Ved godt jeg er smålig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2012

Zeus

Men nøj hvor blev jeg bare sur idag!

Vi skulle læse en novelle idag, af den slags hvor der ikke bliver skrevet direkte, hvad den egentlig handler om.. Jeg opfangede jo så allerede i går aftes da jeg læste, hvad det var den handlede om Yaay, thumbs up til mig

Nå, men så spørger en af drengene mig om vi skal arbejde sammen om analysen, og det kunne jeg ikke rigtig sige nej til. Han plejer at have styr på sagerne, så som sådan var det jo ikke noget problem..
Men så viser det sig, at han overhovedet ikke har forstået et ord af teksten, hvor jeg så må forklare ham, hvad den virkelig handler om.. Fair nok.. Novellen hed noget med et fuglenavn, og fuglen indgår også i teksten, hvor han så begynder at fable om, at drengen er bange for fuglen.. Igen stopper jeg ham, og fortæller ham, at han overhovedet ikke er bange for fuglen, men derimod bruger den som afledning i forhold til det, han ér bange for. Jeg læser op for ham af teksten, hvor det fremgår, og det siver ind til sidst..

Nå, men så på et tidspunkt kommer læren ind for at spørge os hvordan det går, og han siger intet om, at han havde misforstået teksten, men siger bare et eller andet bla bla.. Fint nok, det skal han bare have lov til..

Da vi så skal gennemgå teksten i klassen, spørger læren tilfældigvis ham, hvad fuglen bliver brugt til, også er det han svarer "Ja det var da et godt spørgsmål, men JEG kom frem til, at han brugte den som afledning..." WHAT???

Han kan sgu da ikke bare sidde der, og tage credit for mit arbejde! Han behøvede ikke at sige, at det var mig der havde set det, men han kunne for fanden da i det mindste have sagt VI kom frem til, og ikke JEG kom frem til!

Jeg blev bare så harm... Han havde vitterligt ikke forstået hvad teksten handlede om, han misforstod stort set alt hvad der kunne misforstås, og så sidder han der og siger "JEG kom frem til".. Havde det ikke været for mig, havde han sidder og snakket volapyk til gennemgåelsen!

Og igen, måske er jeg smålig, men jeg nægter at arbejde sammen med ham igen Og nej, jeg tror ikke det er en ups'er fra hans side, det kender jeg alligevel for godt til.. Han siger ikke noget, han ikke har gennemtænkt, og plejer at være én af de kloge i klassen, og derfor tror jeg simpelthen han har haft det svært med at indrømme, at han havde misforstået teksten..

Nå, så fik jeg det ud af systemet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Anja.t

Bare kom ud med det For jeg kan godt forstå hvor frustrerende det kan være.

Anmeld

24. februar 2012

B&J

nej du er ikke smålig overhovede ikke

kan sku godt forstå din mening da jeg gik på hg skulle jeg arbejde sammen med 2 dreng og da jeg så kom i gruppen sagde de bare ingen ting sagde hvad de havde lavet osv det viste sig de ikke havde lavet en skid hvor jeg havde 25sider på en ting jeg havde skrevet ned osv

nægtede at arbejde med dem fordi de vil jo sluge alle mine notater osv igennem 1års arbejde

Anmeld

24. februar 2012

Zeus

Anja.t skriver:

Bare kom ud med det For jeg kan godt forstå hvor frustrerende det kan være.

Det er nemlig mega frustrerende

Anmeld

24. februar 2012

Zeus

B&J skriver:

nej du er ikke smålig overhovede ikke

kan sku godt forstå din mening da jeg gik på hg skulle jeg arbejde sammen med 2 dreng og da jeg så kom i gruppen sagde de bare ingen ting sagde hvad de havde lavet osv det viste sig de ikke havde lavet en skid hvor jeg havde 25sider på en ting jeg havde skrevet ned osv

nægtede at arbejde med dem fordi de vil jo sluge alle mine notater osv igennem 1års arbejde

Der har jeg jo så det lille problem, at han lige netop er én af dem, jeg skal til eksamen med.. Vi er en 4-mands gruppe der fandt ud af for lang tid siden, at vi går op sammen, og der er han med i blandt Og han plejer jo at være god i klassen, men for pokker da.. I dag mistede jeg godt nok al respekt for ham

Anmeld

25. februar 2012

B&J

Zeus skriver:

Der har jeg jo så det lille problem, at han lige netop er én af dem, jeg skal til eksamen med.. Vi er en 4-mands gruppe der fandt ud af for lang tid siden, at vi går op sammen, og der er han med i blandt Og han plejer jo at være god i klassen, men for pokker da.. I dag mistede jeg godt nok al respekt for ham

ja det kan jeg da godt forstå du gjorde føj det er ikke sjovt så håber sku han tager sig sammen så og især for jeres andres skyld

Anmeld

25. februar 2012

Nessie

Ud med det. Det er da s.... irriterende med sådan en idi..

Hvad bilder han sig ind, hvis han nu bare havde sagt VI, så havde der ingen problemer været.

Klaphat, altså

Anmeld

25. februar 2012

Guldimaven

Jeg kender det godt, må dog indrømme at det rager mig et stykke om folk siger noget som jeg har fortalt dem svaret på.. 

Det er jo deres problem at de ikke forstod en skid, og til eksamen er der jo ikke nogle til at fortælle dem svaret.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.