem har jeg også haft næsten lige fra starten...

Brysterne er ømme sådan i perioder, når de lige vokser lidt, ellers klør de bare helt vildt hehe...

Anmeld

25. februar 2012

Princesspigen

sjovt du nævner kløe på brystvorterne.. har jeg også haft men har ikke tænkt på at det ku høre med.. har haft lidt tør hud på brystvorterne så tænkte kløe var derfor..

Anmeld

25. februar 2012

Moms

Spis småt og hyppigt - meget hyppigt. Det kan hjælpe på kvalmen.

Det behøver jo ikke være juice. Du kan købe svesker. Jummi!

Irritationen ved endetarmen kan skyldes rifter pga. for hård afføring, men du kan altså også have én eller flere hæmorrhider. Hvis jeg var dig, ville jeg lige kigge efter med et spejl. Evt. en behandsket finger op, for de kan også sidde indvendigt. Hvis du har dem, kan de blive større under graviditen og det skal du prøve at undgå.

Man kan få salve mod hæmorrhider. Spørg evt. lægen, men det fås i håndkøb.

Det kan også hjælpe at massere med olie...tja det lyder måske klamt, men hvis det hjælper.....

Tillykke med graviditeten. Håber ikke du får for mange gener og kan klare dem, du allerede har

Moms

Anmeld

25. februar 2012

Princesspigen

Moms..

tak for dine råd, men der er en enkelt ting vi nok har snakket forbi hinanden, for der er ingen irritration ved min endetarm.. jeg har lidt trykken og smerter oppe ved siden af underlivet ved tarmområdet der.. grundet min forstoppelse..

Anmeld

26. februar 2012

Princesspigen

sådan en dag som idag hvor jeg fra jeg vågner ligger med kvalme, så syndes jeg ikke det er sjovt..

er kun i 7 uge, hvor lang tid skal man forvente kvalme ? resten af graviditeten ??????

jeg kan hverken få mad eller drikke ned når jeg har det sådan hvilke resulterer i at baby jo ikke får nok nærring..

Anmeld

26. februar 2012

marieo

Princesspigen skriver:

sådan en dag som idag hvor jeg fra jeg vågner ligger med kvalme, så syndes jeg ikke det er sjovt..

er kun i 7 uge, hvor lang tid skal man forvente kvalme ? resten af graviditeten ??????

jeg kan hverken få mad eller drikke ned når jeg har det sådan hvilke resulterer i at baby jo ikke får nok nærring..

babyen skal nok få nok næring selvom om du er ikke spiser så meget, babyen tager hvad den har brug for, men hvis man så grundet kvalme ikke får spist så meget er det jo dig selv du skal være bekymret for, for så får du ikke nok næring. Men babyen skal nok klare sig.

men spis hvad du kan og hvad du har lyst til og lad værre med at tænke over hvad det er ... det er mit bedste bud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.